Bröllopsfotografering Torekov 2010: Henrietta & Samuel

Som ni redan läst stod tårarna som spön i backen den 10 juli. Brudparet grät, gästerna grät, fotografen grät (lite grann, så svårt att fokusera annars).

Om du har träffat Henrietta och Samuel vet du precis vad jag menar - och för er andra kan jag bara försöka beskriva det med att... ja, de tar sig liksom in i hjärtat på dig. Good karma personifierad. Dessutom verkar de ha känt varandra sedan tidernas begynnelse, och sist men inte minst: de är en dröm för fotografen. Snygga, lätta att vara med, skrattar mycket och ofta, och har en helt egen stil som i alla fall inte jag får se så ofta på jobbet (mer sånt!).

Fast med gråten går jag händelserna lite i förväg. Vi började dagen med porträtten. Det var precis som veckan före en riktigt het sommarlördag, och på önskelistan stod bilder från Torekov. Behöver jag säga att de orsakade härlig uppståndelse bland byborna när vi fotograferade?

Jag var med många timmar och de valde nästan 200 bilder, så här få ni en rejäl dos sommar:



















































Ja, så var det det där med vigseln då. Ingen förblev opåverkad den eftermiddagen, det lovar jag. Torekovs kyrka var nästan fullsatt, musiken var fantastisk (tack, Cornelia & Co.!) och det var härlig stämning.






















Det roligaste av allt var Kuppen. I maskopi med brudparet smugglade jag in deras kamera bakom altaret för en lite annorlunda överraskning när de till sist vände sig om som herr och fru. Som vi skrattade allihop!








Och det var startskottet för ett riktigt kalaspartaj.




















Med en och annan ytterligare överraskning...














Vilken perfekt dag! Tack Henrietta och Samuel!

Vill du säga något till brudparet eller berätta om du fick någon favoritbild? Klicka på Kommentarer här nedan och skriv en rad, så blir vi glada!











Kommentarer
Postat av: Henrietta

Tack själv Mette! Du är urproffsig och hur duktig som helst. Tack för superfina bilder!!!

2010-12-12 @ 17:14:51
Postat av: Petter

WOOW!! ser så jäkla idylliskt ut i torekov!! och vilka känslor du fångat på vigseln!! kameridén var ju pricken över i:et, fräckt!

2010-12-12 @ 18:04:17
URL: http://sunshinestories.com
Postat av: Lotte

gud vad undebara bilder och vilket vackert brudpar! Annorlunda men snyggt med den mörkblå klänningen, passar perfekt!!

2010-12-12 @ 18:37:35
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: *Mette*

Lotte: den är svart faktiskt :-) det är bara i min redigering på vissa som den ser blå ut!

2010-12-12 @ 18:42:14
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Samuel

Måste bara inflika att klänningen faktiskt är svart (till vissas förskräckelse, men andras förtjusning). :-)

2010-12-12 @ 18:48:12
Postat av: meta ottosson

Samuels vita sulor matchar ju den svarta klänningen perfekt!

2010-12-12 @ 19:25:31
Postat av: Sarasnaran

Fantastiskt. As always.

2010-12-12 @ 20:09:24
URL: http://http;//sarasnaran.blogg.se
Postat av: Solveig

Den kuppen kommer att kopieras av andra brudpar nu!! :) Tjusigt brudpar och härliga glada bilder!

2010-12-12 @ 20:28:55
URL: http://solveigholstein.wordpress.com/
Postat av: Hanna

JÄTTEFINA FOTON! :)

2010-12-12 @ 21:39:11
Postat av: Emelie

vilka fina och häftiga bilder! Jag skulle gärna se fler bilder på den fantastiska klänningen. =)

2010-12-12 @ 22:01:23
URL: http://eemeliiee.blogspot.com/
Postat av: Fotograf Linda-Pauline

Jag älskar verkligen hennes klänning! GUD vad snygg! Snyggaste brudklänningen jag sett hittills.

Och fantastiska bilder förstås!

2010-12-13 @ 11:33:12
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Brudens far

Kanonsnygga bilder! Brudparet är ju inte så pjåkigt heller! ;)

2010-12-15 @ 10:20:10
Postat av: Lena

Jätte fina bilder!!Gillar verkligen Mettes sätt att fånga ögonblick och detaljer.

2010-12-25 @ 14:41:13
Postat av: Anna

Åh vad fina bilder!

bruden har ju världens finaste klänning med.

Du blir min bröllopsfotograf, var så säker! Du är riktigt riktigt duktig!!

2011-02-05 @ 01:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0