Jävlar.

Förlåt, men en svordom är faktiskt på sin plats. I onsdags ramlade jag av hästen (och jag satt ändå kvar SÅ länge men hon ville aldrig sluta bocka och till sist gick det inte längre) och på akuten i Halmstad vid tvåtiden på natten fick jag veta att jag har en bäckenfraktur. Det är inte vad man önskar sig mitt i bröllopssäsongen.

Nåväl, jag har fått en rullstol och en massa andra hjälpmedel. Jag kan sitta och ligga och stå en liten liten stund, men inte gå. På tisdag ska jag på skiktröntgen för att kolla rygg/höft också.

Som tur är ska brudparet i morgon fotograferas bland äppelträden på en golfbana = hurra för att det finns golfbilar att ta sig runt med! Jag har också bett snällaste Emelie som tackat ja till att vara andrefotograf tre lördagar i rad framöver, som backup för vinklar etc under vigseln som jag kanske inte hinner med. Brudparen jag pratat med har varit väldigt snälla och förstående (tack gulliga ni) och jag kommer såklart att göra mitt bästa för att de inte kommer att märka någon skillnad på bilderna mot i vanliga fall.

Jag håller också på att kontakta alla jag redan gjort uppdrag för och tala om att det kanske tar lite extra tid att få bilderna - vi försöker ordna arbetssituationen så att jag kan sitta i bostadshuset och jobba lite istället eftersom ateljén är svår att komma till med rullstol.

Jag kommer att skjuta upp alla uppdrag utom bröllopen under sjukskrivningen och håller också på att kontakta de kunder som har bokat de närmaste veckorna. Jag kommer heller inte att boka några nya uppdrag förrän tidigast i slutet av augusti.

Jag är hemskt, hemskt ledsen för att detta hänt och ber om alla mina kunders förståelse och förlåtelse för att uppdragen blir uppskjutna och tar längre tid, och hoppas att ni inte blir arga på mig :-(

Jag ska göra mitt yttersta för att alla ska få sina önskemål tillgodosedda, bara så ni vet.


/ Hälsningar en ledsen fotograf men vid ganska gott mod ändå (för det kunde varit mycket värre)


Kommentarer
Postat av: Mia

Din stackare! Det låter verkligen inte roligt med bäckenfraktur. Hoppas att du får tid att krya på dig ordentligt mellan bröllopen.
Varmaste hälsningar, Mia :o)

2008-05-09 @ 20:57:52
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Eva Hagbjärn

Aj, aj, aj vilken osis. Hoppas du snart är på benen igen och att läkningen går bra framöver.
Ta det nu lugnt och "skynda långsamt!"

Kram Eva

2008-05-09 @ 21:42:30
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Karin

Aj, då. Tur i oturen att det inte slutade värre, men jag förstår att det är frustrerande.
Krya på dig!
Kram Karin och Otto

2008-05-09 @ 21:50:29
URL: http://konstbykarin.blogspot.com
Postat av: Karolina

Krya på dig Mette!!!
Hoppas du blir frisk snabbt!

//Karolina

2008-05-09 @ 22:59:26
Postat av: Maria

Krya på dej! Det är tur att du har Emelie som hjälper dig. Tillsammans fixar ni de underbaraste bilder man kan tänka sig. De kan vara stolta som får två kanonbra fotografer på en gång.

2008-05-10 @ 00:09:29
Postat av: * M E T T E *

Tack snälla ni för alla gulliga hälsningar! Det värmer verkligen. Nu ska jag snart iväg på bröllopet och hoppas det går bra, rullstol och rejäla piller hjälper iaf en del :-)

Ha en fin lördag!

/M

2008-05-10 @ 09:48:48
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Linda

Men jisses! Vilken tur att det inte gick ännu värre. Vi är ju glada att vi hann bli fotade innan sjukskrivningen. Hoppas det är världens mest snabbläkta bäckenfraktur och att du inte har allt för ont. Massor av krya på-önskningar från alla oss.
L&S

2008-05-10 @ 12:41:53
Postat av: Georgios

Hej Mette!

