Glaskonst

I januari fotograferade jag hos talangfulla formgivaren Monica Domert. Hon gör spännande saker, allt från bruksglas och konstglas till filtar och ljusstakar. Den här gången var det glas vi skulle fotografera inför Möbelmässan i Stockholm. Hemma hos Monica hittade vi bra ljusinsläpp från fönstren, trots det något dystra och regniga vintervädret - befintligt ljus alltså. Jag är supernöjd med de mustiga färgerna som kom fram med det mjuka och dämpade ljuset.

Den här vasen är så ståtlig, i ensamt majestät:


image190



Riktiga godis-kulörer:



image188

Av alla Monicas produkter blev de här mina favoriter:



image191



Glasfötter i detalj:



image192


De små glasen och kannorna som följer får mig att tänka på saftkalas hos mormor på landet - varma sommardagar under parasollet med fågelkvitter i träden, Sommar i P1 eller kanske Melodikrysset... Det var inte igår man låg och drack saft en lördag, haha, undra på att jag längtar! Tills det inträffar får jag njuta av de vackra färgerna här:



image193


image194

Kommentarer
Postat av: Ullis

Åh! Vilka vackra bilder! Snacka om att fånga form och färg pricksäkert. Mycket impad - som vanligt - av dina bilder! Keep up the good work.

2008-02-16 @ 19:33:13
Postat av: Anneli

Åh vad läckra produkter!! Jag gillar särskilt vaserna som är helt underbara. Snygga rena bilder som framhäver produkterna! Kul att få fotografera så vackra produkter som jobb.

/A

2008-02-22 @ 21:22:50
URL: http://fnisseli.blogg.se
Postat av: Gun

Som läckra syrliga karamellet alla bilderna!
De får mig på gott humör.
Din stolta M(oster)

2008-02-24 @ 17:19:28
Postat av: linda

vad snygga kort
vasen var helt underbar o du säljer verkligen produkten/kortet

2008-03-25 @ 11:08:07
URL: http://klockanlinda.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0