Kategori: personligt.

Ni som följt mig ett tag vet att jag har problem med att få rätt TSH-nivåer (Hashimoto's/hypothyreos, mer info här om ni är intresserade). Snabbt förklarat blir jag i omgångar så sjukt trött och får andra härliga symptom såsom överstress och oro (utan anledning bör tilläggas), mjölksyra av småsaker (borsta håret tex) och lite av varje av skojiga åkommor (ont i leder mm). Det blir få sociala begivenheter och jag är inte mycket att ha i de perioderna, utan orkar bara det absolut nödvändigaste. Får svårt att ens inse att jag måste ta mig till läkarstationen för proverna.
 
Nåväl, igår tog jag iaf nya prover och de var (föga förvånande) helt urkassa. Jesiken och suck. Nu igen, liksom. Jag justerar medicindosen för femtioelfte gången, och inväntar dessutom ett godkännande av ett licensläkemedel jag ska få prova. Hoppas.
 
Det var en kort förklaring, så att ni vet varför det inte flödar av blogginlägg just för tillfället. Bara att bryta ihop och gå vidare, som vi säger i släkten ;-)
 
Och över till något mycket roligare: det är VÅR! Det börjar bli grönt både här och där, knoppar och blommor och fågelsång! Den här bilden tog jag i trädgården förra veckan:
 
 
 
Om bara 16 dagar är det vårdagjämning! ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vinnarlinda

Hoppas du får ordning på värdena snart så att du kan njuta av våren! Kramar

Svar: Tack snälla Linda! <3
Fotograf Mette Ottosson

2014-03-04 @ 11:52:14
Postat av: Meta Ottosson

Vi får fira vårdagjämningen med god frukost tillsammans och hoppas att du mår bättre då!

2014-03-05 @ 09:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0