Bloggen proudly presents: de tre finalisterna! ***OBS - tävlingen avslutad!***

***OBS - tävlingen avslutad!***


Efter många om och men och alla *%&¤#:s kval på jorden (och tvivel om jag ska vara jury fler gånger, hehe) kan jag nu presentera de tre finalisterna i bröllopstävlingen!

Först vill jag bara börja med att tacka alla enormt goa, härliga, fina, söta brudpar som tävlat. Ni har lyst upp mina dagar med era historier och jag är så glad att ni ville vara med – jag har skrattat, gråtit och jublat över era bidrag! Jag känner mig mycket hedrad att ni velat delta i min tävling.

Jag har mailat alla som skickat in bidrag - har du inte fått det så hör av dig till mig på [email protected]. Alla deltagare som inte nådde finalen men bokar en fotografering kommer att få en bonus i sitt paket (värde 475 kr), som tröstpris och tack för god tävlingsanda!

Nu direkt vidare till finalisterna... Röstar gör ni längst ner i inlägget.



****************

BRUDPAR A: CECILIA & ANDERS, KARLSKRONA






Cecilia och Anders' bidrag:

(insänt av Cecilia)

Hej!
Jag vill anmäla oss själva till din underbara tävling, vad kan vara en bättre vinst än just fotografering där hela den förhoppningsvis underbara dagen kan fås i vackra bilder man alltid kan titta på för att sedan minnas sig tillbaka?
Vi är ett par som träffades 2003 och har två små söta barn och en låång förlovning bakom oss. Nu tyckte min fästman att det var dags att gifta sig och inte "bara" vara förlovade och en solig och fin dag efter att hela familjen hade varit ute och plockat svamp så föll han på knä. Jag höll på att sätta min kantarellsmörgås i halsen när han plockade fram en rosa plastring vår dotter fått utav doktorn en gång när hon var duktig för att sedan sätta den på mitt finger och fråga om jag ville bli hans fru.

Jag blev nog väldigt chockad för en stund efter när rodnaden hade lagt sig så frågade jag honom: Svarade jag ja?
Haha, visst gjorde jag det och nu är alla förberedelser i full gång. Vi har gått från vår planering med 20 gäster till 45... oops. Men gud vad jag längtar nu för varje dag som går, jag har hittat den finaste klänning du nånsin kan tänka dig och bara jag tänker på att få bära den med alla våra nära & kära så pirrar det i kroppen.

Det vi känner är att det är viktigt att förmedla våran känsla på denna speciella dag och jag tycker du har gjort ett MYCKET bra jobb när jag tittade på förra vinnaren för jag vill inte ha opersonliga bilder. Och sedan är det ju redan som du kanske vet, riktigt dyrt med allt man vill ha till denna dag så självklart hade man blivit överlycklig för en sådan underlättning för en själv.
Min kompis tyckte jag skulle motivera vårat svar genom att skriva att vi är fattiga småbarnsföräldrar som har förlorat våra pekfingrar så att vi inte kan fota själva! ;)



****************

BRUDPAR B: SANDRA & JONAS, HALMSTAD





Sandra & Jonas' bidrag:


(insänt av Sandra)

Hej!

Ja, vi börjar en kväll på Mårtenssons (bar och disco i Halmstad) sommaren 2003. Nossebroaren Jonas var nere ifrån Göteborg på en killhelg då ett vad utbyttes mellan grabbarna. Precis då kom jag förbi och Jonas var snabb på att hugga tag i mig och bjuda på en drink. Han vann vadet, försten med en ”brud” till baren vinner. Vad han inte visste då var att jag skulle bli hans brud... på riktigt.

Trots 3 år med studier utomlands och distansförhållande så växte vår kärlek starkare. Jag brukar säga till alla som frågar hur vi klarade av de tre åren att "det är viktigt att också få sakna varandra, få tid att verkligen uppskatta det man har och ta vara på den tiden man spenderar ihop". Jag tror att det har gjort att vi idag njuter av det vi har tillsammans på ett annat sätt, gör galna saker ihop, reser mycket och nu planerar vår bröllopsdag och fest.

