Nu är Janna till salu och jag gråter...

Annons på Bukefalos, inlagd alldeles nyss:


Shire/ardenner/fullblod, världens goaste kompis!

Min älskling är till salu!

Avellana ("Janna") f. 2001, 50% Shire, 25% ardenner och 25% fullblod.

Mörkbrun, drygt 170 cm, fantastisk utstrålning! Janna är riden ca 3 mån i våras. Hon är inte igångsatt efter betet. Hon tycker mycket om att bli sysselsatt, älskar att vara ute i skog och mark och är mysig att hålla på med - en genomgo' häst! Dock inget för nybörjaren, hon behöver en lugn och bestämd ledare för annars tar hon över. Hon är framåt men inte het, kan dock bralla till någon gång emellanåt, pigg och glad. Löshoppad några gånger, det gillar hon men några jättehöjder når hon nog inte pga sin storlek - dock inte klumpig utan mjuk och smidig, ser ut som en nättare variant av Shire.

Jag säljer henne pga tidsbrist, hon behöver mycket mer tid än vad jag har att ge henne! Det är mycket viktigt för mig att hon kommer till ett varaktigt och kärleksfullt hem med seriösa, lugna människor omkring sig. Priset kan diskuteras bara hon kommer till rätt ställe!

Eftersom detta är ett svårt beslut att ta önskar vi förstås att det går ganska snabbt med försäljningen, men vi vill inte sälja henne till hästhandlare. Bilder finnes, men inte film. Är du intresserad är du varmt välkommen att komma och titta på henne, hon står i Killebäckstorp/Grevie utanför Båstad.


Så här såg hon ut när hon var fem dagar gammal:





Här är hon nog fyra ungefär:





Och så här såg hon ut en av de sista dagarna i sommarhagen för ett par veckor sen, med lite sommardamm och gräsmage men oh så gullig hon är:




















Min goaste, finaste vän:







Nej, fy fasen, roligt är det inte att sälja henne. Jag hoppas hon kommer till den Bästa Duktigaste och Mest Kärleksfulla Människan i hela världen!

Lessen...

Kommentarer
Postat av: Michaela

Usch vad jobbigt att behöva sälja sin vän </3

Mitt hjärta gråter med dig..

2008-10-06 @ 17:24:36
URL: http://michaelalundgren.webblogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Åh nu blev ju jag också sorgsen..

Vilken otroligt vacker häst.. vilka fina ögon!

2008-10-06 @ 17:27:25
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Alexandra

Gud så söt :)

2008-10-06 @ 17:42:37
URL: http://redlipsinfashion.blogspot.com
Postat av: Ida

Åh, din stackare! <3

Helt underbar häst!



Det kan inte vara lätt! Skulle dö om jag fick lov att sälja någon av mina ponnyer... Men den dagen kommer...



Stackars dig! <3

2008-10-06 @ 17:48:04
URL: http://taralom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Gud vilken underbar häst! Bara av att se på bilderna blir man ju kär i henne :)

2008-10-06 @ 19:11:02
URL: http://intosofie.blogg.se/
Postat av: Pernilla Söderkvist

Hej Mette!



Det låter som en klyscha, men jag förstår precis hur du känner dej. Att sälja sin bästa vän, man hör ju hur grymt det låter. Själv har jag fått sälja två hästar genom åren. Jag grät floder samtidigt som jag insåg att det var det bästa för dem. Jag skulle flytta för att plugga vidare och visste att jag inte skulle ha tid för dem längre. Jag vet att det är svårt, men ibland är det skitsvårt att göra det enda rätta. Du är en oegoistisk och fin människa, inget annat.



Många kramar från Pernilla

2008-10-06 @ 20:43:47
Postat av: Maria H

Ett svårt beslut att ta. Men ibland så är det nödvändigt. Känner med dig.

Vilka fina bilder du har tagit på Janna.

2008-10-06 @ 23:04:53
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: meta ottosson

Den svartvita bilden, Mette! Den är full av känslor.

Tänker på dig.

