Gästbloggare: Ginger Spice?

image503


Idag har Ullis varit på studiebesök hos mig hela dagen! Förutom djup koncentration på Photoshop har vi också hunnit med lunch på golfklubben, fruktsallad i solen och dessutom lite snabbfotografering. Ullis har nyss färgat håret och passar SKITBRA i sin nya röda färg!


image504


Faktaruta à la "Mina vänner" om Ullis för er som inte känner henne:


Namn:
Sara Ulrika Lindelöf (f. Henriksson)

Ålder:
30

Bor: I Uppsala, men denna vecka hos föräldrarna i Ängelholm

Jobbar:
Lite som sjukgymnast, lite som chef och lite som familjens fotograf (det sistnämnda är för tillfället inte precis lysande för samma familjs ekonomi).

Det bästa jag vet: Umgänge med nära och kära med en kamera i högsta hugg. Eller bara Peters hand i min...

Det värsta jag vet: Oärlighet (fi satan)

På fritiden: Nuförtiden går den mesta fritiden åt att lära mig nya kameran, fotografera eller photoshoppa. Däremellan tränar jag gärna ofta och mycket. Allt helst tillsammans med Peter. Fast han följer ogärna med på danspassen...

Så här känner jag Mette: Från början som vår lysande bröllopsfotograf. Det blev starten på en härlig vänskap. Har ni förresten hört Mettes fnitter? Världsbäst!

Just nu: Sitter jag vid assistentdatorn och suger åt mig som en tvättsvamp - picking Mette´s brain. Datorn befinner sig i Mettes mysiga atelje som i sin tur ligger i en sagolik idyll uppe på en hög med vidunderliga vyer.

Om jag fick skriva ett alldeles eget inlägg här på Mettes blogg skulle jag skriva om: Hur fantastiskt inspirerande Mette är både i sin person och sitt konstnärskap.

Idag har jag: Lärt mig, fnittrat och druckit kaffe. Samtliga tre i massor.

Om tio år... Bor Peter och jag betydligt närmre så vi kan komma och hälsa på bra mycket oftare (nu kommer jag få skit av min man som inte är riktigt lika Skånefrälst som jag...). Och så är jag förmodligen blond igen. :)







Kommentarer
Postat av: Peter

Nu vet alla ni andra också vilken vacker fru jag har! Dessutom vill jag föra till protokollet att:
Ja, Mette har ett härligt fnitter
Att Mette och Tim bor fantastiskt vackert och att de har en skön musiksmak (dock kan man diskutera en speciell låt som jag numera har förträngt)
Att jag håller tummarna för att Mette öppnar en filial i Uppsala för att vi skulle ha en kortare resväg om 10 år är lång ifrån klart.

2008-05-07 @ 18:45:44
Postat av: * M E T T E *

OOOOOOH vilket beröm! Men det där protokollets sista punkt kan vi diskutera till de sköna tonerna av Snapphaneklanen, eller vad säger du Peter?

Hihi :-)

2008-05-07 @ 18:54:04
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Ida

Hon passade verkligen jättebra i den där hårfärgen,ser ut som att det är hennes egen! Fina bilder, som vanligt :)

2008-05-07 @ 19:34:28
URL: http://storasysteryster.blogg.se
Postat av: dudie

jaha okej, ja men då var det ju tur att jag frågade. gillar dina bilder super mycket:)

2008-05-07 @ 19:41:59
URL: http://dudie.blogg.se
Postat av: Ullis

TACK för idag, sötnos! Det var en härlig dag, hoppas verkligen vi får fler såna ihop framöver!
Kram kram

2008-05-07 @ 20:23:12
Postat av: Eva-Lena

Vilka underbart fina foton.

2008-05-07 @ 22:18:26
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Anonym

åååååh underbar hårfärg! har alltid velat ha den hårfärgen, men det är omöjligt om man ska färga själv. säg till henne att hon verkligen passar i det :)

2008-05-10 @ 23:36:09
Postat av: Nene

fina foton :D Du är duktig

2008-05-11 @ 13:59:43
URL: http://photobynene.blogg.se
Postat av: Ullis

Åh, vad glad jag blir av att höra så härliga kommentarer om min nya hårfärg! TACK! :) //Ullis

2008-05-12 @ 17:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0