Max i Skummeslöv

För ovanlighets skull börjar jag med min ABSOLUTA favoritbild från uppdraget, den brukar jag annars spara till slutet! Men jag är så nöjd med den och vill att ni ska se den allra först.

Det här är Max:


image209

Visst är han helt suverän? Vilket leende! Jag förstår varför hans föräldrar kallar honom charmtroll.

Jag fotograferade Max för ett par veckor sen hemma hos familjen i Skummeslöv en bit från Båstad. Han är en härlig krabat som jag gissar att mamma och pappa kommer att ha fullt sjå att hålla koll på inom en inte alltför avlägsen framtid - det händer saker hela tiden! Först var han lite blyg men det lossnade fort när han fick visa några av alla sina leksaker. Favoriterna var de som spelar melodier eller gör andra ljud!


image211


image212


image213


Jag har jobbat lite annorlunda med en del av bilderna den här gången. De flesta har jag gjort både i färg, och med några actions och textures jag har fallit handlöst för (precis som på den första bilden). Några olika varianter:





image215


image216


image217


Max har sådana där lockar som Solstickan, flickan på tändsticksasken ni vet:


image218


Jag avslutar med två riktiga fnitterbilder, visst blir man glad?



image219


image220


Vilken bild är din favorit? Tycker du bäst om de "vanliga" färgbilderna eller gillar du de jag arbetat lite mer? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: jessica

Alla korten är helt suveräna....
Det är ju mosters lilla charm knutte..

2008-03-01 @ 19:45:22
Postat av: Julia Green

Alla bilderna var jättebra!! Det var coolt när du gjorde om dem, men samtidigt var dom bra som de var om du förstår vad jag menar :D

2008-03-01 @ 22:28:59
Postat av: malin

Alla bilder ar helt suverana, vilken sot liten kille alltsa. Men fargbilderna ar nog anda mina favoriter nar hans klarbla ogon stralar i hela bilden.

2008-03-02 @ 10:33:38
Postat av: Linda

Jag tycker bäst om den där han tittar ner och den sista. Visst är han ett charmtroll!

2008-03-02 @ 13:13:13
Postat av: Heléne

Hej Mette o stort tack! Du har verkligen lyckats fånga Max både som blyg, glad, busig mm. Helt underbara bilder. Kommer bli ett svårt men roligt jobb att välja porträtt bilder. Kanon bilder! Tack igen! Stolt Mamma : )

2008-03-02 @ 16:51:00
Postat av: Ullis

Man börjar ju bli både bortskämd och van vid dina fantastiska bilder vid det här laget, och dessa var ju verkligen inget undantag! Här har du verkligen fångat en härlig blick hos detta charmtroll! Jag faller allra mest handlöst för den första, den svartvita där han tittar neråt och den sista.

2008-03-02 @ 17:42:10
Postat av: Faster

Världens stoltaste faster till världens goaste
kille :)
Max i ett nötskal!!!
Grym fotograf.....

2008-03-02 @ 21:46:52
Postat av: Gudmor

Min gosing!!! Alla bilder är så fina att jag blir riktigt rörd!! en sjutusan till fotograf som verkligen har fått med ALLT! Jag ska bara HA ett eget kort!! :)

2008-03-03 @ 10:22:19
Postat av: Elin

Fantastiska bilder av en fantastisk kille. Omöjligt att välja bild. Känns som varje enskild bild är Max.

2008-03-04 @ 17:56:11
Postat av: Evelina

Ojojoj va söt du är lillebror!
Riktigt fina kort allihopa:)

kramar storasyster

2008-03-06 @ 19:29:45
Postat av: Jessica Pilestål

Oooooooj vilken söt kille du är Max !!
Dig kommer tjejerna att springa efter!
Försår att mamma är stolt
kram
jessica

2008-04-16 @ 17:10:28
Postat av: Heléne

Hej! Var inne o kikade på dina underbara bilder igen. Jag njuter fortfarande lika mycket av dem! Vi ska börja fundera på en ny fotografering snart på Max - valet av fotograf är redan klart iallafall. MaxMamma Heléne

2010-05-27 @ 13:25:26
Postat av: Heléne

Hej! Var ute o surfade o fann att Max bilder låg kvar : ) Jag måste säga att jag blir fortfarande lika lycklig när jag ser dem - de är UNDERBART FANTASTISKT FINA : )



Vårhälsningar Heléne

2011-03-25 @ 09:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0