2008-10-07 @ 09:30:37
Postat av: Anonym

Så vacker hon är! Jag ger dig en stor varm kram i detta jobbiga beslut. Har själv fyra fyrbenta vänner i hagen så jag förstår din känsla. En bättre vän än ett djur kan man inte finna. Dem lyssnar alltid och finns alltid där när man behöver dem.

Jag måste tillägga att du är en fantastisk fotograf och har verkligen lyckats fånga hennes personlighet på kort.

2008-10-07 @ 10:48:06
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Jag förstår att det känns jobbigt! En stor kram till dig! Underbara bilder på henne!

2008-10-07 @ 13:56:23
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: jennie's fotoblogg

Ush minns hur jobbigt det var :/ Hoppas det går bra! <3

2008-10-07 @ 15:46:28
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Eva Hagbjärn

Det är aldrig lätt att skiljas från en kär vän. Hoppas verkligen att hon får ett bra nytt hem så snabbt som möjligt så ni verkligen kan känna att ni gjorde det rätta.

Vi har haft sju hästar, visserligen bara små shettisar och en c-ponny, men det var ändå svårt att skiljas från dem alla när det begav sig.

Fatta mod kära vänner, så blir nog allt bra till sist.

Kram Eva

2008-10-07 @ 16:03:52
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Linda i Ludvika

Usch...tänker på er!

2008-10-07 @ 20:03:54
Postat av: Minna Westbom

Vilken härlig blandning hon är! Jag tycker Shire är helt fantastiska hästar (dock något stora!), men hon låter ju som den perfekta kombinationen. Jag tror mig iaf förstå lite hur du känner dig. Har visserligen aldrig ägt en häst, men en sköthäst såldes och det fick mig nästan att lägga ridstövlarna på hyllan så ont det gjorde. Svor att jag aldrig skulle fästa mig vid en häst igen förrän jag ägde den. Men det finns ju inga garantier... Just nu finns det oturligt nog ingen plats i mitt liv för hästägande, annars hade jag nog kommit ner i flygande fläng. Om det är till någon tröst så är det nog inte svårt att hitta ett nytt bra hem åt henne...

2008-10-07 @ 21:24:09
Postat av: L.

Jag vet precis hur du känner, var nyligen tvungen att ta beslutet att ta bort min älskade ponny och bästa vän sen 6 år tillbaka.

Livet är bara inte rättvist ibland.

2008-10-23 @ 01:46:52
URL: http://loppelus.blogg.se/
Postat av: R O N J A

Att skiljas från sin bästa vän är alltid något fasansfullt...



Även om jag "bara" har en sköthäst (dock privat, står på privatstall) så kan jag inte föreställa mig ett liv utan min Albedo... Han är liksom en del av mig. I snart två år har vi kämpat genom allt tillsammans. Han har alltid funnits där för mig, oavsett vad. Han är ett stort oavslutat kapitel i mitt liv - och jag ärligt fasar för den dag när han travar vidare till Trapalanda... Dock är han bara 7 år gammal än - så om inte Milka planerar att sälja borde vi få många år tillsammans än! (L)



Hoppas du hittar den perfekte nya ägaren till din älskling!! :) Håller tummarna. Läste precis en bok med två syskon i samma situation - de blev lurade och hästen såldes till en hästhandlare... Tack & lov hann de rädda dem innan slakt!! :)



MVH

Ronja

2008-11-18 @ 20:55:18
URL: http://royalglamour.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken otroligt vacker häst du har!! Sån utstrålning och gnista!! Hoppas du hittar ett utmärkt hem till henne! Är sugen själv men har beslutat mig för en hästpaus. Jag önskar er all lycka! Mvh Maria

2008-11-26 @ 14:35:22
URL: http://miamaria84.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej, läste din annons på blocket och klickade in här... Vilka otroligt vackra bilder du tagit på din häst! Verkligen fina! Titta gärna in på vår hemsida vi har en "äkta" shire:)



//Josefine

2008-11-26 @ 19:32:54
URL: http://www.teameloge.com
Postat av: Karin Tawharu (fd Viktorsson)

Hej Mette!

Superfina bilder! Som alltid :) Vi funderar på att skaffa häst nu faktiskt. Är hon inkörd?

Kramar, Karin

2008-12-23 @ 14:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0