Tre frågor inför framtiden

Med huvudet fullt av alla planer för de närmaste åren har jag tre frågor!

1. Skulle du vara intresserad av en "hands-on", praktisk fotokurs för nybörjare på plats här i Båstad/Skåne?
Kan du i så fall på vardagar?

2. Skulle du vara intresserad av en distansfotokurs via internet på 5-10 lektioner? Tycker du att det i så fall skulle vara bra med en kick-off och slutträff i början och slutet av kursen, eller räcker det med nätet?

3. Och så en något mer teoretisk fråga: skulle du (eller känner du någon annan som skulle) realistiskt kunna tänka dig att vara heltidspraktikant i sex månader hos en fotograf, med lön från försäkringskassan som motsvarar a-kassan?


Om du vill hjälpa mig med detta så skriv i kommentarsfältet genom att klicka på "Kommentarer" och sedan fylla i rutorna. Tack ♥


Jag ser med spänning fram emot era svar!







Kommentarer
Postat av: Emma Sandström - Fotograf

1. Ja, beroende lite på vad jag är bosatt men i nuläget skulle det vara mycket intressant! Vardagkvällar är väll bättre än mitt på dagen.



2. Ja! Ett bra alternativ för oss som kanske inte kommer bo kvar i södra sverige så länge till! Jag tycker det hade varit roligt med träffar, men det kanske inte behäver vara obligatoriskt? Så att man inte känner att man inte kan vara med i kursen om man inte just kan på de datumen kursen har bestämt att ses.



3. Ja, att vara praktikant är ju det bästa man kan göra om man inte har gått något renodlad fotoutbildning utan bara är sjävlärd.. Då får man ju inblick och erfaremheter ifrån branchen! Jag skulle kunna göra det utan pengar, haha!

2008-08-26 @ 18:47:28
URL: http://puppyeye.blogg.se/
Postat av: Jessica Arvidsson

Åh vad roligt!

Jag skulle vara intresserad av en fotokurs på plats i Båstad. Tack vare ett jobb där jag styr ganska mycket över mina arbetstider själv så skulle vardagar fungera bra.



Vad gäller distanskursen kanske det skulle vara bra med både en uppstart och en avslutning för att riktigt "få igång" folk och för att knyta ihop säcken.

2008-08-26 @ 18:55:19
Postat av: Maria H

Jippi kurs för Mette!!!

Jag är mycket intreserad av en fotokurs med dig. Då jag inte bor så långt från dig, kan jag både tänka mig en kurs på plats och en via internet. Av erfarenhet så vet jag att distanskurser oftast blir bäst om man samlas för en gemensam start och träffas på slutet för att "dra ihop säcken". För min egen del så är fredagar den dag i veckan som jag kan disponera för kurs med dig som det ser ut nu.

Är du även intresserad av en praktikant på deltid?

2008-08-26 @ 19:01:52
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: annli skagerberg

Äntligen kurs! Ja, absolut vill jag gå en kurs (eller flera, för det blir väl fortsättningskurs oxå:) )Vardagskvällar passar alldels utmärkt. Om du nu ändå är inne på att hålla kurs så tror jag att det är en bra idé att ha helgkurser oxå! Det blir ju på ett annat sätt då, för man kommer inte av sig från vecka till vecka (vilket kan vara lätt hänt, iallafall om man har barn) utan då är man helt uppslukad av fotograferandet och tar till sig på annat sätt. Så är det iallafall för mig (egen erfarenhet). En annan bra grej är att intresserade som inte bor här har ändå en chans att vara med "live" så att säga. Men jag kommer vilken typ av kurs du än håller! håller med föregående skrivare om distanskurser. Jag är väldigt intresserad av att veta hur det skulle fungera med praktikplatsen. skulle isåfall kunna hoppa på det med en gång.!

2008-08-26 @ 20:36:33
Postat av: Sandra

Distanskurs skulle vara intressant! Träffar IRL tycker jag inte behövs alls. Däremot behövs kontinuerlig personlig feed-back på uppgifter man får.

2008-08-26 @ 21:27:35
Postat av: Eva Hagbjärn

Praktisk fotokurs på vardagar låter alldeles utmärkt. Bara maila så kommer jag ;-)

Fast man skulle kanske fråga först vad det skulle komma att kosta.

Eftersom jag bor så nära, så är inte distans aktuellt för mig, men säkert en bra idé för många andra.

