Tävling nr 2 av 7: vinn en canvastavla! (tävlingen avslutad)





Vi firar bloggens hundratusen besök och här kommer den andra tävlingen av sju! Nr 2 är också en ren utlottning, dvs vem som helst kan tävla och vem som helst kan vinna - det enda du behöver göra är att svara på några frågor (se nedan).


Detta är vinst nr 2, min bild som signerad canvastavla i storlek 50x75 cm (värde ca 1450 kr):





(tavlan kommer från www.canvasframkallning.se)


SÅ HÄR TÄVLAR DU:


Fyll i ditt namn och din e-post (e-postadressen visas bara för mig) i Kommentarsfältet nedan.

samt svara på följande frågor i rutan för Kommentar:

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?
2. Hur ofta läser du bloggen?
3. Vad är det bästa med bloggen?

Vinnaren drar jag på torsdag den 10 september, så tävla på tills dess!

Jag kontaktar sedan vinnaren och bestämmer avhämtning eller om jag ska skicka (OBS! Ev. frakt på denna vinsten betalas av vinnaren! Skickas med Posten).



*************************************************

OBS! TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

*************************************************


TIPS 1!

*Har du en egen blogg kan du lägga upp den ÖVERSTA bilden (där det står "Vinn en 50x75-canvas") på din blogg och länka till detta inlägget, så har du en extra chans i lotteriet!* Glöm inte ange detta i Kommentarer också ;-D


TIPS 2!

Behöver du julklapp, present eller något på väggen hemma hos dig själv? Du kan beställa bilder jag tagit på canvas, maila mig på [email protected] för info och prisuppgifter!

Lycka till kompisar! Nästa tävling kommer i morgon.



Kommentarer
Postat av: Blue

Givetvis hänger vi med på denna tävlingen också!



1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag halkade in här i samband med fotomaran du aranderade förra hösten. När kommer det en ny?



2. Hur ofta läser du bloggen?

Varje dag jag är hemma.



3. Vad är det bästa med bloggen?

All inspiration man får, både bilder och musik!

Postat av: Sofie

1, Jag fick tips av en kompis om din blogg i våras, och har följt den med nöje sen dess.



2,Försöker kolla varje dag



3, Det bästa, många vackra bilder, inspiration och din skojiga humor som alltid piggar upp :)

2009-09-05 @ 13:52:21
Postat av: Petra

Hänger på även denna tävling!! Du har ju såå fina priser Mette!



1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag har följt bloggen riktigt aktivt sedan tävlingen om en bröllopsfotografering under 2008, minns inte när det var... Men har haft lite koll på din hemsida sedan 2007 när vi själva gifte oss men du inte hade tid att fota oss 070707.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Jag läser bloggen så fort det kommer ett nytt inlägg (Bloglovinprenumerant)



3. Vad är det bästa med bloggen?

Det bästa är alla vackra bilder och framför allt fototips!!



Tipsar även om denna tävling på min blogg! :)

2009-09-05 @ 13:55:53
URL: http://humlan54.blogg.se/
Postat av: Therése T

En så underbar canvas!



1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag har följt din blogg i ungefär ett år tror jag. Kan mycket väl vara längre än så. Mitt minne tryter, men jag tror att jag hittade hit via en länk på en annan blogg. Sedan dess är jag fast här!



2. Hur ofta läser du bloggen?

Jag är inne och kikar på bloggen minst en gång varje dag.



3. Vad är det bästa med bloggen?

Oj, alla fina bilder! Men jag tycker även om blandningen mellan bilder och roliga text-inlägg.



Trevlig Helg!

2009-09-05 @ 13:56:16
Postat av: Elin

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Hittade hit från emelie ohlssons blogg. Har följt din blogg ca 8 månader.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Läser så ofta det uppdateras då jag har din blogg på bloglovin.com.



3. Vad är det bästa med bloggen?

Det bästa med bloggen är alla vackra bilder som man får en massa inspiration av!



Vinner jag så ska jag ha den vackra tavlan i mitt sovrum eftersom jag inte ännu lyckats hitta en tavla dit under de tre år vi bott här i Båstad.



Ha en bra dag!

