Lite sammanfattade tävlingsregler och tips

Strax drar tävlingen igång. För att det inte ska råda några som helst oklarheter får ni här en kort sammanfattning av vad som gäller. OBS - det är bara de som redan är anmälda som kan tävla! Anmälningstiden gick ut i torsdags.

Alltså:

  • Kl 10.00 publicerar jag tre st temaord. Du tolkar dem hur fritt du vill men ska fotografera dem i den givna ordningen (viktigt). Endast en bild per tema ska sedan skickas in.

  • Kl 11.30 publicerar jag nästa tre teman, samma sak gäller här.

  • Kl 13.00 publicerar jag de fyra sista temaorden och du fotograferar dem precis som tidigare i rätt ordning.

  • När du är klar lägger du in bilderna i din dator, redigerar (om du vill & kan) och döper de totalt 10 st bilderna med temats nummer och ditt för- och efternamn, tex 1metteottosson, 2metteottosson osv. Ladda sedan upp och skicka in dina bilder till mig på adressen  [email protected] via portfoliolänken hos Crimson läs mer om den här). Dina bilder ska vara hos mig senast klockan 20.00!

  • Om du har en blogg och tävlar om bonuspriset lägger du upp dina bilder, med temats namn vid varje bild och i rätt ordning, på din blogg senast kl 21.00. Skriv en kommentar "Jag har publicerat mitt tävlingsbidrag!"  i inlägget "De tävlandes bidrag" som jag publicerar i eftermiddag.

Stort lycka till alla tävlande! Så spännande det är och så roligt det ska bli att se era bilder!

PS. Ge nu inte upp om du råkar få en mindre bra bild på något tema - tänk på att det finns priser både för bästa serie, bästa temabild och en utlottat pris ;-)



Kommentarer
Postat av: Eva Hagbjärn

Kom precis på den här frågan!!!

Hur lång tid har man på sig för de sista fyra bilderna/temana?

2008-11-23 @ 09:56:09
Postat av: * M E T T E * svarar

Eva:



Bara allt är inskickat kl 20 ikväll så har du hela den tid du vill fram tills dess!

2008-11-23 @ 09:59:55
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: M

Vad får man göra med bilderna och vad får man inte? Får man beskära?

2008-11-23 @ 10:43:52
URL: http://headless.blogg.se/
Postat av: * M E T T E * svarar

M: du får korrigera färger, men givetvis inte manipulera tex klistra in andra grejer osv. För att det ska bli rättvist borde det inte vara tillåtet att beskära, men där får jag lita på att ni håller er till reglerna - svårt att kolla. Bilden ska rent "bildmässigt" vara som originalet.

2008-11-23 @ 11:00:39
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Linus

Jag hoppas det blir någon mer sån här tävling i framtiden. Tråkigt att man inte kan delta p.g.a. skola. :o(



2008-11-23 @ 15:10:36
URL: http://linustanker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0