Barnporträtt: Isak från Salomonhög

I kyligaste april fotograferade jag våra grannars minsta pojk Isak, och oj, vilka färger vi fick till. Isak är en unge av gladaste sort - lätt att lära känna och enkel att locka till skratt. Särskilt med hjälp av mellanbrorsan Aron, som var en fena på att få Isak att fnissa. Då går det snabbare att fotografera så vi hann med en god fika också!

Vi börjar med några närbilder där jag faktiskt inte gjort mer med ögonen än med resten av bilden, de blev helt enkelt knallblå i ljuset som kom in genom deras stora glasdörrar.

Isak har så många sköna ansiktsuttryck och får jag tolka tror jag att han tänker... Nämen hej fotografen, är du här! Ska vi hitta på nåt kul?





Jag är nämligen sugen på lite bus...





Pfff! Fegis - vågar du inte?





Söta tassar har han också:





För att inte tala om hur bra han passar i jeans...








Ni ser - glad som en speleman!





På slutet tog vi några bilder utan kläder. Familjens vardagsrum hade (de har tapetserat om nu, säger mamma Helene) varmgula väggar som verkligen funkade till just det här. De har också en öppen spis/kakelugn med en lucka jag aldrig sett maken till - putsfritt och med den vackraste mässingsfärg! Perfekt bakgrund. Isak som i vanliga fall förstås inte får vara där för att inte bränna sig när brasan är tänd, kunde inte hittat något mer häpnadsväckande:








Och nu kommer min absoluta favorit, tycker den är dörolig och blir full i skratt varje gång jag tittar på den. Ni ser hur intresserad Isak är av bollen, va? Jämfört med spisluckan två bilder upp? Och vart han egentligen är på väg? Fniss ;-D





Avslutningsvis en bild på de familjemedlemmar som var hemma den här dagen - tack söta ni för en rolig fotografering och gott fika.

PS. Jag har nu luskat ut Arons trick för att få Isak på gott humör - godbitar-i-näven-tricket!





Faller du för någon av bilderna? Skriv gärna i Kommentarer!

Snart kommer det fler bilder på just den här familjen...men med lite annat tema.




Kommentarer
Postat av: Solveig

Säkert att du inte gjort något åt ögonfärgen? Våra små barn,det bästa som finns! Du är så duktig Mette, det är svårt att hitta på något "nytt" att säga.På helbilden är han sötast, krypbilden är kul men jag hade velat ha den utan sockar...(lätt att säga i efterhand). Skall bli roligt att se resten! Nu skall jag skynda till Folkets Bio, dom visar Agnes Vardas självbiografiska dokumentär "Agnes Stränder". Kram ha det bra, du är bäst & kalendern är kul! /Solveig

2009-12-02 @ 20:20:21
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ja, vilka ögon den lille har! Kommer charma många tjejer en dag... =)

Min favorit är den på "framtassarna". Otroligt härliga färger, ljus, känsla och skärpedjup. Dessutom ett utsnitt man inte ser allt för ofta...

Underbara bilder - som alltid!

/Anna

2009-12-03 @ 08:38:58
URL: http://www.subclip.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0