Ami på Wapnö slott

I höstas var det bröllopsmässa på Wapnö slott utanför Halmstad. Just den veckan praoade Ami hos mig, och vi passade på att fotografera henne där på slottet. Hon är dansare och tränar nästan varje dag i veckan, trots att hon bara går i nian. Utmärkt tema tyckte Ami och jag, sminkade henne tillsammans och sen körde vi så det rök. Här kommer ett urval.


En av salarna har en blå kakelugn och en knallgul stol. Härliga färger!








En annan i matt grön ton och med glasskåp. Min bildfavorit (en av dem):








Det fanns starkare gröna väggar också, miljöerna och möjligheterna att variera tog aldrig slut! Vi fotograferade i över två timmar och tidne bra försvann...





Balettskor är nog det vackraste man kan ha på fötterna. Jag kan vara lite partisk i frågan eftersom jag själv dansade balett i sex år när jag var liten, och drömde om att få börja dansa i tåspetsskor... (Vi hade en inte-så-snäll lärarinna från Ungern. Alla barnen grät efter varje lektion, och därför nådde jag aldrig till nästa nivå, utan slutade. Tänk att man ändå höll ut i sex år?)








Det krävs förstås uppvärmning innan man kan gå upp sådär. En hel del fnitter och fniss hann vi också när dansaren skulle hålla balansen tillräckligt länge tills fotografen hunnit ta en massa bilder...

Jag har nyss lärt mig hur man gör en bildanimation (på Hanna B:s blogg, klicka här för att läsa om det) i Photoshop och det blev lite kul här ;-)






Men hon klarade det finfint!





Utanför mot slottsträdgården finns en fantastisk terrass och en bassäng som förstås var oemotståndliga...








Och så en annan favorit på slutet. Jag tycker det är fascinerande med skiftningen där i tonåren, här ser du vuxen ut Ami! Så tjusig och elegant :-)






Tack bästa Ami för modellandet, så roligt det var och så duktig du är!


Visst är hon en riktig pingla? Vilken bild är din favorit? Skriv gärna i Kommentarsfältet!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

När kommer nästa fotomaraton? :)

2009-02-12 @ 16:14:40
Postat av: Anonym

Äntligen får vi se dessa bilder, minns när du la ut om att det skulle komma framöver....vad kul att se Ami, jag är hennes gamla fröken. Oj har man själv blivit så mycket äldre? =) Jag gillar bilden jätte mycket där hon tar på sig skorna, men även den på bara fötterna. De säger mycket tycker jag...man vet vad som kommer och hur mycket träning det ligger bakom. Superfina bilder som vanligt....kram

2009-02-12 @ 17:01:19
Postat av: * M E T T E * svarar

Rebecca:



Ingen aning men jag förvarnar i god tid!

2009-02-12 @ 17:11:42
Postat av: ellen, f o t o

Jag gillar den när hon sitter och tar på sig de vackra skorna, jag älskar just den lilla soffan vid fönstret! Mycket vacker miljö att fotografera i!

De sepiatonade bilderna på fötterna fastnade jag mest för, särskilt den när hon lindar bandet runt benet. Man känner att det ligger mycket träning bakom.

Alla bilder var riktigt fina, men det kan ju inte bli annat när det är Mette som är bakom kameran ;)

Jag gillar verkligen dig som fotograf och du verkar som en riktigt trevlig person också! :)

2009-02-12 @ 18:31:40
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Postat av: Ullis

Vilka härliga bilder (och vilken härlig modelloch vilken fantastisk miljö!)!!! De två närbilderna på Amis ballerinafötter är bara helt sagolika!!! Tänk dem som förstoringar på canvas att hänga på väggen, wow! :)

2009-02-12 @ 19:13:35
Postat av: meta ottosson

Ami i soffan!

2009-02-13 @ 09:06:35
Postat av: Alice

Såå sjukt snygga bilder du har tagit!

Jag hoppas att jag kan ta så där snygga bilder när jag blir äldre :]

2009-02-16 @ 19:00:29
URL: http://aliiceeee.blogg.se/
Postat av: stort och smått

Wow vad många bra bilder du tagit!!

Min favorit är nog den första av de två på balletskorna. Är det i sepia?

Balettskor är vackra!





2009-03-03 @ 14:37:39
URL: http://agneta.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0