Tävlingar tillhör vår vardag:

 

2003 sten, sax, påse - om romantisk middag ute (nyförälskade)

2004 Golftävling – full storm, ensam på banan, på Skånska slätten om en korv och öl i pausen

2005 Las Vegas - mest pengar kvar efter 1 timme = oavgjort – tom plånbok

2006 Race ensam genom hela Paris – försten från frukostbordet till Eiffeltornet – vann vin

2007 Sing Star – Fyra bugg och en coca cola vs. Beautiful day

2008 Yatzy tävling på Rhodos – förlust bruden = surf-lektion till brudgum och disk i en vecka

2009 sten, sax, påse - om att klippa gräsmattan och tvätten (välkommen in i villalivet)

 

95% av alla vad och alla tävlingar har brudgummen vunnit (man kanske har lagt sig någon gång men det behöver du inte säg till honom)

Bästa priset för en vunnen tävling måste ju vara vadet han gjorde en sommarkväll 2003, dock var det en winwin, tycker jag. Det bästa priset jag nu kan tänka mig i en tävling är ett minne för livet i form av fotografier från vår bröllopsdag från dig.

 

Som du säkert förstått så gillar vi tävlingar. Eftersom jag är en dålig forlorare :-) vilket brudgummen har fått erfara, så har det även resulterat i en hel del fjäsk från min sida, för att få extra poäng eller en andra chans. Och med det sagt så vill jag bara, innan jag ger min motivering, säga att din blogg är är otroligt inspirerande och ligger självklart som favorit. Man blir alltid glad av att läsa den och få smygtitta på dina bilder. Vi ser det som ett stort privilegium att bli fotad av ett fullblodsproffs då dina foton är helt fantastiska och unika. Självklart så kommer du och dina foton att bli exponerade på vår eminenta hemsida. Du kan till och med få plats på startsidan. :-)

Jag är inte så mycket för att motivera till min egen vinst, alla är vinnare en sån här dag, kan låta klyschigt men det är ju den största dagen i livet och är så för alla. Det jag vet är att, vi är mycket för humor och att ha roligt. Det kommer blir en superrolig dag, vi gillar nya saker och exprementerar gärna med positioner, platser etc.

Jag tror helt enkelt att vi kommer att ha riktigt kul dag ihop med mycket skratt och galna ideer, det är min motivering.

 


****************

BRUDPAR C: JESSICA & JONAS, DALSJÖFORS





Jessica & Jonas' bidrag:

(insänt av brudens tärna Frida)

Hej Mette.
Här kommer min lilla tävlingsmedverkan. Hoppas att det biter på dig.
Jag är Jessicas tärna och bästa vän och skulle vilja ge henne denna nomineringen. J & J har varit ihop många år men de har varit förlovade sen deras dotter Selma låg i magen för 3 år sedan. I våras skulle deras andra dotter Astrid födas. Men någonting hände i magen och Astrid dog i vecka 38. Jessica och Jonas har haft världens jobbigaste sommar men har börjat ta sig tillbaka. De är ett underbart och spontant par och kom för några veckor sedan på att de ska gifta sig i november.

De behöver något som lyser upp deras höst som har en överliggande risk att bli ganska tung annars. Jag vill göra allt för att hjälpa dem få ett fantastiskt bröllop och jag tror verkligen att en grym bröllopsfotograf vore grädden på moset.



****************


Det var de tre tävlande i finalen. Visst är de fina?
Nu är det dags för er läsare att rösta! Klicka på A, B eller C i röstningsrutan här nedanför.

OBS! Du kan sprida tävlingen genom att klicka på "Share this" i röstningsrutan, och följa instruktionerna.

Om du vill vara med i utlottningen om en valfri förstoring som tack för din röst, kan du också skriva en kommentar + fylla i din e-postadress i Kommentarsfältet längst ner i inlägget. ***OBS! UPPDATERING!  Ställningen tänker jag hålla hemlig tills tävlingen är avgjord.*** En röst per dator/IP-nummer gäller!

Röstningen pågår till på söndag 11 oktober kl 23:59.

Vinnarna presenteras på måndag den 12 oktober. Lycka till bästa brudpar!


