Tävling: klart vi ska fira!

Just precis nu för 39 år sedan var jag en riktig färsking, sisådär tre timmar gammal ungefär... Min lilla mamma hallucinerade friskt och såg solen skina och hörde fåglar kvittra, gulligt va? Hon är är en riktigt bra mamma och det måste vi fira med mamma-tema-tävling!



Så här tävlar du:

Skriv i Kommentarer varför din mamma är så bra! Du kan motivera det precis hur du vill (feel free to create and experiment!), men tänk på att det inte ska bli för långt, tack :-). Kom ihåg att skriva din mailadress (visas bara för mig) så att jag kan kontakta dig om du vinner.

Tävlingen avslutas nästa fredag (20 nov -09) kl 10.16 som är klockslaget då jag föddes, idag fast för en hel evighet sen.

Jag kommer att lotta ut vinsten, och det är ett supersött litet blått Vineyard-album med plats för 12 st bilder i storlek 10x15 cm, plus en framsidesbild (värde ca 300 kr):





Sätt in dina favoritbilder på dig själv, familjen eller på dig och din mamma tillsammans, och ge det till henne i julklapp!

Har du ingen mamma längre, kan du tävla ändå och ge albumet till någon annan: kanske en mormor, farmor, fostermor, extramamma eller någon annans mamma som du tycker gör ett bra mammajobb.

Vidarebefodra gärna tävlingen till alla du vet som gillar sina morsor :-)


Lycka till & trevlig helg!

Bästa hälsningar Mette, 39 år och tre timmar ung

PS. Tipsar du om tävlingen på din blogg och länkar hit, får du en extra lott. Skriv i så fall det i ditt tävlingsbidrag! Du kan använda bilden från detta inlägget.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis på födelsedagen!!

Jag tycker min mamma är himla bra för hon har alltid låtit mig och mina syskon prova oss fram till vad som är rätt för var och en av oss. Det är jag glad för :)

Ha en bra dag!

2009-11-13 @ 13:35:51
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Minna Westbom

Min Mor var den absolut bästa mamma man kan tänka sig. Hon var den stadigaste av stöttepelare, och jag kunde verkligen dela allt med henne. Hon var inte bara min mamma, utan min bästa vän. Nog den enda person på denna jord som jag verkligen berättade ALLT för. Hon fanns alltid där, dömde aldrig utan stöttade alltid, vad än för tokigheter man gjorde. En mer osjälvisk människa får man leta efter, eller ett större hjärta. Hon tyckte det var väldigt jobbigt att hon inte fick möjlighet att ta förväl av min mormor när hon gick bort. Och när hon nu själv gick bort är jag helt övertygad om att hon höll ut tills jag hann dit just av denna anledning, att jag skulle få möjligheten att ta förväl.

Så lätt att älska, så svår att mista...

2009-11-13 @ 13:50:30
Postat av: Karolina

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, Mette!!!

Hoppas du haft/har en härlig dag!

Kramar

Karolina

2009-11-13 @ 17:01:46
Postat av: Blue

Här skulle man kunna skriva en massa fina saker om sin mor, men det kommer alla andra också att göra!

För alla har en mamma som har tröstat när man skrapade knät som liten, sparkat en ur sängen när man hellre ville sova än gå till sommarjobbet och fortfarande tittar på sitt lilla barn som om hon ibland ångrar att hon släppte ut det i världen.

Innan man vet ordet av så har man egna barn och förstår precis varför hon blev så arg när man kom hem tre timmar för sent från festen och hur glad hon blev när hon märkte att det kanske blir folk av den där lille pojken också!

Tack för att du alltid har stöttat mig och hjälpt mig välja rätt väg när jag tvekat!

Postat av: Lotta

Min mamma har alltid varit en livsglad person med massor av vilja och glädje i sig, trots att hon redan vid tre månaders ålder drabbades av polioviruset som härjade på 40-talet. Hon fick barnförlamning i båda benen som följd. Min mamma har trots sitt handikapp aldrig varit bitter, deppig eller ett offer. Hon försöker alltid att se och uppskatta det hon har istället för det hon inte har. Hon är tacksam över det hon har fått uppleva i livet och bestämde sig tidigt för att hon skulle vara som alla andra och göra det hon drömde om. Hon har arbetat, fött två barn, rest med familjen och bott i villa med allt arbete det innebär. Det enda hon saknat är att kunna dansa och springa, vilket är en sorglig tanke för mig. När jag var liten var min högsta önskan att mamma skulle bli frisk i sina ben. Jag älskar min mamma och beundrar henne för hennes positiva inställning till livet! Jag har lärt mig mycket av henne. Hur man ska se på livet och tillvaron med lite perspektiv.



Mette - vi är nästan tvillingar... Jag är född den 15 nov 1970...



Hälsningar Lotta som du fotograferade i juli 2005 på Margretetorp då jag gifte mig med Peter...

