Utmaning

Jag har blivit utmanad av Mia och som omväxling tar jag den gärna för Mia är en go tjej med en blogg jag läser!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

1. redigera nästa bröllop
2. flytta hästarna från grannens sommarhage till vår (klart!)
3. prova att cykla en liten sväng för första gången sen jag ramlade av hästen (klart!)
4. äta en god lunch med Tim (gick inte för han åt frukost sent, får bli middag istället)
5. kolla på DN-galan

Vad gjorde du för 10 år sedan?

I maj 1998 tog jag examen från New England School of Photography i Boston, stannade där hela året för att jobba som frilansfotograf och assistent vilket var fantastiskt roligt! Jag gjorde många uppdrag åt Improper Bostonian, Stuff@Night och åt modellagenturer/frisörer/kläddesigners. Jag letade efter Tim som jag inte hittade förrän 1999, i Båstad ;-D

Vilka platser har du bott på?

Oj. Håll i er nu då, ska försöka få det i rätt ordning:

Karlskrona (född där 1970), Kanarieöarna-Torremolinos/Spanien-Torreby/Bohuslän (min pappa var golftränare), Munkedal, och så Nättraby i Blekinge från 1975 till 1989. Sen blev det Höganäs-Helsingborg (jobb på djursjukhuset), Stockholm (jobb på Säpo och ABAB samt en massa restaurangjobb), Västindien (jobb på segelbåt), Lund (plugga drama-teater-film), Karlskrona (videoproduktionsbolag och ledarskapskurs på marinens skolskepp HMS Falken), Gotland (fotoskola), Boston (fotoskola och frilans) och så Salomonhög utanför Båstad från 1999 tills nu.

(jag tappade orken och slutade länka efter ett tag haha, men några har ni att kolla på iaf!)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Åka på semester med Tim och under tiden låta hantverkare göra klart huset och bygga till en stor studio
2. Köpa boende i solen för svensk vintertid (det ska FÖRSTÅS vara längst ut på en egen liten halvö med havstomt och egen brygga och inrett med Ralph Lauren-möbler...)
3. Ge mamma en fet plånbok fylld med sedlar
4. Anställa en fotoassistent på heltid (eller fem)
5. Skänka tid eller möjligen pengar till sådana som behöver det mer än jag

Jag bollar utmaningen vidare till följande personer:


1. Eva

2. Lotten

3. Karin

4. Mysmasken

5. Efva

6. Jenny

Jag tar en extra special också: Fixa & dona för det är en fin och inspirerande blogg!


Gör så här:

1. Beskriv reglerna
2. Svara på alla frågorna
3. Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar.
4. Be dem läsa din blogg.
5. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.


Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Eva Hagbjärn

Jag har nu antagit din utmaning. Ledsen men jag har ingen att vidarebefordra den till.

Kram Eva

2008-07-22 @ 12:47:04
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Mia

Kul att du ville ta dig an utmaningen. Alltid roligt att få veta lite mer om sina bloggvänner ;o) Det verkar som att du kommer att hinna med allt på din "att göra lista" också ;o) Bra jobbat! Själv har jag kvar en punkt på min lista, och det är att läsa. Så nu tar jag och förflyttar mig från dator till hängmattan för en stunds läsning. Håller på med Läckbergs senaste, Sjöjungfrun. Ha en skön kväll!

// Kram Mia

2008-07-22 @ 18:26:50
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Efwa som drömmer om Provence

Klart jag antar utmaningen men hos det inte förrän jag kommer till Sverige igen :) Då ska du få veta mer om mig. Kram Efwa

2008-07-22 @ 21:57:03
URL: http://maisonruebalzac,blogspot.com
Postat av: Lotten Bergman

Neeeeeeeeeeeeeej! Jag vill inte!!!!!



Men okejrå. (Försöker spela motvalls.)

2008-07-23 @ 00:38:27
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0