***OBS - tävlingen avslutad!***


 





***OBS! UPPDATERING! Ställningen håller jag hemlig tills tävlingen är avgjord. Men skriv gärna att du röstat, så att du kan delta i utlottningen (läs mer längre upp). Det går också bra att skriva vilket brudpar som är din favorit :-) ***



Kommentarer
Postat av: stina

Grattis finalisterna och tack Mette för en spännande och rolig tävling! Nu ska jag begrunda min röstning... :)

2009-10-06 @ 21:28:37
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: Ulla

LYCKA TILL, alla tre brudparen...

2009-10-06 @ 21:30:46
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Bitte Olsson

Jag känner gamla gömda/glömda känslor som kommer upp till ytan igen,,,just de som legat lite gömda närmst hjärtat och som kan väcka upp en lite och får en att le lite grann om de än gör ont,,,<3

Kram Bitte

2009-10-06 @ 21:42:26
Postat av: Carolina

Jag önskar er alla lycka till, själv så gifter jag mig nu på lördag - känns fortfarande helt overkligt! :)

2009-10-06 @ 22:12:23
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: evamar

Spännande! Jag har röstat!

2009-10-06 @ 22:48:19
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har röstat! Gud vilka fina brudpar, det var svårt att bara rösta på ett par.

2009-10-06 @ 23:20:27
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Solveig

Nu har jag röstat! Lycka till alla tre brudparen! Och DU Mette, ett sånt enormt jobb du lagt ner! Neeej, jag smörar INTE! Du är fantastisk på alla sätt och vis! Kram♥

2009-10-06 @ 23:29:15
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Eva Hagbjärn

Nu har jag lagt min röst, men på vem får bli min lilla hemlis ;-)

Lycka till alla tre paren :)

2009-10-07 @ 01:05:41
URL: http://hovdamen.blogspot.com
Postat av: Eva-Marie Brandt

Håller tummarna før er Sandra och Jonas!!

Længe leve kærleken :)

2009-10-07 @ 05:43:18
Postat av: Magda

3 kanon bra finalister!!

Jag har röstat, hittade mina favo medetsamma!!

Kramilikram

2009-10-07 @ 07:10:00
URL: http://magdasinnet.blogspot.com
Postat av: josefine

Rolig tävling! Heja par C!

2009-10-07 @ 09:05:00
URL: http://www.frejabloom.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Önskar alla brudpar lycka till i livet, men lägger med glädje min fotoröst på mitt härliga kusinbarn Sandra och hennes blivande man Jonas. :)

2009-10-07 @ 09:37:23
Postat av: Annika

Nu har jag röstat! Heja brudpar A!

2009-10-07 @ 10:09:18
Postat av: Malena

Jag har nu lagt min röst och hoppas att de två som inte vinner ändå väljer dig som fotograf på sina bröllop! Det kommer de inte att ångra =)

2009-10-07 @ 12:48:15
Postat av: Anna Lundberg

Heja brudpar B...Sandra o Jonas såklart!!! Jag har ju helt klart varit en bidragande del till en del av Sandras förluster i tävlingar, då vi tävlat tillsammans i kortspel och annat genom åren, och känner att det e dags att hon nu får vinna den största tävlingen av alla!!! Det måste stå lika mellan dem fr.o.m. bröllopsdagen :) Kramelikram från tärnan

2009-10-07 @ 15:05:51
Postat av: Anna

Tre mycket vackra par, men rösten går ändå till brudpar C. Lycka till!

2009-10-07 @ 16:19:21
Postat av: Theresa

Nu har jag röstat!!

2009-10-07 @ 16:41:18
Postat av: Elin Lindwall Rydén

Självklart går rösten till Jessika och Jonas! Vem kan mer vara värd det? Lycka till! KRAM Elin

2009-10-07 @ 17:44:32
Postat av: Ninni

Håller tummarna för Sandra och Jonas som fick min röst!

2009-10-07 @ 18:23:42
Postat av: Line

Jag har röstat på Cecilia och Anders. Cecilia är min bästavän och självklart vill jag minnas deras lycka som man ofta fånga på bilder.



Bilder säger mer än ord.



