Vinskåp i plexiglas

Några av er har undrat vad ena bilden i headern föreställer! Det är faktiskt en ganska gammal bild, tog den på ett uppdrag 2003 tror jag eller kanske tom ännu tidigare. Jag är fortfarande förtjust i färgerna och själva skåpet som är riktigt häftigt i verkligheten. Det är tillverkat av två danska designers, Flemming Kastrup och Charlotte Mass, som är far och dotter och mycket duktiga. Nu var det ett tag sen jag hörde något ifrån dem men de brukar alltid har något nytt på gång!


Här är vinskåpet som är en prototyp (var då, åtminstone), och tillverkat i plexiglas:

image340


Såhär ser det ut på nära håll, flaskorna svävar!


image341

Sugen på ett gott vin blir man också :-)

Kommentarer
Postat av: Linda i Ludvika

Ingen som undrar vilka de två urtjusiga tjejerna uppe till vänster är : ) ?

2008-04-09 @ 15:14:49
Postat av: * M E T T E *

HAHA! Inte ännu, men kanske nu...? I så fall får jag väl göra ett alldeles eget inlägg om er. Kan kanske passa bra om vi träffas igen, och fotograferar lillebror? Då blir det ett utmärkt Family Story-inlägg!

2008-04-09 @ 15:25:50
URL: http://mettesfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0