Klart det var en livboj & Torekovs turism

Den var inte så svår - alla som svarade hade rätt! Nästa gång blir det något MYCKET svårare tror jag :-)

Livbojen fotograferade jag i Torekovs hamn för ett par år sedan (Julia, jag trodde du skulle känna igen den!). På uppdrag av Torekovs Turist- och Badförening skulle jag ta bilder till deras broschyr, i januari! Helst skulle det vara snö, och jotack - det fick vi. Tim var med och hjälpte mig i kylan - så här såg det ut vid den enorma bronsåldersgraven Dagshög söder om Torekov:


image324


Här är en annan livboj, jag gillar dem, särskilt på vintern när de sticker ut med sina klara färger:



image325


Lyckligtvis var det inte snöstorm alla dagar den månaden, så jag lyckades få en hel del "mys-vinter"-bilder också:


image326


image327


image328


image329


Nere i hamnen finns ett gammalt skjul med skyltar från förlista fartyg, otroligt vackra och som jag bara skulle vilja ta med hem:


image330


image331


På stranden ligger tång med en färg som verkligen framträder mot den neutrala sanden:


image332



Min favorit är nog ändå den här, stämningen från hamnen en sen vintereftermiddag dröjer kvar i mitt minne:


image333


Vilken är din favorit? Fotograferar du på vintern? Visst blir det sköna färger? Berätta gärna!

Kommentarer
Postat av: Julia Green

Har du varit i Torekov?! Bilderna är verkligen jättehärliga! Tänk att Torekov kan vara så härligt på vintern... Jättehärliga och skarpa färger!

2008-03-28 @ 17:23:56
Postat av: Linda i Ludvika

Den öde hamnen. Lite sorgsen på något vis, övergiven...svårt att föstå att det kan vara så tomt på en plats som på sommaren sjuder av liv.

2008-03-28 @ 23:00:56
Postat av: Carsten

Snyggt. Gillar det här väldigt mycket, lite abstrakt sådär.

2008-04-01 @ 13:12:23
URL: http://conjoiner.bloggsida.se
Postat av: Sara

Jag älskar dina bilder du har värkligen talang !
go on!

2008-04-03 @ 16:58:30
Postat av: Jack

alla bilder är mina favoriter !:)

Du är en riktig fotogudinna :D

Jag älskar att fota på vintern, snön är så fotogenisk.



En fråga . Vad använder du för kamera ?

2008-10-04 @ 23:41:41
URL: http://fotografjack.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0