Bröllopsfotograf Brunnby // Arild // Kullaberg: Lilli och Jonas

Det här bröllopet har jag sett fram emot att redigera, och det var minst lika roligt som själva fotograferingen. Liljana och Jonas är ett härligt par, båda två fulla av bubblande skratt hela tiden! De är liksom vrålsnygga och hysteriskt roliga, samtidigt :-)

Torsdagen den 3 juli skulle vigseln äga rum, i en ekdunge nära Brunnby kyrka på Kullahalvön. Solen gassade och det var sagolikt vackert i omgivningarna. Brudparets ankomst:











Det gäller att vara snabb som fotograf vid en borgerlig vigsel, fort går det men är minst lika fint som i kyrkan:














Efter ceremonin fortsatte gästerna till festen medan vi fotograferade porträtten. Vi började i just ekdungen, som var helt perfekt till detta. Det var sent på eftermiddagen och ljuset silade genom träden - rena önskedrömmen för fotografen:











När man är runt Lilli och Jonas, känner man deras starka band väldigt tydligt, att de har något tillsammans som är bara deras! Jag behövde inte styra dem nästan alls, de var bara sig själva och det hände grejer hela tiden. Massor av leenden, blickar, fnitter och kärlek!









Det är till exempel inte varje dag brudpar gör akrobatiska övningar på en skogsstig, men här, och Lilli i högklackat! Hilarious people!








Men vi tog det lite lugnare också:















Lillis klänning var inspirerad av spanska designern Jesus Peiro och så fin, så fin - för att inte tala om buketten! Färgerna blev en perfekt kombination:








Två absoluta favoriter som kommer att vara det länge:








Vi fortsatte sedan till Arild och den fina platsen Snogalien (här och här kan du se fler bröllopsbilder därifrån). Nu var det som om det blev en annan stämning, djupare, och romantisk på ett sätt som verkligen syns på Lilli och Jonas:








Ännu en favorit (jag har så många härifrån), det kändes innerlig, ärlig, sann lycka:





Men... det kan ju inte ta slut där! Nu när ni känner Lilli och Jonas kanske ni kan gissa att vi avslutade med lite skoj! I see crazy people:





Och till sist en utsiktsbild med vidunderligt blå himmel:





Tusen tack bästa Liljana och Jonas för en extra rolig dag, jag är så glad att vi fick vara med! Som jag har skrattat och lett när jag redigerat bilderna!

(I deras berättelse om hur de träffades skrev de " Vi träffades första gången på en kitch-fest 1994 som ordnades av vår gemensamma studentförening. Vi läste båda Design-Ingenjörsprogrammet. Jonas hade bruna stentvättade jeans uppdragna till öronen. Liljana hade benvärmare. Tycke uppstod inte just då." Det finns inga bilder från den festen, väl...?)


Vilken (vilka?) favorit/er har du? Skriv gärna i kommentarsfältet!




Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Älskar bild nr.10

Får du en sån på mig och Pierre någongång så är jag dig evigt tacksam ;)

2008-08-28 @ 11:55:43
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Åh jag gillade verkligen den som bara visar buketten och när de håller varann i handen - jättevacker!

Sen måste jag säga att jag sitter och fnissar åt hoppbilderna.. haha :P

2008-08-28 @ 12:07:56
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Helena

Jag får tårar i ögonen när jag tittar på dehär bilderna. Det måste vara ett av de vackraste bröllopspar jag har sett, fantastiskt fina bilder!!!

2008-08-28 @ 12:25:44
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Paulina

Helt underbara biler. Det är nästan så man blir sugen på att göra om de egna bilderna man har =) Trots att de bara har ett år på nacken....

2008-08-28 @ 13:20:40
Postat av: jennie's fotoblogg

Jätte fina bilder, som vanligt!

2008-08-28 @ 16:32:57
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Lena

Dina bilder är så vackra att man blir alldels knäsvag!! Färgerna är så underbara!

2008-08-28 @ 17:07:22
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Breathtaking!!! Jag kan omöjligen välja ut någon favorit bland alla dessa fantastiskt vackra bilder. Men samtliga hoppbilder (även den där brudgummen hoppar i bakgrunden, ur fokus) är hysteriskt roliga, det är solklart! Spänstiga typer, haha!

2008-08-28 @ 22:33:28
Postat av: Maria H

Vilken underbar känsla du lyckats fånga i dina bilder. Värme, kärlek och gemenskap i överflöd. Mina favoriter är där man ser buketten och de håller varandra i handen, samt att jag bara tycker det ser för härligt ut när det tar ett skutt av gäldje ;)

2008-08-29 @ 01:00:48
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: L

Helt underbart fina bilder! De två nedersta var mina favoriter. Väldigt personliga också :)

2008-08-29 @ 21:13:37
URL: http://metrobloggen.se/lisfoto
Postat av: Nicole

Jag tycker om dom där bilderna när dem hoppar så fina!!!! Vad har du för kamera? sen jag har precis fått en Canon EOS 450D och då undrar jag är man tar "hoppbilder" ska man ha inställningen på sport eller bara på normalt?

2008-08-30 @ 12:14:02
URL: http://nicolebambi.blogg.se/
Postat av: Miilo

Åh, vilka underbara bilder! Bilden som de hoppar på, fotograferad bakifrån tycker jag är absolut den bästa! Ett lite annorlunda motiv då det kommer till bröllop tycker jag, och hur härligt som helst! :)

2008-08-31 @ 18:56:06
URL: http://linneaterese.blogg.se/
Postat av: amanda

hejhej

Jag undrar vilket pogram du gör om dina bilder i? :)

verkligen jätte fina

2008-09-14 @ 17:36:10
URL: http://amandaplace.devote.se
Postat av: Matilda

Jonas e min mammas kusin så jag var med på det där bröllopet och det var otroligt fint!!! Fantastiskt jobb med bilderna!

2009-05-01 @ 12:24:47
URL: http://emander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0