Tävling: hjärtat mitt!

Dags för tävlingen jag nämnt ett par gånger under sommaren!

Jag tycker att om man kan hjälpa någon, ska man nog göra det. Man vet aldrig hur länge man finns här på jorden och att inte vara omtänksam om sina medmänniskor är för mig vansinnigt slöseri med tid - på samma sätt som jag inte för mitt liv kan förstå hur man kan vara snål med en hjälpande hand eller ett värmande ord.

Det här är alltså en lite ovanlig tävling här på bloggen. Jag vill höra hur du har blivit hjälpt av någon! Det kan vara världens minsta grej - men där just den omtanken gjort stor skillnad för dig i livet. En skriven rad, en klapp på kinden i en situation där det verkligen behövdes, eller något dramatiskt - ingen handling är för stor eller för liten för den här tävlingen. Kanske den personen inte ens vet om hur mycket det kom att betyda för dig? Sådana personer, som gör saker för att glädja och hjälpa andra, bör belönas för sin gärning, anser jag :-)

Ledorden är alltså förståelse, värme, medkänsla, och att kunna se någon annans behov.


I potten ligger en styck vinst:


Fotografering 1 tim
10 st bilder (13x18 cm)
1 st förstoring (18x24 cm)

Du får chans att ge bort den här vinsten, genom att maila mig din berättelse/motivering. Skriv också vad för sorts fotografering du skulle vilja ge bort (gäller EJ bröllop, den tävlingen kommer vid nyår!), tex porträtt eller något annat.


Viktigt att läsa, tävlingsinformation:

  1. Maila din berättelse till mig på [email protected]. Inkludera namn, postadress, telefonnummer, epost. Ange också detsamma för personen du nominerar. Den informationen kommer inte att publiceras på bloggen, men behövs för tävlingens skull.
  2. Det vinnande bidraget kommer att publiceras här på bloggen, precis som bilderna så småningom förstås! Därför är det av största vikt att du berättar i förväg för personen du nominerar, så att han/hon verkligen vill vara med här på bloggen!
  3. Personen bör kunna ta sig till Skåne/Halland/Blekinge eller om vi kan synka fotograferingen med någon av mina resor. Är det riktigt långt norrut eller söderut (eller väst/öst för den delen), och du själv kan tänka dig att betala resan för mig, vänligen ange detta i ditt mail.
  4. Jag är själv enväldig domare (såvida det inte blir för svårt). Beslutet kan inte överklagas. Är det helt omöjligt för mig att välja, kommer jag i sista hand att lotta ut priset.
  5. Ofullständiga bidrag kommer inte att kunna delta i tävlingen.
  6. Tävlingen är öppen endast tio dagar och avslutas måndagen den 13 oktober 2008 kl 23.59. Det vinnande bidraget publiceras samma vecka. Fotograferingen genomförs under 2008 eller 2009.

♥ ♥ ♥


Jag ser fram emot att läsa din berättelse!

Många hjärtan och varma tankar till alla er kända och okända läsare (som för den delen borde bli nominerade hela bunten med tanke på hur glad ni gör MIG!),

bästa hälsningar Mette



*** 14 okt: TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! *** Vinnaren publiceras på bloggen den här veckan!***

Kommentarer
Postat av: jennie's fotoblogg

Åh vad roligt och bra tävling! Ja det lilla kan verkligen göra mkt!

2008-10-03 @ 14:22:27
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Fotograf Jack

om man skickar in en berättelse och man vinner och personen inte vill medverka, får man själv bli fotad då ?

2008-10-04 @ 23:37:55
URL: http://fotografjack.devote.se
Postat av: * M E T T E * svarar

Jack:



Poängen med den här tävlingen var liksom att kunna ge bort något till någon annan, så nej är nog svaret på den frågan.

2008-10-06 @ 09:28:04
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Vinnarlinda

Vilken alldeles strålande idé! Jag har flera jag skulle vilja nominera men i synnerhet en. Och jag har kollat viljan att bli publicerad med tänkt objekt så nu ska jag bara formulera mig vinnande! :-) Sa jag att det var alldedels strålande tänkt?

2008-10-06 @ 11:36:22
Postat av: jennie's fotoblogg

Får man lov att göra en djurfotografering?

2008-10-07 @ 20:51:26
URL: http://jennuth.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0