Måndagar på gymnasiet

Sedan i somras har jag vikarierat för fotoläraren på Båstad Gymnasium som är pappaledig, och nu är det bara två veckor kvar tills jag slutar. Jag gillar att undervisa och kommer verkligen att sakna mina elever. Samtidigt är det tur att vikariatet slutar just nu eftersom bröllopen börjar efter påsk och då blir det full rulle ända fram till jul.

Nästa vecka ska vi se Sally Manns utställning på Dunkers kulturhus i Helsingborg som avslutning på min del av kursen, det ska bli spännande. Sally Mann är en världsberömd amerikansk fotograf som blivit känd bland annat för bilderna hon tagit på sina nakna barn, som väckte mycket uppståndelse i USA. Det som ska bli roligast är att se hennes printar, eftersom hon fotograferar med storformatskamera och det är alltid så härligt!

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad gör dig glad? Kom gärna in på min blogg och svara på min lilla glada undersökning!
Ha det superduper dunder bra!

2008-03-03 @ 17:02:26
URL: http://anothermanicmonday.blogg.se
Postat av: Erik

svar: Åh, som fotograf! Vilket drömyrke, grattis! Yes,
självklart att vi hörs igen!
Ha en glad kväll!

2008-03-03 @ 19:16:31
URL: http://anothermanicmonday.blogg.se
Postat av: Malin kusin

Hej Mette!
Vilken fin blogg du har :)
Visst är det Sally Mann som har fotat bilden med en pojke som står med vatten upp till höfterna i en flod? Har för mig att min fotolärare på gymnasiet visade den för oss.
Sköt om dig!
/Malin

2008-03-04 @ 16:02:19
Postat av: * M E T T E *

Hej Malin!

Tack :-)

Ja, precis, det är Sally Mann! Den är en av mina favoriter av hennes bilder, ska bli jättekul att se i verkligheten!

2008-03-04 @ 16:36:22
Postat av: petter

vi kmr att sakns dig oxå.. du e en grym fotolärare :D

2008-03-09 @ 19:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0