Porträtt: Anna, Jimmy & magen

Min kusin Anna och hennes Jimmy är numera stolta föräldrar till en liten Olivia! Hon föddes i maj, och månaden innan kom de hit ända från Karlskrona för att bli fotograferade. Här kan vi tala om tur med vädret - det var bara 1 april men vilken vårsol och riktigt skön värme. Beställt var strandbilder so off we went to Ängelsbäck...


Jag börjar med en av favoriterna. Så mycket ömhet i denna bilden:





Anna hade en fantastisk poncho på sig som gjorde hela dagen än mer färgglad:





Strandgräs är vasst och eländigt men blir himla bra bakgrund för bilder :-)








Magen i ensamt majestät:





Och söta Anna, tänk att min lilla kusin är mamma!








Vi plågade dem ordentligt med reflexskärmen...





...för att få med den knallblå himlen, och så duktiga de var! Sötisar, mitt i allt skratt och fniss:





Ännu en favorit från inne i strandskogen:








Annas mamma Eva var också med så vi övertalade henne till ett par bilder trots (milda) protester, och det blev rätt mysigt ändå, eller hur?








Till sist ett par bilder på mini-Olivia, som här bara var några veckor gammal:








Vi ses alltför sällan, släkten i Karlskrona och jag - längtar ofta till våra släktkalas på mormor och morfars tid och saknar er allihop!

Anna har redan nu bokat ettårsfotografering av Olivia i maj och det ser jag verkligen fram emot. Dessutom kan Tim och jag äntligen vara med på släktkalas för första gången på flera år - härligt!


Vilken bild blir din favorit? Skriv gärna i Kommentarer!



Kommentarer
Postat av: stina

min favorit är den första svart-vita bilden. så fridfullt men ändå allvarsamt - som att mamman tar in det stora ansvaret en liten bebis innebär, medan lillan sussar tryggt i famnen.

men alla var såklart fina! och för första gången i livet blev jag sugen på en tatuering! :)

2009-10-31 @ 15:58:42
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh, fina, fina, duktiga Mette!

Förra veckan tog jag äntligen tag i saken och satte in alla bilder i album och de är så fina allihopa!

Men min favorit är nog det på mig i ponchon...

Längtar redan till maj och ska i dagarna sätta mig och skriva ihop ett litet brev till alla och kolaa hur intresset är, ska bli intressant att sammanföra två släkter med varandra =)

Och jag vet redan så många platser på Tjärö som är helt fantastiska att fotografera på bla den gamla ladan...=)

Kram!

2009-10-31 @ 16:37:23
Postat av: Anna

PS. Jag skrattar fortfarande åt den stackars sälen... =)

2009-10-31 @ 17:15:25
Postat av: * M E T T E * svarar

Stina:



Tack :-)



Anna:



Längtar också till Tjärö! Och ja, den stackars sälen var det verkligen synd om...

2009-10-31 @ 17:30:48
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Ulrika Bylund

Men gud vilka härliga bilder!!! Fulla med varma känslor!!!! :D Man blir glad av att titta på dom.

2009-11-01 @ 12:57:58
URL: http://disab.wordpress.com
Postat av: Jennifer | PERSONLIG FOTOBLOGG

guuud så fin blogg! följer dig via bloglovin' puss :* hoppas du får en fin kläll!

ps' älskar dina bilder verkligen! (:

2009-11-01 @ 16:48:42
URL: http://jsomijenniifer.blogg.se/
Postat av: Solveig

Härliga bilder, med så mycket värme och känsla! En sån söt kusin du har! Lite kul med så mycket skratt och färger innan bebisen kommit och sen svart/ vitt och allvar när den väl kommit... Bild tre uppifrån blev min favorit,jag fastnade för kompositionen, linjerna och färgerna i den. Sen tycker jag mycket om den första svart/vita. Du är så himla duktig Mette! Kram

2009-11-01 @ 19:45:59
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Jag slutar aldrig att förvånas över dina helt underbara foton. Och vilken underbar poncho.

2009-11-01 @ 23:32:37
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Vilka underbart kärleksfulla bilder. Jag är helt såld på Mjau-bilden och den längre ner som du också anger som en favorit. Och den allra sista på underverket - what a beauty! (Både bebisen o bilden!)

2009-11-02 @ 13:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0