2009-11-13 @ 17:22:16
Postat av: Valeria

Min mamma är en stark person som jämt har kämpat för mig och min bror. När pappa har varit borta i 7 år så har hon funnits där och tagit hand om mig och min bror som då var nyfödd. Även fast släkten jämt snackade skit så fanns mamma där och såg till att vi var glada. Mamma har jämt varit en person jag har kunnat prata med. Hon har jämt stöttat mig med mina drömmar men har ändå fått mig att tänka realistiskt men samtidigt inte förstört mina fantasier. Hon är en person som jämt har ställt upp för mig och lärt mig att respektera andra och mig själv. Jag älskar min mamma! :D

2009-11-13 @ 17:46:58
URL: http://valees.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis på födelsedagen!



Min mamma är den bästa för att jag känner att jag alltid kan prata med henne om allt. Det har jag alltid känt och det är en väldigt skön känsla. Att känna att det alltid finns någon som lyssnar och finns där.

2009-11-13 @ 19:08:14
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Diana

Grattis grattis Mette! =)

Har lagt ut en av bröllopsbilderna nu om du vill se! =) Längtar SÅ till gravidfotograferingen!

Kram och GRATTIS

2009-11-13 @ 19:19:21
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Min mamma är min stöttepelare, vän och förebild! Hon är stark, kompetent och omtänksam. Jag vet att hon alltid är där för mig och mina syskon och att hon skulle göra allt för mig och dem. Jag skulle så gärna vilja vinna det fina albummet för att kunna ge till henne i julklapp. (men det kanske jag inte skulle skriva här för då blir det ju ingen hemlighet när hon läser... ;))Jag vet att hon skulle bli så glad. Tack för en fin blogg och jag lägger upp en länk till tävlingen i min blogg!

2009-11-13 @ 19:25:25
URL: http://msfotografier.blogg.se/
Postat av: Emma

Så mycket som händer hos dig Mette. Grattis på din födelsedag & till nya bilen, jätte fin. Hoppas ni har det bra. Hundar är ju underbara, jag & Hedda var på promenad med stora vagnen & mötte en tjej med 6st jackrusselvalpar som var 6 veckor. Så söta & kalla så jag fick lov att stoppa alla i vagnen hos Hedda bland filtar & mys. Några somnade & Hedda höll hårt i sista valpen när vi var framme vid deras hus. Åh jag ville springa iväg med Hedda o vagnen full av valpar. Saknar dig Mette kan vi aldrig ses? Åka o kolla på Blues föl? Kolla Torus blogg: http://toruinsweden.blogspot.com kram

2009-11-13 @ 21:49:32
Postat av: Linnea

Min mamma är nog världens bästa. Jag har inte haft det lätt i livet, men hon har gjort det så mycket enklare, hon har stöttat mig i allt. Tvingat med mig till en psykolog för att hjälpa mig. Om hon inte gjort de så vet jag inte riktigt om jag skulle suttit här idag. Mamma är min stöttepelare och hon ser direkt på mig om det är något som är fel och då kan hon bara krama om mig så blir allt mycket bättre. Mamma har aldrig dömt mig, låtit mig hitta mig själv och alltid älskat mig för den jag är. Min mamma är allt för mig och hon är värd så himla mycket!

2009-11-14 @ 12:29:00
URL: http://neawikstrom.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

GRATTIS på födelsedagen!! :)



Min mamma är toppen på alla sätt och vis - jag vet inte hur jag skulle kunna leva om det inte vore för min mamma - hon finns alltid där för mig - i vått och torrt.



När jag blir sjuk och åker ambulans, är det hon som sitter hos mig och håller mig i handen och säger att allt kommer att bli bra.

Bara man känner hennes hand eller röst känner jag lugnet omfamna mig.



Min mamma är bäst - jag älskar henne av hela mitt hjärta!



DOCK vill jag tillägga att jag vill vinna för att kunna ge albumet till min allra bästa vän, för att hon ska kunna sätta in foton i det på SIN mamma som hon förlorade tragiskt och snabbt för exakt 2 år sen i världens värsta cancersort. Hennes mamma var allt för henne - hennes bästa vän och närmsta (eftersom hon haft oturen att förlora sina andra släktingar på andra hemska sätt).



Hon saknar sin mamma så att det gör ont i henne och älskar henne fortfarande av hela sitt hjärta, trots att hjärtat är trasigt sen hon slets ifrån oss.



Jag kan be henne att vara med i den här tävlingen. Men jag vet att det inte är samma sak när ens mamma är borta för alltid, även om man älskar henne.



Jag förstår inte hur hon orkar - jag vet inte var hon får all kraft ifrån. Skulle det vara jag och min mamma skulle jag dö med henne.



Kram Carro

2009-11-14 @ 20:24:25
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Malena

Grattis!!!

