Porträtt: Evelina

Som jag skrev i förra inlägget kom Evelina hit i september för att låta mig fotografera Morgongåva-bilder, och på slutet begav vi oss ut i min nya fotostudio Majsfältet. Jag upptäckte i somras att det blev otroligt häftigt ljus där inne bland plantorna, och gissade att Evelina skulle passa finfint där. Jag hade rätt. Själv tycker jag hon påminner om någon filmstjärna från 70-talet på de här bilderna, så jag anpassade redigeringen lite efter det. Ser ut som en plantage någon exotisk stans... Visst har hon spännande utstrålning? Hon är helskön, den här tjejen.








Den här gillar jag, mitt i en rörelse:














Trots det väldigt kalla vädret hördes inte det minsta pip från Evelina och inte syns det heller att hon höll på att frysa rumpan av sig. På slutet packade vi in oss i bilen med täckjackor och körde iväg till Favoritväggen (min nya studio nr 2). Temat kändes plötsligt helt annorlunda, kanske en övergiven stad i Ryssland...?








Till sist en favorit till från plantagen, fast i svartvitt:





Tack Evelina för att du alltid är en Happy Camper och gör livet roligt! Ses snart!

Vilken bild gillar du bäst? Skriv gärna något i Kommentarsfältet!




Kommentarer
Postat av: Pernilla Söderkvist

Fantastiska foton, Mette! Jag längtar tills du kommer och fotar oss. Måste kolla upp med sambon vilken dag som passar så du hinner med oss. Många kramar från andra sidan åsen

2010-01-23 @ 14:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0