//Elin

2009-09-05 @ 14:19:13
Postat av: Johannes Nyberg

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag hittade hit när jag kollade runt bland populära fotobloggar. Och denna är sannerligen populär. Jag har följt den i 1½ månad nu, varje dag.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Så fort det kommer upp ett nytt inlägg läser jag det. Läser den ofta för att titta på dina bilder, se hur du går till väga och lära mig av det.



3. Vad är det bästa med bloggen?

Dina underbara bilder, helt klart! Dom är fantastiska! Sen är det bra variation i inläggen med.



Mvh Johannes Nyberg

2009-09-05 @ 14:21:18
URL: http://www.improveme.se/Nyberg
Postat av: Johannes Nyberg

Uh, glömde säga att jag länkat till din tävling i min blogg, samt att du kommit på första plats över mina favortibloggar. :)



Mvh

2009-09-05 @ 14:25:21
URL: http://www.improveme.se/Nyberg
Postat av: Petra.Spenninge

1. Jag har följt din blogg sedan mitten av juni i år.

2. Jag är inne och tittar ett par gånger i veckan.

3. Jag tycker du har många inspirerande tips, roliga inlägg men framför allt otroligt vackra och härliga bilder.

2009-09-05 @ 14:52:22
Postat av: Ellen

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Tror mamma visade mig den första gången, och detta är för ett bra tag sedan. Så har läst den sedan den startade, men besökandet har blivit oftare det senaste året då jag börjat fotografera själv.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Stort sett var dag,



3. Vad är det bästa med bloggen?

Att få följa min gamla goa lärare i ditt arbete och se på dina fotografier som ger mig inspration om både motiv och annat till när jag själv fotograferar. Roligt att läsa för nöjes skull också och bla se alla fina klänningar från bröllops bilder :D



Jag har också länkat till inlägget från min egna blogg! :)

Trevlig helg // Ellen

2009-09-05 @ 15:21:02
URL: http://ellenandrell.blogg.se/
Postat av: Maria Hagbjärn

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Min mamma var elev hos dig för några år sedan och tipsade om din blogg, sen behövde jag lite fototips och hittade en massa svar här :)

2. Hur ofta läser du bloggen? Brukar kolla dagligen för uppdateringar

3. Vad är det bästa med bloggen? Alla härliga bilder såklart :) Och inspiration till att fota själv!

2009-09-05 @ 15:53:12
Postat av: Caroline

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag hittade din blogg genom emelie och jag har följt din blogg ca ett år.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Såfort du uppdaterat, har koll via bloggkoll.



3. Vad är det bästa med bloggen?

Dina fantastiska bilder som jag får jättemycket inspiration av :)

2009-09-05 @ 16:29:16
URL: http://issilina.blogg.se/
Postat av: Anna

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

När min kompis Karin vann fotomaratonet du hade förra hösten.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Prenumerar med rss-läsaren, så när det har kommit något nytt :D



3. Vad är det bästa med bloggen?

Inspirationen jag får, alla fina bilder, jag lär mig varje gång jag är här och tittar!

2009-09-05 @ 16:42:25
URL: http://mandalaya.se/blog
Postat av: Alicia

1. Hmm... Tror jag hittade hit genom bloglovin' faktiskt!

Sedan januari tror jag att jag har läst din blogg!



2. Varje dag, nästan.



3. Åh, alla dina otroligt fina bilder och dina texter. Du verkar vara en väldigt glad och härlig person!

2009-09-05 @ 17:30:31
URL: http://aliciasfoton.blogg.se/
Postat av: NinaKatarina

1. Alltså jag har ingen aning.

Minnet sviker mig där.

2. Men jag är trogen läsare och kollar 2 ggr /dag.

3. Jag älskar dina bilder.

Mulen och ögat på hästen är en favorit.

2009-09-05 @ 17:56:55
Postat av: stina

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Det var nog genom Emelie Ohlssons blogg som jag hittade hit, för snart ett år sedan.

2. Hur ofta läser du bloggen?

Så ofta jag hinner! :) Har kommit ur rytm i sommar, men annars blir det varje dag.

3. Vad är det bästa med bloggen?

Alla fantastiska bilder som är så inspirerande! Sedan är du ju så sprudlande att det oftast är en liten energi-injektion att besöka din blogg!

