Lööööv

Nya funktioner i Camera Raw för CS3 som jag inte förstår hur jag klarade mig utan tidigare är...

- Fill light (bästa bästa bästa)
- Recovery
- Vibrance

När man fotograferar brudpar i alla möjliga ljus och alltid har kort tid på sig är det guld värt att bara kunna använda sig av befintligt ljus och bara fixa lite lite extra i Photoshop sen för att det ska bli som man vill :-)

Guldguld alltså från Mette på torsdagskvällen!

PS. Missa inte filmen Le Mans med favoriten Steve McQueen från 1971 ikväll - på SVT2 kl 22.25 (någon frågade mig för ett tag sen vem jag skulle vilja fotografera om jag fick önska - Steve McQueen hade legat i topp utan större konkurrens men han gick bort redan 1980... ). Andra bra filmer med honom är tex Bullitt och The Thomas Crown Affair, båda från -68, The getaway från -72 och Papillon från -73. Han har en gång sagt "Racing is life. Anything before or after is just waiting." Det tvivlar jag inte på.

Thomas Crown har också spelats av Pierce Brosnan i en (inte alls dålig utan tvärtom väldigt bra) ny version från 1999 med suverän filmmusik, bland annat Nina Simones "Sinner Man" (som remixats av Timbaland i låten "Oh Timbaland!" på förra plattan). 2009 kommer en uppföljare, The Thomas Crown Affair 2 (fyndigt) - hoppas den är lika bra!

Kommentarer
Postat av: Karin

tack för snyggt namnförslag:D

2008-06-13 @ 08:13:21
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0