Bröllop: Karin & Henrik, 8 aug 2009, Båstad/Norrvikens trädgårdar

Med Karin och Henrik vet jag knappt var jag ska börja. Jag bara älskade dem från första stund, så härliga, öppna, goa, glada, kloka, omtänksamma, empatiska och så kära. De passar varandra som handen i handsken, som pusselbitarna ni alla hört talas om. Jag tycker verkligen att de genast borde flytta till Skåne så att vi kan träffas oftare!

Den 8 augusti stekte solen över Bjärehalvön, och på Torekov hotell blev Karin ännu vackrare med hjälp av sina tärnor och min favoritstylist Michelle Silva (superduktig och trevlig tjej, gör både hår och make-up, maila mig för hennes kontaktuppgifter - och här kan du se tidigare uppdrag vi gjort tillsammans).

Ni vet att jag har svårt även i vanliga fall att hålla antalet bilder lågt från heldagsbröllopen... och värre än värst när jag gillar Karin och Henrik så mycket! Men jag ska göra mitt bästa så att ni inte svimmar av. Prooomise...


Henrik fick ett kort när han vaknade:







Du är så söt, Karin!











Man kan inte ta miste på att här sitter en Mycket Lycklig och Förväntansfull blivande brud:








Porträtten tog vi på Norrviken. Vi hade bestämt i förväg att Henrik skulle vänta med mig på en speciell plats så att jag kunde fånga hans uttryck när han såg Karin anlända. Ni ser ju... även brudgummen är Mycket Stilig och en Lycklig Man!




Talk about shine...




När de samlat sig lite fotograferade vi en hel massa bilder över nästan hela trädgårdarna.























Mariakyrkan i Båstad var proppfull med gäster:




















Sen blev det special minsann! Eftersom Danska Glassbaren har en väldigt viktig roll i Hur-Karin-&-Henrik Träffades-historien, tog vi en avstickare efter kyrkan. Eller som brudparet uttryckte sig; "Efter vigseln behöver vi nog en glass!" (Ni förstår att jag gillar dem, va?)








Ja, jisskes som min mormor skulle sagt, så mycket vi skrattade!








Efter förfesten var det dags för den riktiga festen på Norrviken.











Världens roligaste kusin Johan var toastmaster, och Drinkbärare när regnet kom...





Era 10:3 stod för hela festen, lika duktiga som alltid!











Framför brudparet bord stod en soffa...





...specialinköpt för ändamålet. Fast jag tror att det var meningen att man skulle sitta i den och prata med dem :-)





Även tärnan var kär.











Vilken perfekt dag! Kram till er, herr & fru S. Ni är fantastiska.

RSS 2.0