2009-09-05 @ 19:06:19
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: stina

Sorry, glömde skriva att jag definitivt tänkte länka från mig blogg också!

2009-09-05 @ 19:07:38
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: Malena

1. Jag hittade din blogg när jag letade efter bröllopsfotograf i båstads trakten för ca 6 månader sen.

2. Jag läser bloggen minst en gång om dagen (beroende) så jag har nog definitivt dragit mitt strå till stacken =)

3. Bilderna och dina inlägg. Du skriver så personliga och rara saker om alla bilderna att man blir helt insatt fast man inte känner personerna på dem!

2009-09-05 @ 19:47:53
Postat av: evamar - tävlingsblogg

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Jag hittade hit idag - genom tävlingarna. Så en dag, alltså.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Hittills varenda dag ;), men vi får väl se vad som händer i framtiden,



3. Vad är det bästa med bloggen?

Jag är ju tävlingstokig så än så länge har jag inte sett så mkt mer av den än tävlingarna. Brukar bli så att jag stannar kvar minst ett par veckor efter en tävling och sen bestämmer mig för om jag ska bli stammis eller inte,



PS. Har länkat i tävlingsbloggen:



http://evamar.blogg.se/2009/september/fototavla-10-september.html

2009-09-05 @ 19:58:21
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Zan

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg? Hittade den alldeles nyss, men kom på att jag har besökt dig för någon månad sedan.

2. Hur ofta läser du bloggen? Inte alltför ofta

3. Vad är det bästa med bloggen? Du har väldigt vackra bilder!



Jag länkar hitså får du förhoppningsvis en ny skara besökare.

Lev väl!

2009-09-05 @ 20:14:16
URL: http://e-zignz.blogspot.com
Postat av: Gabbies

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg? Jag hittade din blogg genom något inlägg på BT när jag kollade runt på olika bröllopsfoton inför mitt bröllop 2007. Så ja, det blir väl ca 2 år.

2. Hur ofta läser du bloggen? Jag kollar den lite då och då, ska inte ljuga och säga att det är varje dag men den ligger ju under favoriter så ibland dyker jag in och kollar på vackra bilder.

3. Vad är det bästa med bloggen? Alla vackra bilder! Ditt härliga och positiva sätt att skriva och dina musiktips =)



Länkar: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/september/canvastavla.html



Hoppas på turen!



Trevlig helg!

Postat av: jenny Dyrvold

1. När du öppnade den tror jag, genom utskick fr dig- kundregistret kanske?

2. Någon gång i veckan tror jag

3 Alla bilder!! Det är så bra för hemlängtan att få se fräscha Sverige på bild, i alla olika former.

2009-09-06 @ 11:11:03
Postat av: Linda i Ludvika

1 Jag har varit med sedan start! Blev tipsad av dig, Mette!

2 Varje dag (så gott som)

3 Du tar sådana fantastiska bilder, så det är en glädje varje gång att gå in och se nya foton.

2009-09-06 @ 11:36:41
Postat av: Jenny

1. Jag hittade hit idag via evamar :)

2. Är första gången men kommer läsa regelbundet.

3. Alla fina bilder.

2009-09-06 @ 13:43:35
Postat av: Johanna

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

- Har för mig att jag hittade hit från Emelie Ohlssons blogg någon gång för kanske två år sen(???).

2. Hur ofta läser du bloggen?

Några gånger i veckan.

3. Vad är det bästa med bloggen?

Alla fina bilder! Du förmedlar verkligen känslan i bilderna!

2009-09-06 @ 15:08:22
URL: http://120milnorrut.blogspot.com
Postat av: Johanna

psst... jag har skrivit på min blogg =)



http://120milnorrut.blogspot.com/2009/09/tavling-nr-2-av-7-vinn-en-canvastavla.html

2009-09-06 @ 15:21:12
URL: http://120milnorrut.blogspot.com
Postat av: Anna G

GRATTIS till alla besökare!



1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Hittade din blogg då jag letade efter ny inspiration att komma igång med fotograferandet igen och det var ett tag sedan och den hamnade snabbt bland favoriterna. Så det börjar nog närma sig året nu.



