Family story: Susanne & Leif

Det här är första inlägget i nya kategorin "Family Story"!

En av de absolut allra roligaste sakerna med att vara fotograf är att jag får följa familjer på deras resa genom livet. För mig är känslan av att skapa historia som starkast vid sådana fotograferingar där jag möter familjen flera gånger, och glädjen är stor när jag får bidra med minnen för framtida generationer. Jag har sett decimetertjocka familjealbum där mina bilder kommer att vara en del av släktsagan! Det är verkligen häftigt.

Först ut blir Susanne och Leif, vars bröllop jag fotograferade i maj 2005. Många är de brudpar som lagt märke till den här bilden, och sagt att "SÅ vill vi att känslan ska vara!" - fotograferad i skogen bakom Margretetorps Gästgifveri, som sedan blivit en favoritplats:


image269


Så i somras (2007) fotograferade vi igen, den här gången Susannes mage - gravid i sjunde (om jag minns rätt) månaden! Platsen var deras härliga hus i Margretetorp, där det bland annat fanns en stenvägg med vackert fönsterljus:


image270


Mitt favoritrum i huset var ändå sovrummet, där tapeten blev en toppenfond med den turkosa färgen, och kristallkronan och dagsljuset från altandörrarna hjälptes åt att lysa upp Susanne - som annars gnistrade rätt härligt även på egen hand! Otroligt vacker:


image271


image272



Min favorit från magfotograferingen:



image273


Tredje gången vi fotograferade var för ett par veckor sen. Nu har magen blivit en liten kille på sju månader som heter Bernhard! Gladare grabb får man leta efter, han var på topphumör från första stund fastän han var helt nyvaken:


image274


image275


Vi började med några bilder på en enorm björnfäll, till Bernhards stora glädje fast han nästan försvann så liten han var i jämförelse:


image276


image277


image278


Familjen har flyttat och har i nya huset ett rum som har ljus så perfekt lämpat för fotografering att jag kunnat flytta in där på direkten... (vår 1700-tals skånelänga här hemma är inte precis det ljusaste huset man kan hitta). Stora fönster från golv till tak och ljusa väggar gjorde att solljuset föll av precis så som man önskar:


image279


image280


Bernhard trivdes i sängen där han kvickt satte fart mot kameran, man får vara snabb med fokuseringen :-)



image281



image282


image283


Vi fortsatte med en annan av Bernhards favoritsysselsättningar, bada i handfatet:



image284


image285


Här ser han ut som om han hamnat i Jättarnas land, lilleputtbebis:



image286


Efter badet, väl omhändertagen och mys med pappa:


image287


image288


Och sista bilden blir förstås på alla tre! Bernhard har tre bröder som vi kanske kan övertala att vara med nästa gång, eller vad säger ni storebrorsorna?


image289


Tycker ni som jag, att det är roligt att följa familjerna? Skriv gärna i Kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Emmasusanna

Det är ju helt fantastiska bilder och vilken underbar liten prins. Jätte kul att följa en famil :)

Emma

2008-03-23 @ 23:09:41
URL: http://emmasusanna.blogg.se
Postat av: Erika Hallman

Otroligt fina bilder!
Jätte kul att följa bilderna och familjen! Mera sånt!!

2008-03-24 @ 10:17:46
URL: http://erikahallman.blogg.se
Postat av: Julia Green

Nej vad söta bilder! Det är nog jättespännande att följa en familj, men det vet ju inte jag någonting om ännu. Den sista bilden är så härlig med alla tre tillsammans.

2008-03-24 @ 11:40:12
Postat av: Farmor & Anders

Underbart fina foton. Vi blir så lyckliga.

Kram Från
Farmor & Anders

2008-03-24 @ 16:39:54
Postat av: Anonym

HELT fantastiska bilder!!! Det känns svårt att välja ut någon som favorit eftersom jag tycker väldigt mycket om samtliga. Men gravidbilderna sticker nog ändå ut särskilt tycker jag, de är helt magiska!!! Både modellen och bildresultatet strålar. Inte undra på när pyret i magen skulle bli ett sådant charmtroll.

2008-03-24 @ 20:23:29
Postat av: Bella

Vilka ögon!

2008-03-25 @ 09:24:29
URL: http://thespaceinbetween.blogg.se
Postat av: Nina

Far och son bilden är min favorit helt klart!

2008-03-25 @ 10:08:32
Postat av: Mia K

Vilka fina bilder! Vad kul att få följa en familj så där genom livets olika skeenden. Jag är inne och tittar här då och då och du är otroligt duktig. Fast det visste vi ju redan efter de fina bilderna på Alice.
Här har Alice blivit storasyster och Magnus har friat, så snart är det väl dags att boka dig igen!

2008-03-25 @ 11:57:49
Postat av: Helena

Den svartvita bilden med Bernhard på björnfällen är verkligen underbar!

2008-03-25 @ 12:17:04
URL: http://ugglapuggla.blogg.se
Postat av: * M E T T E *

Mia K:

GRATTIS! Både till bebis och frieri! Ni är så välkomna att höra av er för bokning, jätteroligt!

Hälsn Mette

2008-03-25 @ 12:22:10
URL: http://mettesfoto.blogg.se
Postat av: Mia

Otroligt fina bilder du tagit! Kul idé att följa familjerna med kameran. Önskar att man själv var lite mer aktiv med kameran när barna var små. Nu får det bli djuren man fotar istället. De protesterar ju inte i alla fall ;o)

2008-03-25 @ 21:41:09
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

Tänk den som hade haft en sådan vacker bäbismage...På mig hade du fått tagit korten i liggande format : )

2008-03-26 @ 17:46:26
Postat av: Sebastian

Så mysigt! Upplyftande med så vältagna bilder på familjen! Och som svar på frågan om närvaro. Så ja - skriv upp mig.

Må gott,
brorsan.

2008-03-28 @ 22:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0