Vinnarna del 1 - bästa serie

Vilket otroligt, fantastiskt och härligt jobb ni har lagt ner bästa tävlande! Jag häpnar över er talang, uppfinningsrikedom, klurighet, humor och envishet. Som ni säkert redan räknat ut var det verkligen inget enkelt jobb att döma den här tävlingen... Först och främst hur varje tema tolkats och hur serien håller ihop. Jag har dessutom försökt väga in system vs kompaktkamera, 10 år vs 65 år, redigeringstalang vs bilder raktfrånkameran och så förstås tankearbetet både före bilden tagits och i själva bilden. Känslomässigt har det varit, jag har både skrattat högt och blivit sorgsen av era bilder.

Bedömningen blir förstås min egen personliga och kanske tycker just du annorlunda, men det här är mina vinnare den här gången! Jag motiverar lite grann, men överlåter det mesta åt er läsare att tolka själva :-)





* * * BÄSTA BILDSERIE 1, 2 och 3
* * *

(utan inbördes rangordning) som får önska eller blir lottade sponsorpriserna (stativet från YFO, mellanlagringsenheten från Sc. Photo och presentkortet från Crimson):



  • Karin Froom (27), Halmstad
Juryns motivering: en skön serie, väl sammanhållen i både färg och form och med mycket humor i utförandet. Toppkvalitet från första till sista bild, och vem kan låta bli att fnissa ihjäl sig åt "man med hund i fåtölj"?




Klicka här för att se Karins hela serie.






  • Ellen Karlsson (17), Bälinge
Juryns motivering: jag skrattade mig fördärvad åt den här lilla kattens äventyr, särskilt när han hänger på ugnsluckan! Bra röd tråd som för den sakens skull inte blev övertydlig.





Klicka här för att se Ellens hela serie.







  • Marie Engström (37), Stenkullen
Juryns motivering: här önskar jag att jag varit med! En underbar dag väl fotograferad med friluftstema. Rena, klara färger och kompositioner, lika krispiga som solen och snön.





Klicka här och sedan här för att se Maries hela serie (just nu har jag lite problem att komma in på hennes sidor, så prova att klicka här för att komma till hennes förstasida om det inte funkar! Bläddra sedan ner så kan du se bilderna i två st inlägg)



GRATTIS! Övriga vinnare kommer på bloggen under veckan!



Kommentarer
Postat av: ellen, f o t o

ooo, jag är så glad över att jag kom med! :D:D:D:D

Gud vad kreativa alla har varit! En mycket lyckad tävling! :)

2008-12-01 @ 20:10:29
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0