Mettes julkalender 17-20 december: vinn din önskan!

Detta är sista delen av Mettes julkalender för i år. I morgon fredag är nämligen allra sista arbetsdagen innan jag stänger för jullov: vila, läsa, äta julmat, renovera och inspirationsåterhämta. Lite sporadiskt bloggande kan det nog bli, men tillbaka i full fart är jag först den 18 januari.

Självklart ska det vara något extra i sista luckan. Det blir därför en tävling där du kan vinna din önskan! Du kan behålla vinsten själv, eller ge bort den.

***

TÄVLA:


1. Skriv vad du önskar dig av mig i Kommentarer.
2. Motivera varför just du (eller den du vill ge vinsten) ska vinna!
3. Kom ihåg att fylla i din e-postadress.

Tävla kan du göra fram tom söndag (20 december 2009) kl 17.00.
Därefter väljer jag ut fem bidrag mellan vilka jag lottar ut vinsten. Alltså: dels lite tur & dels lite god-motiveringsskicklighet kommer att krävas.

***

Du kan förstås önska dig vad som helst, men ett hett tips är att det bör vara realistiskt och på något sätt foto- eller Mette-relaterat :-) Titta gärna i tävlingskategorin eller julkalendern för inspiration, men roligt är också helt egna idéer!

Lycka till mina goa bloggvänner!


Kommentarer
Postat av: Pointandshootbloggerskan

Jag fullständigt älskar dina färgsprakande och knalliga bilder, porträtt likväl som andra bilder.

Jag har själv fotograferat ganska länge men det där med efterbearbetningen skulle jag gärna lära mig mer om.

Så min önskan är helt enkelt att få ta del av dina eminenta kunskaper, antingen genom att titta på när du arbetar eller genom någon form av workshop (jag har grundläggande kunskaper i PS).



Hoppas du får en skön jul och njut av ledigheten!

2009-12-17 @ 12:52:04
URL: http://pointandshootbloggen.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Tänk...att få önska sig vad man vill! Vilken underbar känsla. Ja och om jag ska önska mig precis vad jag vill utav dig Mette så tror jag det skulle bli ett härligt, underbart, fint kort på mina två små barn. Tänker mig en äng full av vitsippor och två barn med bena fulla av spring...mycket färger och härligt ljus! Ohhh ja det är min önskan denna torsdags eftermiddag...



Önskar dig en underbar semester...och en god jul!



//Caroline

2009-12-17 @ 13:28:06
Postat av: Caroline

Oj glömde ju bort motiveringen =)



Ja för att barnen är det finaste vi har och det skulle få vara så härligt att ha en uppmuntrande härlig vårbild att hänga bland alla våra familjefoton.Våran höst har varit full av sjukdomar så vi håller verkligen tummarna nu för en frisk och kry vår...med en liten träff med dig Mette =)



xxx

2009-12-17 @ 13:32:26
Postat av: Anna-Lena

Hej!

Jag tävlade om din favorit guldpenna Uniball Sparkling Gold, men vann inte tyvärr.

Jag blev såld på den och skulle verkligen vilja prova den.

Jag pysslar mycket själv och med mina två små killar.

Dom älskar att göra kort och julpyssel mm.

Hoppas på turen denna gång.

Ha det gott.

Mvh/Anna-Lena

2009-12-17 @ 17:11:51
URL: http://anna-lenanumberone.blogspot.com
Postat av: veronicasfoto.blogg.se

Jag önskar mig att få köpa ett sådan där vackert fotoalbum av dig i vitt eller svart eftersom jag skulle gjort det när du hade erbjudande i helgluckan men när man har minne som en tom glasburk så blev det inte så. Jag önskar mig alltså ett litet specialerbjudande helt enkelt eftersom jag har en brölopsfotografering i maj som jag har börjat ladda inför och då skulle jag vilja leverera bilderna i ett sådant fint album. När jag fick förfrågan om det uppdraget blev jag så glad att jag skrek hoppade och dansade mest hela kvällen. Förmigär det stort och då vill jag göra jobbet med värdighet. Albumet verkar vara exakt vad jag behöver.

2009-12-17 @ 19:01:06
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Eva Hagbjärn

Vilka härliga vinterbilder du lagt in. Du är helt suverän på att fota!!!!

Låter skönt med Julledigt, det behöver säkert både du, Tim och alla andra oxo för den delen, efter en så lång och grå höst.



Jag skulle väldigt gärna vilja komma upp till dig och få en grundlig undervisning/genomgång av min kamera och då kanske få ta med mina döttrar (om de vill följa med förstås). Vi har likadana kameror (Nikon D 40) och är väl noviser alla tre i skiftande grad.

Kramar från 'Hovdamen' och en förhoppning om en 'Fröjdefull jul'.

2009-12-17 @ 20:11:57
URL: http://hovdamen.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hej Mette! Ännu en tävling jag ska försöka mig på att vinna. Jag skulle väldigt gärna vilja önska mig en fika med dig!! För det var så längesen vi träffades, så det hade jag tyckt om. Plus att jag önskar mig (samma dag då) att vi kunde fotografera min pojkväns familj, de har typ nästan inga fotografier på hela familjen nu när de är stora :)



Min motivering är då följande att det såklart var väldigt längesen vi träffades. Jag har så mycket att berätta för dig, allt från skola, westernridning osv.



