Var var folket?

Igår blev det som oftast en lugn midsommarafton eftersom jag nästan alltid har bröllop dagen efter, Tim, jag och Miranda (vovven) hade picnic på bilstranden i STORMEN, haha, maten höll på att blåsa bort så vi fick ta skydd inne i bilen istället. Men mysigt ändå att se havet, jag har knappt kommit hemifrån de senaste sex veckorna så det var härligt. Efteråt körde vi bort till Mellbystrand för att titta på midsommarfirandet och där var det minsta sagt livat! Folk överallt, i trädgårdar, på gatorna, på tivolit vid Strandhotellet, på restaurangerna och på stranden - jättekul att se! Vi tog en glass på nyöppnade The Corner mittemot Strandhotellet, en väldigt mysig liten bar dit vi definitivt ska äta & ta ett gott glas bubbel senare i sommar, trevlig personal och menyn var spännande. (Linda & Ola, ni hänger väl med?)

Men när vi kom tillbaka till Båstad och tog en sväng genom byn och nerom hamnen var det helt TOMT! Det kändes som söndagen efter tennisveckan ungefär, inte en människa ute, de flesta matställena stängda... Då var klockan ändå halv elva. Nä, lite folkfest hade väl varit kul att se, men var var alla? Hemma och hällde i sig sprit gissar jag kvalificerat, fniss :-)

Hade ni roligt igår? Vad gjorde ni?


 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Jag satt hemma och skrev sammanställning över fotojobben i Sthlm, haha! Men jag drack en tom collins samtidigt så jag var nöjd ;)

2008-06-21 @ 11:12:26
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

Självklart!!! Låter jättetrevligt!!! Svärmor och svärfar är mer än gärna barnvakt, och det vore ju en lagom tur första gången barnfria. Slutet av juli, inte en lördag : ), låter det bra?

2008-06-21 @ 22:12:39
Postat av: Linda i Ludvika

Förresten- allt folk var såklart i Dalarna! Kan man fira midsommar någon annanstans? I regn och rusk i år(och nästan alla andra år), men det verkar som fiol och dragspel och folkdräkter är regntåliga!

2008-06-21 @ 22:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0