Bröllopsfotograf Oxie // Malmö 22 nov 2008: Anna & Ola

Den 22 november 2008 gifte sig Anna och Ola i Oxie kyrka utanför Malmö. Det var en vinterdag av bästa sort, gnistrande snö och strålande sol. Kyrkan var så söt!





Några av Malmös kyrkor har gått ihop och bestämt att ingen får fotografera under vigselceremonin förutom intåg och uttåg, så bildurvalet från själva vigseln är något begränsat. Anna och Ola tyckte i alla fall inte att det gjorde något och var sina vanliga, glada jag! Ett härligt par är de, med så mycket värme mellan sig att det sprider sig i omgivningen.


Ola, en aning nervös...





Intåg, och en mycket känslosam far:














Herr och fru Mårtensson!











Vinterskymning med de speciella färgtoner som bara finns då...





Eftersom mörkret föll fotograferade vi porträtten på hotellet, Mayfair i Malmö:





Som befintligt-ljus-fotograf fick jag klura och leta lite för att hitta bra ljus inne på hotellet, där fanns så många spännande miljöer! Vi var helt enkelt tvungna att skoja lite med rustningsmannen...(ser han inte lite avis ut? hehe)





Love, love, love...














Handsome and proud:





Det bästa ljuset fanns i en dörröppning ner till frukostmatsalen - det kunde man kanske inte tro! så här såg miljön ut:





...men fint blev det...








Och min favorit från det här bröllopet, otroligt vackra Anna i ett härligt ögonblick:






Tusen tack gulliga Anna och Ola för den härliga dagen! Det var så roligt att lära känna er!


Vilken bild tycker du bäst om? Skriv gärna i kommentarsfältet!

Kommentarer
Postat av: Solveig

And she did it again! Bilden på bruden ensam ner till frukostmatsalen är jättespännande! Sista bilden är ett riktigt filmstjärneporträtt du är så himla duktig Mette!♥

2009-06-03 @ 18:46:04
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Oj, vad sugen jag blev på att gifta mig. Igen. Eller åtminstone förnya löftena. Löftena om liv i lust, de i nöd vill jag ha bakom mig!



Å förlåt kära du att jag ger så fåniga kommentarer, du vill ju naturligtvis ha fotegena uttalanden. Men det kan jag knappt stava till ;-D

2009-06-03 @ 19:30:15
URL: http://40taggaren.bloggagratis.se
Postat av: Lovisa

åh, vilka fina bilder! du är en helt fantastisk fotograf som fångar de rätta ögonblicken! : )

2009-06-03 @ 19:38:52
Postat av: Therése

Den sista bilden var helt underbar! Du är en riktigt bra fotograf!

2009-06-03 @ 20:11:37
Postat av: Mikaela

Åh, du tar så underbart vackra bilder. Blir lika glad varje gång du lagt upp nya fina bilder att titta på! :-D

2009-06-03 @ 22:54:02
Postat av: Ullis

De två sista bilderna är bannemig helt obeskrivligt vackra!!!! Lysande, fotografen!!!!

2009-06-07 @ 16:26:59
Postat av: Ullis

jag måste kommentera den sista bilden en gång till!!! Den är så inihelskotta jäkla GRYM!!!!! (mycket mycket vacker brud dessutom!)

2009-06-10 @ 12:35:33
Postat av: Sofie

jag måste säga att jag tycker om den åttonde bilden uppifrån, man blir glad av den bilden! Men den sista bilden var också jättefin! :)

2009-06-19 @ 11:08:58
URL: http://nyponflicka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0