Family story: the Ludvikians

Som ni kanske har märkt har jag en del mycket goda vänner som jag lärt känna genom jobbet - några för att jag har fotograferat deras bröllop. Ett fantastiskt sätt att lära känna någon, vilken härlig start på god vänskap! Ett finfint exempel på detta är Ludvika-familjen Linda, Ola, Frida och Anton. Ni har säkert sett att Linda är flitig på att kommentera här på bloggen, och de vann ju tävlingen "Har-du-en-Mette-på-väggen" med den otroligt roliga bilden på Anton!

I juni var de i sommarstugan i Mellbystrand och kom då förbi med Krya-på-dig-choklad till mig (det var efter ridolyckan).På kortet hade de skrivit "Strandsatt - men inte ensam! Vi tänker på dig" och det var ju så gulligt att jag fortfarande får en klump i halsen när jag tänker på det. Vi var i stugan på fest i slutet av juli också, men det är en helt annan historia... och som tur är ingen kamera med den gången :-) men fantastiskt roligt var det!

Vi fikade, åt jordgubbar och så tog jag några bilder på lillebror Anton som kom till familjen i vintras! Att föräldrarna har humor vet vi ju redan, frågan är om Anton har... (Linda, om du tror att han som tonåring kommer att döda mig för de första två bilderna så tar jag bort dem!)

Så här ser alla barn ut när de får syn på fotografen:





Haha, nä jag bara skojar! Men han är ju obetalbar! Här kommer en till, som jag tycker är så söt - tänk att vara så liten och behöva tampas med snor och dregel i strida strömmar dagarna i ända, att han håller humöret uppe är för mig en gåta!





Som tur är tog vi lite fler :-) Världens skönaste lille kille!











Jag tänkte visa några bilder från Linda och Olas bröllop också (2006) - de är tagna utanför Hovs kyrka här på Bjäre. Jag minns hela fotograferingen med en väldigt tydlig känsla - så mycket kärlek och värme i den här familjen!














Den här bilden på Frida och Linda har sedan jag tog den haft en stadig placering på min favoritlista. Den finns i enmeters-storlek här i ateljén och även i headern på bloggen just nu. Jag tror faktiskt det är den somrigaste bild jag någonsin tagit, och jag tycker jättemycket om den:






Tack bästa Ludvika-bor för allt roligt, vi ser fram emot många fler glada kvällar i framtiden!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Jag älskar sista bilden. Helt fantastisk.

2008-09-01 @ 12:34:44
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Den sista bilden är underbar!

2008-09-01 @ 12:50:23
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: jennie's fotoblogg

Håller med ovanstående, älskar sista bilden! Kärlek så det sprudlar om det.

2008-09-01 @ 14:03:35
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

oj, oj, oj, Mette vad du måste ha photoshopat Anton för att få bort dreglet från korten : ). Vad jag minns så dreglade han HELA tiden. Vi är så glada och tacksamma att vi har fått glädjen att träffa och lära känna dig och Tim och vi ser också fram emot många fler trevliga sommar- och vinterkvällar!

Vad härligt att se våra bröllopsbilder. Jag får alltid en så otroligt skön känsla i magen när jag tittar på dem!! KÄRLEK heter det bestämt! TACK för att du tog och tar så fantastiskt fina foton! (Och vi är så otroligt stolta att få finnas i headern, jag och Frida!)

P.S Jennie skriver att det sprudlar kärlek. Ska minnas det när jag och nu 10-åriga Frida strider så, om inte hårtussar, åtminstone dammtussar ryker!

P.S2 Antons dreggel och snor ja, det är ju så han ser ut för det mesta, och det kan han ju inte beskylla dig för : )

2008-09-02 @ 13:32:11
Postat av: * M E T T E * svarar

GULLIGA Linda (jag har mailat dig) - ni förstår varför jag gillar henne va? Hon är obetalbar även hon, på att få en att känna sig väl till mods! JAG är så glad och tacksam att få omge mig med sådana underbara människor!

2008-09-02 @ 13:42:59
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0