Min mamma är bäst för utan hennes råd och brilljanta barnuppfostran hade jag varit en usel mamma själv. Min mamma är dessutom typen som kommer varje helg och hjälper mig med min 3 åring så jag kan vila upp mig (har foglossning). Hon följer glatt med på alla mina utflykter och är förmodligen min allra bästa vän i hela världen.

2009-11-14 @ 21:45:21
Postat av: Vinnarlinda

Grattis på födelsedagen Mette!

2009-11-14 @ 22:40:05
Postat av: Maria

Det är inte förrän nu när jag har egna barn, jag förstår hur mycket min mor tycker om och värnar om mig. Nu förstår jag alla gånger jag tyckt att hon har varit en "hönsmamma". Hade jag fått vara barn igen hade jag aldrig varit dum, först nu förstår jag hur hårt det tar.

2009-11-15 @ 12:33:02
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Stort grattis i efterskott! Hipp hipp Hurrrrrra! :) Kraaaam



Får återkomma med mina "mammaord". Måste fundera lite. :)

2009-11-15 @ 22:19:14
URL: http://annlouise-sjostrom.com
Postat av: Solveig

Tack för "rösten"! Det räcker igentligen med en finalplats (och i samma div som Bodil som du sa) är ju inte så dumt... Hoppas födelsedagen var grym! ♥

2009-11-16 @ 11:38:27
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Jossie

Hej Mette! Vill först och främst säga att du är en fantastisk fotograf! Gillar verkligen alla dina bilder, och kan inte låta bli att gå in här nästan dagligen. Många har jag kollat på mer än en gång.



Sen skulle jag även vilja vara med på tävlingen. Min mamma är verkligen en stark människa. Hon har 10 barn (9 med samma man, min pappa, och sen ett barn med en annan man.) Hon blev ensamstående med alla barn endast som 37- åring, då både min pappa och hennes nya man båda gått bort av hjärtinfarkter.. :/ Att ensam klara av alla de dagliga sysslorna + orka leva utan en partner tycker jag verkligen är starkt gjort. Reaktionerna hon stött på är tyvärr inte densamma. Det första hon får höra när hon säger att hon har tio barn är nämligen inte "jag tycker du är stark som klarar det ensam" utan "oj, du måste ha legat i!" Mamma har alltid(!) satt oss barn i första hand, och lärt oss att älska varandra, utan en massa materiella ting. Det är något jag även vill lära mina framtida barn. Att ha en sån gemenskap vi har är underbart!



Skulle kunna skriva hur mycket som helst om min mamma, men du ville ju att det inte skulle bli alltför långt! ;) Har tyvärr ingen blogg annars hade jag såklart tipsat om tävlingen, men kan däremot säga att jag tipsade om din blogg för ca 2 veckor sedan på min facebook-sida och många har varit inne o kollat och sagt att dina bilder är underbara!

2009-11-17 @ 13:42:01
Postat av: Linda i Ludvika

Måste såklart vara med och tävla!

Min mamma är fantastisk för hon har aldrig försökt hindra mig, utan stöttat mig i mina val i livet.(Kanske för hon känner sin dotter så väl att hon vet att om hon ställt sig i vägen hade hon blivit överkörd :))

Kram till födelsedagsbarnet Mette!!

2009-11-17 @ 22:11:24
Postat av: Vinnarlinda

Vilken kvinna Jossie! Verkligen beundransvärd!

2009-11-18 @ 07:56:43
Postat av: Jessica Arvidsson

Grattis i efterskott, Mette!

Vilken härlig tävling!

Min mamma är underbar! Varm, kärleksfull, generös, engagerad, tapper. Trots att hon just nu är mitt upp i behandlingen för att bota sin bröstcancer (hennes strålbehandling inleds imorgon) har hon både ork och lust att sprida samma kärlek och omtanke som alltid. Om jag vann albumet skulle jag fylla det med bilder på hennes två små stjärnor i livet - barnbarnen. Det hade säkert blivit en uppskattad julklapp och en sporrande påminnelse om vilka som väntar på att åter få busa loss med sin mormor efter alla behandlingar.

2009-11-18 @ 14:04:56
Postat av: Ullis

Puh, det var i sista sekund, inser jag efter en vecka med knappt internetanvändande. Albumet har jag ju dessutom fått sukta efter "live", klart jag vill vara med och tävla.



Min mamma har gått igenom väldigt tuffa tider de senaste åren och varit drabbad av saker jag inte kan eller vill gå in på såhär offentligt. Men att hon lyckats hålla humöret uppe och leva vidare med upprätthållen gnista och med lika stor omtanke om sina barn och barnbarn som vanligt, är helt fantastiskt starkt gjort. Hon är inte bara en underbar mamma utan också en helt sagolik mormor (och farmor för den delen) och det enda jag önskar är att jag bodde närmre henne....



Skulle jag ha turen att vinna albumet går det raka spåret till min mammas ägo!



Kram på dig, keep up the good work!

2009-11-20 @ 09:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0