Ser även fram mot en fortsättningskurs så småningom.

Om jag varit 30 år yngre hade jag gärna velat ha en praktikplats hos dig. Hade varit skitkul!



KRAM Eva

2008-08-26 @ 22:15:13
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja en distansfotokurs skulle ju vara toppen, precis vad jag skulle behöva =) Visst skulle det vara kul å träffas oxå, men eftersom avståndet är ganska långt skulle det kanske bli lite knepigt. Men som sagt, en distanskurs tycker jag låter toppen. När man har läst alla "mette svarar" så har man fått mycket hjälp, men en kurs vore ännu bättre!



Att ha en praktikplats hos dig vore ju för bra för att va sant, så det blir nog inga problem för dig att få tag på någon!

2008-08-26 @ 22:58:48
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Minna Westbom

JA! Kurs låter jätte intressant! Har så länge sagt att jag ska gå, men det blir aldrig av. Distanskurs hade passat mig perfekt. Men en träff i början eller slutet av kursen hade ju varit kul.



Hade jag inte haft familj hade jag definitivt varit intresserad av en praktikplats och det drastiska karriärsskutt det inneburit, men för tillfället får jag nog fortsätta på den inslagna vägen...



Hör gärna av dig om det blir någon distanskurs. Eller varför inte en intensivkurs en vecka till sommaren! ;o)

2008-08-27 @ 10:47:29
Postat av: Karro

1. Absolut hade det varit intressant, men vardagar på dagstid kan bli problematiskt, däremot på kvällstid.



2. Låter suveränt! Mycket intresserad, träffar låter också kul, men kan vara problematiskt för personer som bor långt bort



3. Absolut att jag skulle vilja! =)

2008-08-27 @ 11:21:07
URL: http://palssonkarolina.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag skulle vilja ha en distanskurs över nätet. Att träffas vore ju kul men som någon annan skrev så kanske det inte behöver vara obligatoriskt.. Jag är småbarnsmamma och heltidsjobbande så det är inte alltid så lätt att komma iväg...



mvh

Helena

2008-08-27 @ 12:26:33
URL: http://ploppimoj.blogg.se/
Postat av: Karolina

Åh, det låter toppen alltihop!!!



Praktiant hos dig - vilken dag som!!



Fortsätt med samma braiga tankar...



:)

2008-08-27 @ 12:51:11
Postat av: Malin

Jag skulle gärna gå distansfotokurs via internet på 5-10 lektioner gärna med lite inslag av det nödvändigaste photoshop-kunskaperna.



Jag har gått distanskurser tidigare och det är superbra om det finns chatmöjligheter och sådant så deltagarna även kan prata med varandra och dela med sig av sina erfarenheter. För att få mer gruppkänsla bland deltagarna skulle det vara superkul med kick off och avslutningsfest men det behöver som sagt inte vara obligatoriskt.

2008-08-29 @ 15:59:06
Postat av: idaviola

internetkurs skulle vara hur toppen för mig son helst!

verkligen!

skulle gärna varit praktikant hos dig eller emelie ohlsson, men tyvärr så går jag ju bara i skolan än så länge (:@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@) jag blir s[ arg! hoppsan hoppsa, [ ' och ; slutade just funka! a, a och o allts[! varfor? haha. men internetkurs skulle jag alska!

2008-08-30 @ 00:10:35
URL: http://idaviola.devote.se
Postat av: malincatrin

Att vara praktikant hos dig skulle vara en ära, men tyvärr har jag inte tiden på min sida. Gissar förvisso att du får tag i en hur lätt som helst :)

Fotokurs låter inte fel de heller, och då lägger jag min röst på distans :)

2008-09-29 @ 19:51:03
URL: http://malincatrin.blogg.se/
Postat av: Roger Persson



Hej !

Hoppas att allt är väl med dig och Tim!



Jag skulle gärna delta i en kurs över nätet !



Tycker nog att det hade varit roligast om man hade haft en träff i början och slutet av kursen !



Jag jobbar i Norge nu så jag är ledig 14 dag per månad så då kan jag när som.



Hadè



Roger

2008-10-24 @ 16:41:19
Postat av: Sigge

Hej Mette.

Jag och min sambo har snokat ett tag efter fotokurs men inte hittat sågot som känns bra. Vi är väldigt intresserade. Hör av dig om det blir något.



MVH

Sigge

2010-03-04 @ 17:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0