Det här är det värsta mardröm av varje bröllopsfotograf, mitt i höga säsongen!
:-(

Om vi kan hjälpa dig på nåt sätt är det bara att kontakta oss! Bodde vi lite närmare Skåne skulle det underlätta!

Krya på dig och lika till!
mvh/Georgios

2008-05-10 @ 16:49:49
URL: http://orasisfoto.blogspot.com
Postat av: Julia Green

Man kan ju inte bli sur på dig!
Det var ju inte med meningen att du skulle ramla av den där bockande hästen. Hoppas verkligen att du mår bättre så snart som möjligt och att praon inte kommer att vara allt för jobbig för dig!
Krya på dig Mette!!

Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir värre!

2008-05-11 @ 12:09:49
Postat av: Eva-Lena

Stackare. Måste vara jätte jobbigt. Hoppas du blir bra snabbt.
Kram

2008-05-11 @ 20:36:50
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Pillan

Men herregud!!! Din stackare! Säg till om du behöver nån hjälp. Specialleverans från GBG eller nåt :-) .Vilma blev av med sitt gips i fredags så jag är van nu att ta hand om folk med frakturer.
Massa kramar o hälsa Tim också. Pillan & Vilma

2008-05-11 @ 22:01:36
Postat av: Ullis

Massor av krya-på-dig-kramar från Lindelöfarna! Övertygad om att läkningen går minst dubbelt så fort för dig med ditt positiva sinne och din jävlaranamma. Lyssna på kroppen bara, skynda långsamt... //U

2008-05-12 @ 17:09:24
Postat av: Linda i Ludvika

Nej men usch så otroligt oturligt och ont och hemskt! Du har verkligen haft dina smällar med hästen. Men du vet vad som sägs: efter 100 avåkningar är man en riktig ryttare. Hoppas att du har haft dina 100 nu!!! Se till att du har bra smärtlindring så att du klarar av det dagliga. Och kom ihåg att smärta betyder att man ska ta det lugnt! Lyssna nu på syster Linda! Krya på dig Mette!

2008-05-12 @ 20:07:34
Postat av: Linda i Ludvika

Och en sak till- som är positiv för oss bloggläsare: När du mår bättre, men fortfarande är invalido, kommer du(i ren frustration över att vara osysselsatt alla de timmar du i vanliga fall arbetar) att lägga ut en massa, kanske tusentals, fina bilder på din blogg. Vi ser fram emot det, men hade såklart hellre önskat att du fick vara hel och oskadd!

2008-05-12 @ 20:13:09
Postat av: * M E T T E *

TACK TACK TACK alla snälla gulliga omtänksamma ni! Tänk om jag inte hade er, då kanske jag skulle bryta ihop helt... Det betyder oerhört mycket att få så många fina kommentarer.

PS. Linda: tusentals, tuuusentals :-)

2008-05-12 @ 20:32:53
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Hovslagarfrugan

Åh, Mette vilken osis. våra hästar stärre till det för oss ibland. Men du ska se att du finner andra perspektiv i stolen. Det gjorde jag =)
Krya på dig //Marie

2008-05-15 @ 00:05:01
Postat av: Karro

Nu börjar man sakna dina bilder och ditt bloggande enormt mycket... Hoppas det läker fort fort..

2008-05-15 @ 08:24:47
URL: http://palssonkarolina.blogg.se
Postat av: Joline

Nämen usch vad tråkigt :( Hoppas du kryar på dig snart!

2008-05-15 @ 16:44:34
URL: http://rangelben.blogg.se
Postat av: Ullis

Men fy va tråkigt! :( Hur känns det nu då, känner du att du är på bättringsvägen eller? Kram

2008-05-16 @ 23:02:54
URL: http://www.flimmra.blogg.se
Postat av: * M E T T E *

Ullis:

Nja, inte riktigt ännu kanske. Men jag kanske inte känner mig på tillräckligt bättringsvägen förrän jag kan gå igen, hehe. Från att ha gjort helvetiskt djävulskt ont, gör det nu bara djävulskt ont :-)

2008-05-17 @ 10:04:15
URL: http://mettesfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0