Malin & Johan i Allt om Bröllop

I tidningen Allt om Bröllops majnummer kommer ett av mina brudpar att vara med och berätta om sitt bröllop. Tidningen är Sveriges största bröllopsmagasin så det är jätteroligt! Har ni tur kanske ni får se en liten bild på fotografen också :-)

Malin och Johan Preisler gifte sig 4 augusti 2007 i Båstad. Vi tog porträtten före, och det var en fantastisk dag! Det var dessutom första gången jag använde mitt nya 50mm-objektiv (ni vet det med bländare 1.8 som jag pratat om förut) och jag blev helt galet förtjust i bilderna. Skärpedjupet är alltså extremt kort, och så himla snygg oskärpa!

Snyggast var förstås brudparet som fullkomligen strålade av förälskelse:


image254


image253


Vi fotograferade i en liten park bredvid Hovs kyrka (fastän det inte var den kyrkan de gifte sig i). Ljuset är oslagbart där, eftersom solen gör att den vita kyrkan fungerar som en enorm reflektor!

Malin är utan tvivel en av de absolut vackraste brudar jag fotograferat. Kanske har hon extra glöd och lyster med tanke på bebisen som låg i magen just då, eller vad tror du Malin?


image255


Buketten var väldigt fin men började sloka lite i augustivärmen, det hade floristen fixat på väg till kyrkan sen.


image256


Johan har världens coolaste ögonbryn, och verkade dessutom gilla att posera framför kameran, och hans bestman likaså:


image257


image258


image259


Malin och hennes tärna skrattade mest:


image260


Vi avslutade med några bilder vid havet från stranden nedanför Norrviken ut mot Kattvik. Det var verkligen en sån där perfekt sensommardag med måsskri, havsbrus och segelbåtar överallt. Hoppas vi får många sådana i sommar också:


image261

Malin och Johan är sedan februari stolta nyblivna föräldrar, så ett offentligt grattis kommer här! Hoppas jag får möjlighet att träffa även mini-Preisler framöver, som jag är helt säker på har ett namn som jag bara ännu inte vet...

Bästa Malin och Johan, tack för ett roligt uppdrag och för att ni vill vara med i Allt om Bröllop, det ser jag verkligen fram emot!

Vilken bild är din favorit? Skriv gärna i kommentarsfältet!

Kommentarer
Postat av: Julia Green

ala var jättefina, men jag tyckte den sista bilden var finast :D

2008-03-13 @ 20:25:35
Postat av: Ullis

Åh! Fantastiskt vackra bilder på galet tjusigt brudpar! Måste säga att bilden på bruden ensam och den allra sista bilden tilltalar mig allra mest. Förstår att du är smått förälskad i ditt objektiv!
Mera Mette, mera! :)

2008-03-16 @ 14:15:58
Postat av: Linda i Australien

Såå fina bilder! Malin & Johan - ni e så fina...Gillar starkt bilden där Malin är ensam - hon strålar verkligen!!! Sista bilden e också otroligt vacker...underbart!

Håller med ullis vi vill se mera!!!

2008-03-17 @ 08:37:45
Postat av: Nina

Den vid vatnet ute på stenen var härligast. Är ju ruskigt förtjust i vatten...

2008-03-25 @ 10:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0