SWENGLISH?

Funderar på om det, rent karriärmässigt, vore bättre att skriva bloggen på engelska. Jag har bott i USA flera år och skulle väldigt gärna göra jobb både där och på andra (varma, soliga, trevliga) ställen där de inte pratar svenska. Samtidigt är jag mån om mina svenska kunder, och tycker att en del svenska bloggar på engelska kan vara lite fjantiga. Jag varken vill eller kan precis kräva att alla ska kommentera på engelska... vilket i och för sig spelar mindre roll. Men det vore en perfekt möjlighet för mig att putsa upp mina något rostiga språkkunskaper!

Vad tror du? Skulle du läsa mindre ofta om bloggen var på engelska, eller hade du inte kommit hit om den varit det? Har du utländska vänner som du tror skulle uppskatta att läsa min fotoblogg på engelska?

LET ME KNOW!

..........................................................


Since I wrote this in Swedish, it's not more than fair to translate it as well :-)

I am putting a lot of thought into the question of writing the blog posts in English or in Swedish! I lived in America for years and would very much like to do assignments both there and in other (warm, sunny, nice) places where they don't speak Swedish. At the same time I want to care for my Swedish clients, and I also think some Swedish blogs in English are a bit silly. There is no way I want to or can demand everyone to comment in English... which I do think matter less. BUT it would be a great way for me to polish my somewhat rusty language skills!

What do you think? Are you English-speaking and "reading" my blog anyway? Would you be here more often if it was all in English? Have you got friends that you think would be interested in my blog if it was written in English?


LET ME KNOW!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh jag vet inte.. Jag hade en blogg jag följde innan som var på svenska men som jag slutade följa efter den helt blev på engelska.. Det är ju säkert många yngre läsare som inte hänger med på din avancerade engelska också ;) Svenskar är rätt lata och vill ha det lätt för sig, men dina bilder vill jag ju se så jag hade stannat vad du än gör :)

2008-04-01 @ 19:40:03
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Karin

Jag hade nog läst bloggen mindre ofta om den var på engelska.. Är nämligen usel på Engelska.. Men det är klart.. man kan ju kolla på alla fina bilder ändå.

2008-04-01 @ 19:55:08
Postat av: Linda

Jag hade ju läst lika ofta men är kanske inte representativ? ;-) Med min English M2B menar jag.

On a different note: Mindre än en vecka kvar! Hjälp vad spännade det är. Hoppas slippa vattkoppor på barnen ...

2008-04-01 @ 20:54:38
Postat av: Peter

Jag tycker du skall blogga på skånska istället eller varför inte blekingska? Man kanske får passa sig som storsvensk om man skall till snapphanestallarna!?;)

2008-04-01 @ 22:03:28
Postat av: Anonym

Detta beskriver hur Windows Live Writer funkar.

Microsoft har nyligen släppt ett skrivprogram för bloggar, Windows Live Writer. Programmet installerar man på sin dator och fungerar som en slags ordbehandlare som hanterar formaterad text, bilder, taggar, kartor och mycket mer.
Det intressanta är att man direkt från programmet kan posta till Windows Live Spaces, Wordpress, Blogger.com, Sharepoint och många fler.

Eva...igen =)

2008-04-02 @ 11:03:33
Postat av: Helena

För mig skulle det kvitta på vilket språk du skrev på. Så jag skulle nog läsa den lika ofta som nu.

2008-04-02 @ 11:16:48
URL: http://www.ohdarling.org
Postat av: Ellen

Tja, jag tycker nog din blogg passar mer för svenska så att säga, men å andra sidan varför inte. Klart du ska värna om dina utländska besökare. Och att rusta upp sin engelska är ju aldrig fel.

Jag kommer tillbaka i alla fall, din blogg är den enda bra fotobloggen. Och då har jag besökt rätt många.

2008-04-02 @ 11:40:34
URL: http://ellensbilder.blogg.se
Postat av: Mia

För egen del föredrar jag svenska. Men varför inte göra en kombination, precis som du gjort i detta inlägget - både sv och eng ;o) Ha en skön dag!

2008-04-02 @ 13:10:12
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: * M E T T E *

Peter:

Jag har redan hyrt ett gäng knektar som ska överraska dig i skogen om du inte klätt dig tidsenligt :-)

2008-04-02 @ 14:25:26
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Emmasusanna

jag skulle nog också läsa bloggen mindre om den vore på engelska. Då skulle jag gå in och kolla på bilderna någon gång i bland bara och inte kommentera...

EMMA

2008-04-02 @ 15:18:10
URL: http://emmasusanna.blogg.se
Postat av: Linda i Australien

I say write more in English! But you know I am a bit biased =) I wish so much my Weng could read everything you write... Imagine how many people you can reach out to, people who can enjoy what you are telling us, all your stories...I would definately encourage you to have more in English...and most people in Sweden can write and read English very well. Go for it Girl!

2008-04-14 @ 10:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0