Fniss och Shootsac

Lotta Ahlvar, VD för Svenska Moderådet, har utnämnt fotograferna till den sämst klädda yrkesgruppen i Sverige! Ha! Hon syftar på Västen, den khakifärgade med alla fickor som smarta pressfotografer brukar ha för att kunna bära omkring på alla prylar istället för Tunga Kameraväskan. Vet inte om jag tycker att den är ett vardagsplagg, snarare en uniform och då ligger många andra yrkesgrupper bättre till i tävlingen tycker jag. Fniss! Tur att man aldrig ägt en sån väst och dessutom är kostymklädd åtminstone 40 av 52 lördagar om året, hehe.

Själv har jag en Shootsac som jag varmt kan rekommendera, ett mycket bra och smidigt alternativ. En enda nackdel - kamerahuset får inte plats, men i stort sett allting annat! Det bästa är att inte behöva gå sned och vind med alla kilon hus och objektiv och batterier och annat på ena axeln, plus att man inte skaver sönder sina kläder på höger axel och höger höft... Shootsacen är väldigt väl anpassad för jobb "on the move" - man kan springa, ligga, krypa, hoppa - allt funkar och inte en enda gång behöver man kuta tillbaka till Stora Väskan för att byta objektiv utan bara plockar upp och byter supersnabbt med ett enda grepp. Väl värd pengarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0