Snörvlig lägesrapport & lycka till Jenny!

Kära vänner,
 
hoppas ni har det gött och att värmen som återvänt till Salomonhög idag når även er!
 
Kameran och tangentbordet har gått varma sedan jag kom tillbaka från semestern, det har mest varit fotografera - göra backup och direkt iväg och fotografera igen. I slutet av förra veckan fick jag tvärbromsa farten när Monsterförkylningen Från Helvetet slog till. Med tanke på att ögon, näsa, och hals är en ganska liten del av kroppen, måste jag tillstå att de är ganska kraftfulla när det gäller att ställa till otyg. Som tur var stod regnet som spön i backen så vi hade redan bokat om de planerade fotograferingarna till längre fram, och jag kunde lägga mig på soffan ett par dagar. Nu börjar jag se en ljusning vid horisonten i alla fall, hehe.
 
Idag har jag bloggat bilder på tre tjejer som jag fotograferat ganska många gånger nu, och som hälsade på oss i sommar. Jag har sagt det förut: det är en av de absolut bästa grejerna med det här jobbet, att följa människor genom livet.
 
Jag vågar mig på att kasta ut en fråga i rymden: vad tycker du är bäst med ditt jobb?
 
Andra kul saker på gång är en fotografering (i Malmö) för ett välgörenhetsprojekt (i Brasilien) där vi "bara" ska hitta ett datum som passar både mig och sportstjärnan som ska vara kampanjens ansikte utåt, Eva och jag planerar och plåtar sommarmat inför nästa säsong, massor av barn- och familjefotograferingar och ett väldigt gulligt brudpar i september, uppdrag i Blekinge och 2 x Göteborg och ja... vi skulle ju byta en gavel på huset och renovera klart vardagsrummet också! Hej å hå, livet rullar på i Salomonhög.
 
Jag avslutar med att önska min vän Jenny ett stort lycka till på International Jewellery London show i helgen! Du kommer att göra pangsuccé!
 
 
 
Handmade jewellery: Jenny Kåberg
Model: My Nilermark
Location: a Hallandish beach *fniss*
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker det bästa med mitt jobb är att möta människor! Och att få vara riktigt nördig med något jag verkligen gillar :)

Svar: TACK OCH LOV! Det var någon där ute, puh ;-) <3 <3 <3
(och så glad jag är att du trivs, Malin!)
Fotograf Mette Ottosson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0