Hur var helgen?

Min var toppen! Massor av jobb, två bröllop och oförskämt bra väder. På väg hem i lördags kväll passade jag på att fotografera det vackraste trädet på hela Bjäre (kontra gärna om du vet ett finare!), nere i Sinarpsdalen. Jag har tänkt göra det i sisådär tio år, ja ända sedan jag flyttade hit och fick se det första gången. På något sätt har det bara aldrig blivit av. Ett Äntligen! är alltså på sin plats.





Och inte nog med det, precis ovanför trädet lite åt höger (jag vet, det syns inte alls på trädbilden) var himlen skööön:





Nu väntar ett par djävulusiskt (förlåt) hektiska veckor... tusentals bilder ska sorteras, redigeras och skickas, flera nya uppdrag i veckan, möten, luncher, privatkurser (intresserad av intensivkurs? Skicka ett mail till [email protected]), bröllop i Köpenhamn, seminarium i Göteborg, undervisning på gymnasiet, och så förstås det vanliga hemmajobbet med papper, blogg, samtal, mail...

Med andra ord (och precis som vanligt), ha tålamod om det dröjer med mailsvar är ni jättegulliga! Hur jag än gör så har jag nästan jämt ett 80-tal obesvarade i inboxen. Målet är att kunna tömma den varje dag, det vore en dröm men är säkert även en utopi.

Som Stort och smått skulle sagt: * drömmer mig bort *

... en halvsekund eller så :-D

Ha det gott kompisar, en fin veckostart önskar jag er!

/M

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Fint träd :)

Låter som du har fullt upp.

Kram

2009-05-04 @ 16:28:58
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Vilka fina bilder. Härligt att inspireras av dem. Varför tar man alltid tre steg bakåt och försöker få med så mycket som möjligt. Jag försöker undvika det men ser det på andras foton. Underbar blogg. På återseende.

2009-05-04 @ 22:04:36
URL: http://www.alexandrasdesign.bloggagratis.se
Postat av: jojo

Vilket underbart träd! Lycka till med allt arbete.

2009-05-05 @ 08:06:45
URL: http://jojosfoto.blogg.se/
Postat av: meta ottosson

Den himlen såg ju jag i Barcelona den äventyrliga, sistlidna lördagskvällen. Vilken tur att du fångade den. Batteriet i min kamera var slut - och min bild hade ändå inte blivit lika bra. Päronträdet ligger långt från äpplet ...

2009-05-07 @ 19:41:12
Postat av: Karin

Hej Mette!

Ditt äppelträd får mig verkligen att längta hem...



Vem hinner läsa alla sina mail?



Min chef kom dock med ett bra tips för tokstressiga dagar:

1) Ta ett djupt andetag (andas i en påse funkar också)

2)Gå in på den här sidan: http://1000awesomethings.com/





:o)





Karin

2009-05-08 @ 20:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0