OK, detta är en fotoblogg, men kom hit Mr Murphy så ska du få dig en tjottablängare mellan lysmaskarna.

Idag måste det vara fredagen den 13:e i lördagstappning. Morgonen börjar med att vår ena katt hostar och på ett sätt som är tecken på att hon behöver maskmedel. Eftersom hon är gudsanäll i alla avseenden utom just när man ska prega ner något i halsen på henne, gör jag slag i saken direkt och kommer undan med bara fyra köttsår på högertummen.

Fem minuter senare spyr hon upp en vessla på hallgolvet när jag sitter och dricker kaffe i soffan. Yummie.

Försöker blogga, det går inte - bloggen är försvunnen från nätet. Tur för blogg.se att den är tillbaks efter bara 20 minuter.

När det är dags för köttfärssås till lunch har pulverbuljongen klumpat sig lite i burken, Mette skakar den och poff - botten på burken går ur och hurra, pulver över både hela mig och hela köket. Hur kan det få plats så mycket pulver i en så liten burk? Aldrig mer Renée Voltaire-buljong, säger jag bara.

Dammsuga, dammsuga, fasenjavisstja, makaronerna kvar på spisen och jajamänsan, häll kokvattnet över andra tummen när du ändå håller på.

När mobilen ringer med vad jag tycker liknar det försäljarnummer som jag vet jagat mig hela veckan svär jag först en ramsa för mig själv över att jag inte kan få vara ifred från försäljare ens på lördagarna och svarar sedan, förmodligen med min allra vänligaste röst, hehe. Och så var det inte alls samma nummer utan goa Selma, vars bröllop jag fotograferade i Halmstad för tre år sedan! Förlåt Selma ;-)

Så nu är jag på jobbet och bävar för att, tja, tex ett datorhaveri eller nåt annat lördagsskoj ska inträffa. Jag menar, det kan väl inte vara slut här?

Som "plåster" en bild från Selma & Mathias bröllop på Svarta Örnshuset 2007:





Kommentarer
Postat av: mallan

Usch det låter inget vidare :( Hoppas dagen blivit bättre och att du får en bra kväll! Imorgon är en ny dag! :)

2010-10-02 @ 19:02:52
URL: http://handmadebymallan.wordpress.com
Postat av: Sofie

Hoppas att din söndag blir bättre =)

2010-10-03 @ 08:42:45
Postat av: Solveig

Jag är säker på att Babben Larsson hade gjort succé med den här historien...



Kram & var rädd om dig vännen! ♥

2010-10-03 @ 11:22:04
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Lotte

Bilden var fin i alla fall :)

2010-10-03 @ 21:16:26
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: Jenny

det är konstigt att trots att man är en relativt snäll person, och vet att om det hänt en själv så skulle man helst velat ställa sig och skrika ut över hela Bjäre GK, så är det ändå så otroligt skrattretande att läsa om när det händer ngn annan..

Det kan bara bli bättre..som min fotografering ungefär!

2010-10-04 @ 05:59:38
Postat av: Jenny Kåberg

Jag tycker du 'plåstrade om' situationen väl. Gillar detta foto helskarpt!

2010-10-04 @ 08:15:27
Postat av: Nilla

Vilken söt bild!

En som vill ha mer. Har du överdelen också där de ser ut att vara lika långa?

2010-10-05 @ 12:52:27
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0