Bröllop: Linda & Johan, 13 juni i Amiralitetskyrkan Karlskrona

Den 13 juni hade jag två bröllopsfotograferingar, först Marie & Johan i Margretetorp och sedan Linda & Johan - i Karlskrona. 25 mil emellan, och från avslutad plåtning kl 13 här, till kyrkan kl 16 i Karlskrona... I normala fall hade jag aldrig tagit en sådan nervpirrande bokning, men eftersom Linda och jag känner varandra väl och hon var helt införstådd med att det var snävt med tid, så var det ok. Och så ville vi ju så gärna gå på deras fest!

Jag lärde känna Linda (som också kallas Brallan eller ibland Byxan) sommaren 1994. Då gjorde vi inte mycket annat än solade, gick på nattklubb, och jagade killar. Hon hälsade också på mig en hel månad i Boston, vilket var HUR kul som helst! På tal om ungdomens glada dagar... så hittade vi på en hel del hyss och fuffens, särskilt eftersom hon bara var 19 och inte kom in på ett enda ställe i Boston med sitt eget leg... Ja, ja. Jag letade fram en gammal förstoring från den tiden, som jag tog med storformatskameran i studion på NESOP när Linda snällt agerade vacker modell:





Som tur är har vi båda blivit lite vuxnare, hittat varsin riktigt bra kille att hålla fast vid :-) och i somras fick vi se Linda och Johan bli herr & fru Braxenholm i Amiralitetskyrkan:





Söta, söta, Linda och Johan!











Det är aldrig en tråkig stund med de här två...











... och tärnorna kusin Anna och svägerska Emelie bidrog med syndafloden...








Sabelhäck på kyrktrappan, alltid så effektfullt:





Gästerna hade varit duktiga och laddat med massor av ris:





Hela goa tjocka släkterna:





Vid muren intill marinbasen hittade vi finfint ljus för några snabba brudfölje-bilder. Som sagt, inte en allvarlig stund i sikte :-)





(Lindas lillebror Per (nedan till höger) var bara en liten tolle (hehe) när vi träffades första gången. Nu lät jag som en gammal tant, men det är otroligt vad tiden går snabbt! Nuförtiden är han hockeyspelare i Angers, och han och Emelie väntar barn. Grattis! :-)
)





Linda hade också ordnat dit sin favorithäst, Friesern Wouter fan de Slachtedyk eller "Valpen" som han också kallas. Han är ståtlig som få, och dessutom svensk friesermästare i dressyr. Hans ägare och kusk Christina hade putsat upp honom till stjärnglans:





Kolla in fotomodellen, han till och med ler mot fotografen:





Jo det är sant, klicka på bilden för att se större!








Kungsbron:











Christina och Valpen var toppenproffsiga!





Till sist var det porträttdags i fina gamla Bastion Aurora:














Mitt i alltihop dök det upp en spindel. Linda är känd för din spindelfobi. Förstår ni varför?





Hahahaha! Älskar denna! Världens bästa Brallan!














Tack för en härlig dag och en rolig fest! Gulliga ni, flytta nu hit till Framsidan, eller kom i alla fall snart och hälsa på! Kram ;-)






Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka fantastiska bilder på fantastiska människor!!!



Sitter bara och ler...



Kramar!

2009-12-12 @ 19:53:05
URL: http://europe.blogg.se/
Postat av: meta ottosson

Tärnorna som gråter är ju för härliga! Linda söt, Johan stilig och - den grå filten har jag fortfarande här!

2009-12-12 @ 20:10:31
Postat av: Linda "Brallan" "Byxan" Braxenholm ;O)

I Lööööööövvvv You min vän!! =O)



Tack för dom fina orden och vi är otroligt Tacksamma för du gjorde vår dag oförglömlig skulle Aldrig velat ha en anna Fotograf än dig så klart!! Det var värt att ta den chansen vi tog om ni skulle hinna eller ej ;O)



Du e Bäst!! =O)



Vi kommer definitivt komma oftare till er och hälsa på, det e alltid lika trevligt ;O)



Vi Har haft en underbar vänskap i många år du och jag, hittat på så mkt hyss och hade jag inte träffat dig så hade jag aldrig fått uppleva Boston och Gottland Äventyr och så mkt mer ;O)



Du har ju som du vet varit som en storasyrra som lärt mig allt du kan, och tagit hand om mig precis som det ska ;O)



Tack för du finns,,



Många kramar från mig och Johan =O)



2009-12-12 @ 20:44:17
Postat av: Maria Olsson-Tysor

såååå fint!!!

2009-12-13 @ 05:09:15
URL: http://www.globalmediapr.com
Postat av: Solveig

Härliga bilder! Hästen som ler är ju tokskön! Jag gör vågen för dom här bilderna!

2009-12-13 @ 14:13:24
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Christina

Hej!

Helt UNDERBARA bilder! Det blev "högvattenstånd" i ögonen igen!

Det var en fantastisk rolig dag med alla! Ni var så härliga!

Vi glömmer den aldrig!

Kramar från

Kusken Christina & den skrattande Valpen

2009-12-13 @ 19:24:41
URL: http://www.hastochvagn.com
Postat av: Johan Mårtensson

Fantastiska foton du tar....fotot på handen som bär

ringasken är ju coolt....att du bara såg den är ju kalas.

Förstår att Kusinen blev nöjd :)

2009-12-13 @ 22:49:38
Postat av: Neha

Superfina bilder. Jag blir verkligen superglad av dessa bilder:D

2009-12-14 @ 20:43:33
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0