2. Hur ofta läser du bloggen?

Så ofta som min dator vill uppdatera bilderna,

så ett antal gånger i veckan.



3. Vad är det bästa med bloggen?

Dinna underbara bilder och att man kan få tips och råd hur man själv kan utvecklas.



Har skrivit i min blogg:

http://xante.blogg.se/2009/september/tavling-hos-mette.html#comment



2009-09-06 @ 21:21:50
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Mika

Jag hittade hit då en vän till mig rekommenderade bloggen.

Jag går in här ungefär en gång i veckan och tittar.

Det bästa med bloggen är dom inlägg med bilder. Jag blir ofta väldigt inspirerad och laddad av dina bilder. Jag saknar lite "behind the scenes" inlägg och lite tankar bakom.



Kram

Mika

2009-09-06 @ 22:20:49
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det här vill man ju inte missa...



1. Från dag 1, typ, rekommenderad av fröken Ottosson själv :)

2. Vaaaaaaaaaaaaaarje dag med något enstaka undantag

3. Först och främst dina fantastiskt inspirerande bilder, i synnerhet din känsla för färg och detaljer... det i kombination med din härliga språkliga begåvning gör bloggen till en fröjd att läsa. Många fnitter blir det. :)

2009-09-06 @ 22:54:11
Postat av: Maria H

Klart jag är med och tävlar.



Svar på dina frågor:

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Svar: Jag läste om dig i HD dec 2007 och har följt din blogg sedan dess.

2. Hur ofta läser du bloggen?

Svar: jag läser din blogg var dag som jag sitter vid datorn.

3. Vad är det bästa med bloggen?

Svar: Din blogg ger mig inspiration till mitt eget fotograferande.



Har länkat till din tävling i min blogg.

http://miafoto.blogg.se/

2009-09-06 @ 23:58:10
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag är med och tävlar :) har länkat:



http://mouziee.blogg.se/tavlingar/2009/september/vinn-fototavla-avslutas-109.html



Hittade hit genom Evamar´s tävlingsblogg.



Har tyvärr ej följt denna blogg men då den handlar om foto som är ett av mina större intressen så la jag till dig på blogglovin faktiskt.



Det bästa är alla tips, barnfotona är underbara, kul att se hur andra retuscherar sina bilder då fotografer gör så himla olika :)

2009-09-07 @ 07:21:25
URL: http://mouziee.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vill självklart vara med även jag!

Jag hittade hit genom min fotointresserade kusin Moa för ett tag sedan, men blev åter påmind genom evarmars tävlingsblogg!

Jag har kikat in någon gång då och då sedan januari skulle jag tro!

Det bästa med bloggen är alla tips! Så roligt att läsa även för en amatörfotograf som jag själv!



Jag har också länkat vidare så att fler hittar hit på: http://villduvinna.blogg.se/2009/september/fototavla.html



Håller tummarna! Ha det bra så länge!

KRAM Malin

2009-09-07 @ 10:20:21
URL: http://villduvinna.blogg.se/
Postat av: Karin

1. Via Emelie Ohlsson´s blogg

2. Några gånger i veckan (oftare nu, när du uppdaterar oftare :) )

3. Alla fina bilder! Inspirerande!

2009-09-07 @ 10:42:14
Postat av: Karolina

(Skickar igen då jag glömde epost) ;)

1. Via emelie ohlssons blogg, länge

2. Varje dag

3. Helheten

2009-09-07 @ 14:15:26
Postat av: Linnea

Så kul med alla tävlingar :)



1. Jag hittade hit när jag började leta efter bröllopsfotograf förra hösten.

2. Bloggen hör till mina favoriter och jag följer den via bloglovin. Så jag kikar in varje gång du publicerat ett nytt inlägg. Och ibland annars när jag känner för att titta på vackra foton.

3. Det bästa med bloggen är helt klart alla underbara foton med fina texter till från dina olika uppdrag.

2009-09-07 @ 15:41:42
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh så fin tavla! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

1. Jag hittade hit via Evamar's tävlingsblogg. Så har inte följt din blogg så länge men efter att ha kikat in och sett dina fina foton så tänker jag definitivt kika in mer.

