Family story: Nordstedts i Göteborg

Marina & Patrik gifte sig vid Haväng på Österlen i juni 2007. Vilket par! Så snygga, och passar så bra ihop :-)

De hade en mycket speciell ringceremoni, som jag tror kommer från hemtrakterna i Norrland. De i familjen som satt längst fram hade ett långt sidenband på marken framför sig som gick hela vägen längs främsta stolsraden. Ringarna träddes på i ena änden, och fördes sedan långamt över till den andra och under vägen höll varje gäst i ringarna och tänke en tyst önskning till brudparet. Det var vackert och jag ryser faktiskt fortfarande när jag tänker på det. Där var en äldre herre (var det din morfar/farfar Patrik?) som så innerligt kramade ringarna i sin hand och tittade på brudparet med sådan känsla - huamig, äldre farbröder kan få mig att gråta så jag knappt kan sluta.

Här kommer några bilder från bröllopet. Vackrare plats får man leta efter:












Här kommer ringarna:








Och den hjärtknipande lilla farfarn/morfarn (och Patriks söta syster tärnan):





En vanlig dag på jobbet för en österlensk vigselförrättare...? Sämre kan man ha det.











(vem behöver en studio när det finns sådana här bakgrunder?)





Så här såg Marina & Patriks tackkort ut, med tre olika bilder:





Och så måste jag visa tårtdekorationen som var ovanligt romantisk:





I höstas fick jag den mycket trevliga chansen att träffa dem igen, den här gången i Göteborg. Anledningen hette Leo och var då ungefär 10 månader gammal, om jag minns rätt? Dundersöt är han i alla fall!








Solveig som har fotograferat barn i studio i många år var med och assisterade. Min vilda gissning är att det är därför Leo ser obeskrivligt glad och lycklig ut på alla bilder (Solveig, du är en klippa! Och ni andra, titta in på hennes blogg - hon är helskön!) Här ryckte hon in med fullt artilleri av Leos leksaker som hjälpmedel:





Resten var en barnlek ;-)
























Hela gänget:





Tack goa familjen, så roligt det var att träffa er och hoppas att vi ses snart igen!

Härliga de är, eller hur? Skriv gärna en rad i Kommentarsfältet!



Kommentarer
Postat av: Johannes Nyberg

Imponerande vackert!

Mvh

2009-08-24 @ 21:29:48
URL: http://www.improveme.se/Nyberg
Postat av: Jojo

Vilken sötstrut!!

2009-08-24 @ 22:13:05
URL: http://jojosofoto.blogg.se/
Postat av: Jenny Sandberg

åååååååååååå vad glad man blir när man kikar in här! Superduperfina allesamman! Lyckliga familjen med dessa fina bilder i sin ägo <3

2009-08-25 @ 08:29:27
URL: http://www.jennysandberg.se
Postat av: andrea

Helt underbara bilder!

Jag tror aldrig jag sett så vackra bröllopsbilder.

Mycket vackert par och son.

..och lika vackra o underbara på insidan.. det lyser verkligen igenom...

2009-08-25 @ 10:33:16
Postat av: Solveig

Tsss, det där hade nog blivit bra även om jag varit någon annanstans.... Mest gillar jag hur mammans och Leos tröjor går ihop. Puss!

2009-08-25 @ 17:25:04
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: * M E T T E *

Tack alla gulliga ni! Och JA, Solveig, jättefina kläder har de! Men jag hävdar att du gjorde stor nytta :-)

2009-08-25 @ 17:27:16
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: hanna

jag började gråta till tredje bilden - och jag känner varken brudparet eller dig...

2009-08-26 @ 21:10:53
Postat av: Fam Nordstedt

TACK alla för de fina kommentarerna!!

Vi är jätte lyckliga över dessa super fina kort!! Mette är sååå duktig!! Vi hade så kul på båda fotograferingarna, hoppas att det blir fler!



Vilket minne du har Mette, visst är det Patriks morfar på ringbilden!



Kram Fam Nordstedt

2009-08-27 @ 10:24:58
Postat av: Tina

Mette, Du är riktigt duktig på att fotografera! Jag är kusin till Marina och var med under det underbara bröllopet och Du har värkligen lyckats fånga romantiken i dina bilder som Marina och Patrik utstrålade och fortfarande gör när dom är tillsammans.

Och även Leos busiga och glada jag. Sötare pojk finns inte!

Kram Tina

2009-08-28 @ 19:37:16
URL: http://tinalindqvist.webblogg.se/
Postat av: brenda

Hi Mette!



I put the first part of this post in a Swedish to English translator and it translated it really well. I was really surprised at what a good job it did. Now I need to put the rest of the post in to the translator, because did the bride and groom have that cute little baby you have pictured here??!! What an adorable family!



Thanks for telling me about the ring ceremony, I still think it's just the sweetest idea, the kind that brings tears! But in a good way!



I really love the first photo with the flowers and the chairs at a distance. But I would have to say my favorite is of the older man sitting next to the girl in the pretty pink dress. He has so much love in his eyes.



Thanks for sharing! :)

2009-09-02 @ 07:21:18
URL: http://beulahland.blogs.com/photography
Postat av: Lina

Hej, vart är tårtdekorationen köpt någonstans?
Med vänlig hälsning,

Svar: Hej Lina! Jag ska fråga Marina om hon minns! :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-06-25 @ 08:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0