/Line

2009-10-07 @ 19:09:46
URL: http://www.linsanslycka.blogspot.com
Postat av: Valeria

Jag har röstat!! Brudpar nr 2!!

2009-10-07 @ 19:42:35
Postat av: chatarina

nu har jag röstat. för mig var det inte svårt jag röstar naturligtvis på min son Anders och hans blivande fru Cecilia som vi har lärt oss att tycka väldigt mycket om

2009-10-07 @ 20:15:38
Postat av: Isabelle Arvidsson

Min röst går till brudpar B

2009-10-07 @ 20:46:14
Postat av: Cecilia Bergensjö

Röstar på Sandra och Jonas! Lycka till!

2009-10-07 @ 21:52:50
Postat av: Christina

Heja par A!!!!Kram

2009-10-07 @ 23:19:01
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Richard Sörensen

Mehh klart att man röstar på SANDRA & JONAS å passar även på att säga stort GRATTIS till er två.. ;)

kram på er... MvH Sörensen

2009-10-07 @ 23:37:02
Postat av: Pernilla (W) Lindstrom

Jag fick ju sjalv inte mojlighet att ha dig som fotograf i somras Mette - nu hoppas jag pa att min kompis Jonas R har battre tur! Ha det fint!



/Din fd fotoelev ;-)

2009-10-08 @ 03:51:43
Postat av: rebecca

Självklart så röstade jag på Jessika o jonas!

-Önskar er all lycka

2009-10-08 @ 11:46:13
URL: http://reca.blogg.se/
Postat av: Petra Spenninge

Jag vill önska samtliga blivande brudpar lycka till i tävlingen.

Min röst gick till Jessica och Jonas.

Om ni vinner får ni träffa en personlig, hjärtegod och proffsig fotograf!

Lycka till!

2009-10-08 @ 12:27:55
Postat av: Nillas liv på pinnen

Lyllos det brudpar som vinner!

Jag röstade på Jessica och Jonas =)

2009-10-08 @ 14:54:17
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Karin Moberg-Oscarsson

And the WINNER is.........SANDRA o JONAS så klart. Lennart o jag håller alla våra 4: tummar. Alla paren är så vackra men någon måste ju vinna. Lycka till alla 6. Extra kram till Sandra o Jonas.

2009-10-08 @ 17:54:23
Postat av: Maria & Klas

Våra röster gick till Jessica o Jonas! Håller tummarna för er och så ses vi den 14/11. :)

2009-10-09 @ 08:26:11
Postat av: Malin Anttonen

Lycka till Sandra och Jonas!!! Hurra!! Kramar fran London

2009-10-09 @ 10:41:48
Postat av: Peter

Lycka till Sandra o Jonas!!! Hoppas ni vinner!!!

2009-10-09 @ 16:10:22
Postat av: Lina

Jag hejjar SJÄLVKLART på CECILIA & ANDERS!! Cecilia är en tjej jag inte känner på nära håll, men som verkar vara en sån go och tapper människa - med ett enormt hjärta! Så, jag hoppas verkligen ni vinner!!



Go CECILIA & ANDERS Go Go! :p

2009-10-09 @ 21:47:23
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: lile

vi håller på er !

2009-10-10 @ 14:39:50
Postat av: Raija

Jag har självklart röstat på Sandra & Jonas...Lycka till!!!

2009-10-10 @ 15:41:15
Postat av: Emma

Jag har röstat! :)

2009-10-11 @ 11:27:54
URL: http://gaffelroad.wordpress.com
Postat av: Linn Jeppsson

Lycka till bästa Sandra & Jonas

kramar från Linn

2009-10-11 @ 17:38:20
URL: http://www.linnchristofer.blogspot.com
Postat av: Brudpar B

Hej! Nu är det otroligt spännande när det närmar sig slutet. Hur det än går nu så tack för alla röster och positiva kommentarer på bloggen. Det här är super kul, längtar tills imorgon.

Kramar Sandra och Jonas

2009-10-11 @ 18:01:54
Postat av: Therese Dahl

Nu har jag röstat på brudpar B! Heja heja!!!

2009-10-11 @ 20:51:05
URL: http://Www.mylovelychaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0