2. Hittils varje dag sen jag hittade hit =)

3. Eftersom jag nyss har hittat hit så har jag inte hunnit kika så mycket. Men dina fina bilder och dina tips är något som jag tycker om! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/september/vinn-en-canvastavla.html#comment



Kram!

/Jessica

2009-09-07 @ 18:00:01
URL: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/
Postat av: Fernando Matute

1. Hur hittade du hit och hur länge har du följt min blogg?

Via your website. I checked it out from time to time after you took our wedding pics.

2. Hur ofta läser du bloggen?

About once a month or so. It was a long summer and didn't have high speed internet most of the time so didn't check so much then.

3. Vad är det bästa med bloggen?

So many amazing pictures. Cool to get so many ideas of pictures I could take myself. Also, your personality really shines through. That makes it really worth spending time reading it!!

2009-09-07 @ 21:47:11
Postat av: Eva Hagbjärn

1. Hur hittade jag hit?

Från din hemsida -www.mettesfoto.se



2. Hur ofta läser jag bloggen?

Alltid när du har uppdaterat (Feeds).



3. Vad är det bästa med bloggen?

Mette såklart ;-)

2009-09-07 @ 23:30:53
URL: http://hovdamen.blogspot.com
Postat av: evelina andersson

Jag har följt bloggen mer än ett år, kan inte riktigt säga när jag började! Jag hittade hit via din hemsoda och nu är jag här och ränner i stort sätt varje dag, ibland flera gånger:) Det bästa med bloggen är ju alla bilder, och musik tips, har fått många bra låtar från dig Mette!

2009-09-08 @ 14:51:03
Postat av: Eva Hagbjärn

Glömde skriva i mitt tidigare inlägg att en länk till din tävling finns på min blogg ;-)

2009-09-08 @ 20:22:57
URL: http://hovdamen.blogspot.com
Postat av: Mari Yngvesson

1) har varit på din blogg sedan 2006 då min kompis letade fotograf till sitt bröllop och vi träffade dig på en bröllopsmässa

2) varje dag

3) de härliga bilderna och dina tips

2009-09-08 @ 21:27:50
Postat av: Peter Lindelöf

1. Genom Ullis och jag har följt din blogg sedan du plåtade oss 2007. Ja alltså från dess att du la upp den.



2. Någon gång per vecka



3. Alla fina bilder.

2009-09-08 @ 21:50:40
Postat av: Ulla

Ja klart jag vill vinna en tavla...

1. Läste i en annan blogg(kommer inte ihåg vems) om dej, gick in därifrån och var sen fast.



2. Jag läser så fort jag är på datan och nu finns du även med så jag ser så fort du uppdaterat din blogg. Tänk om jag annars hade missat denna chans, vill jag inte vara med om:)



3. Jag gillar hur du skriver och alla dina fina foton. Blir så imponerad, lär mej en hel del tips och idéer.



http://ullasalltiallo.blogspot.com/

2009-09-08 @ 22:57:49
URL: http://ullasalltiallo.blogspot.com/
Postat av: mariat

Hej jag hittade hit genom evamars blogg

jag har ju nyligen hittat bloggen så har inte hunnit läsa så ofta ännu men kommer i fortsättning kika in lite då och då. Det bästa i din blogg är alla bilder, särskilt poträtten, ger inspiration till oss fotointresserade.

mvh Maria

3. Vad är det bästa med bloggen?

2009-09-09 @ 08:04:19
Postat av: Emelie

1. Jag hittade hit från Emelie Ohlssons blogg och jag tror jag varit med enda sedan starten.

2. Jag tittar in här varje dag, ofta flera gånger om dan till och med.

3. Det bästa är alla fina bilder, de inspirerar mig till att ta bättre bilder själv.



Har publicerat på min blogg!

http://eemeliie.blogg.se/2009/september/tavlingar-hos-mette.html

2009-09-09 @ 22:34:06
URL: http://eemeliie.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag vill vara med och tävla!

1. Jag hittade hit via Evamars tävlingsblogg, och har följt den i ett par dagar nu

2. Dagligen

3. Alla vackra bilder, speciellt de på brudparen - gifter mig själv den 10 oktober :)



Länk: http://www.carolina1979.se/?page_id=7

2009-09-10 @ 13:26:02
URL: http://www.carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0