Gästbloggare: Julia G del 2

Nu är det snart slut på Julias praovecka. Även om hon varit här så många timmar som det var meningen (om jag varit frisk) hade veckan känts kort! Hon är ett härligt sällskap och som jag skrev tidigare, VÄLDIGT talangfull med sin kamera.

Här kommer några nya frågor till världens bästa praoelev:


Vad har du lärt dig om foto den här veckan? Mycket! T.ex. vad exponeringen styrs av

Vad har du lärt dig om livet som fotograf? Tufft, men jättekul =) Man är ju inte precis sysslolös.

Vad har varit roligast? Att få lära mig att ta bra bilder och att redigera dem i photoshop.

Vad har varit mindre roligt? Vaddå mindre roligt? Allt är ju jättekul! Fast alla fakturor och sånt annat pappersarbete skulle jag gärna vilja slippa, hehe.

Vilket av det du lärt dig kommer du att ha mest nytta av i framtiden när du fotograferar? Allt! Man vet ju aldrig vad som händer, men jag tror att jag kommer att få nytta av allt jag lärt mig och säkert mycket mer.

När ska du skaffa en egen fotoblogg? Hm... det vet jag inte. Jag ska se om jag orkar förstås, men det kommer väl snart ska ni se.

Är det något annat du vill tillägga? Nej, inte vad jag kan komma på nu. Jo, kanske att alla som gillar att fotografera och har frågor om det ska prata med Mette, hon är världens bästa lärare =) Jag hade samma åsikt i 3:an, hon gjorde det kul att lära sig nya saker och det gör hon fortfarande!



Vilken härlig tjej hon är, eller hur? ;-)
(jag har hårdmutat henne att säga snälla saker om mig)

Vi passade också på att ta några snabba bilder på henne (fattas bara annat när hon praoar hos en fotograf...), visst är hon söt?



image508


Den sista bilden i inlägget har Julia själv tagit. Jag skickade ut henne med uppgiften att ta 50 bilder på kortaste skärpedjup (vi tränade bländare) och så kommer hon tillbaka med ett helt GÄNG bilder som är hur bra som helst! Den här blev genast vår favorit och jag kan säga att jag faktiskt är liiite avis på henne som tagit den, jag hade också blivit supernöjd!

Hurra för Julia alltså, som helt säkert kommer att bli en kollega i branschen i framtiden! Tack för en rolig vecka och kanske ses vi till höstens prao igen...?


image509



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill också praoa hos dig!

Julia verkar jätteduktig. Lycka till med fotandet.

2008-05-22 @ 13:47:21
Postat av: Julia Green

Tack så jättemycket för en rolig vecka Mette!

2008-05-22 @ 20:35:07
URL: http://juliasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0