Snittpassion

Jag har en passion (förutom guldpennor, vackert papper och i stort sett allt annat man kan hitta i en bok- eller pappershandel): typsnitt. Jag skojar inte. När jag får ett nytt nyhetsbrev från Linotype blir jag så exalterad att jag knappt kan sluta bläddra igenom deras oändliga bank av vackra bokstäver och kombinationer av olika stilar som bara blir såååå snyggt... Puh. Knäsvag. (Fast ännu har jag inte hittat det perfekta M:et! Verkar vara den fulaste bokstäven i varje font, utan undantag!)

Trist att jag är så okunnig att jag inte vet hur man ändrar typsnitt för en text mitt i ett blogginlägg... annars kunde ni fått se några fina jag gillar. Kanske lika bra förresten, med tanke på ovanstående - förmodligen skulle jag sitta här i flera timmar och inlägget skulle bli evighetslångt!

Några andra som gillar typsnitt är folket på Lomography - vilka tokstollar och härliga människor! I deras nyhetsbrev hittar du det mesta i experimentell fotoväg.

Ha en bra kväll!

PS. Har du en dold passion du också så tell me, tell me pleeease ;-) vill höra alla sorters knasigheter!


Kommentarer
Postat av: Sofie Jansson

Det ändrar du i din HTML-mall när du skrivit inlägget. Du lägger bara in <font face="typsnittet du vill ha">Din text...</font> där du vill ha den :P annars kolla på designadinblogg.se

2009-04-15 @ 20:20:13
URL: http://flickr.com/photos/sofiejansson
Postat av: hemmabloggaren

Håller med dig, kan också sitta och klicka i timmar för att hitta det perfekta typsnittet.

2009-04-15 @ 20:52:00
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Maria Hagbjärn

Hej!

Här kan du hitta gratis typsnitt i alla former och uttryck :) http://www.fontgarden.com/

2009-04-16 @ 17:34:38
Postat av: Caroline

Ja alla har vi passion för en massa olika konstiga saker...min är mössor! Jag bara älskar mössor av alla de slag. Ännu bättre blev det då jag fick barn och fick en ursäkt att köpa ännu flera, och till barn finns det MASSOR!! //Caroline

2009-04-16 @ 19:10:55
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0