Så nu hoppas jag verkligen att önskningen går i uppfyllelse!



Kramar Angelica

2009-12-17 @ 21:14:45
URL: http://pegasys.blogg.se/
Postat av: Maria Rosenqvist

Önska är det allra bästa som finns, för den har inga begränsningar... :o)

Jag fotograferar gärna o ofta, försöker hitta lite nya sätt o vinklar. Men jag begränsas av att inte hinna läsa manualen till kameran, med två småkillar blir det ofta att skjuta av korten från höften när tillfälle ges. Skulle vilja o behöva en grundlig genomgång av skärpedjup o diverse liknande. Tänk dessutom att få lov att vara med som assistent vid en fotografering, tänk...

O motiveringen, tja för att fotografera är det absolut roligaste som finns o för att jag kör fast i kameramanualen o skulle behöva lite konkreta tips istället.

Håller en tumme för mig själv... hoppas hoppas

2009-12-17 @ 21:20:23
Postat av: Solveig

Jag önskar att vi hinner träffas någon gång under nästa år i lugn och ro - utan stress. Kanske äta en bit mat, dricka lite vin. Givetvis har vi ju massor av fotosnack... sen önskar jag dig och Tim en underbar Jul coh ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR och att du hinner med ALLT det som DU önskar dig! Kram/Solveig

2009-12-18 @ 10:30:15
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: * M E T T E * svarar

Måste bara säga... vilka gulliga önskningar ni har allihop. Tack ;-)



Hälsar Mette

2009-12-18 @ 10:38:34
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: NinaKatarina

Min önskan är klockren.

Jag och min familj har tagit egna julkort i 22 år.

Nu när barnen är stora är det svårt att motivera till att ta julkort.

Så jag skulle ju vilja ha det ultimata, fräcka, underbara, lite Aha kortet att skicka till släkt och vänner.

Jag skulle vilja vinna bara därför att jag älskar dina foto som jag sett på din blogg och tror att du kan göra just DET julkortet 2010 som jag vill ha.

God Jul och Gott Nytt 2010

2009-12-18 @ 11:06:06
Postat av: Karin Froom

Jag har redan guld, nu vill jag ju så klart även ha silver.

Motivering? För att du har gjort mig beroende!

2009-12-18 @ 18:41:53
URL: http://www.karinfroom.se/
Postat av: stina

Vad schysst av dig att ordna lite julkalendertävlingar! Har tyvärr inte hunnit tävla så mycket, men nu är det dags.

Om jag få önska mig vad jag vill skulle jag hemskt gärna vara din fotoassistent på ett bröllop. Det skulle vara fantastiskt kul och lärorikt. Min motivering är inte att jag vill bli bröllopsfotograf, för det får räcka nu på ett bra tag, utan för att jag så gärna vill bli bättre på att fotografera människor! I vår ska jag förhoppningsvis ha en fotoutställning och jag behöver mycket input...! :)

God jul!

2009-12-18 @ 19:39:39
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: Anneli

Det finns massor jag skulle vilja önska mig av dig. Fina bilder från vårt bröllop och senare även våra barns bilder tagna av dig pryder väggarna. Många minnen plockar de fram inte minst kaoset det var morgonen innan du kom till oss senast, vilket slutade med en omplåstrad Ludvig framför kameran.

Min önskan skulle vara en bild på mina pågar (mannen inräknad) kanske till våren, gärna ute i skogen.

Dina bilder sprider glädje!

Jag önskar dig en underbar jul och nyårs helg!

Kram! Anneli Erson

2009-12-20 @ 00:11:13
URL: http://rackargarden.blogspot.com
Postat av: Lillian

När jag nu har missat varenda lucka tidigare, eftersom jag knappt hinner surfa runt på mina favvobloggar längre, är ju denna lucka en riktig höjdare för mig.

För de som hängt med på bloggen ett tag vet precis vad jag önskar allra mest: Pick Mettes brain! ;-)

Detta är för en amatörfotograf med stor kunskapstörst och utvecklingsvilja det mest optimala man kan tänka sig. Att få tips på vad man vill från en sådan duktig fotograf kan ju göra att man i alla fall i drömmarna kan komma i närheten av att ta bilder av samma klass. Skam den som ger sig med andra ord. Själen är intakt (har inte behövt sälja den till djävulen ännu) och nu hoppas jag bara på lite tur och jävlar anamma från slumpgeneratorn så är saken biff! Hoppas, hoppas och håller tummarna

2009-12-20 @ 11:21:50
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

Jag önskar



....att ni får en underbar utvilande ledighet

...att vi får nöjet att ha er här i januari

...att Tims fot är OK så vi kan åka lite nerför!

...att ni får en riktigt GOD JUL!

2009-12-20 @ 14:30:57
Postat av: Valeria

Känns som att önska sig en "fotosession" med dig som fotograf är för mycket att begära, men du är verkligen grym på det du gör! Så ja.. Då vet du vad jag önskar mig. :)

2009-12-20 @ 16:54:06
URL: http://valees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0