Mina vänner: gästbloggare Frida Holmberg

Frida träffade jag första gången 2006. Då var hon åtta år, och tärna på sin mammas bröllop. Sedan dess har hela familjen blivit väldigt goda vänner till oss, och det enda tråkiga med dem är att de bor så långt bort :-)


Frida och hennes mamma Linda, juni 2006:

 

 
Nu är Frida alltså snart femton, och har praoat hos mig hela veckan. Hon är så duktig, snabblärd som få och en talang för foto som jag är säker på utvecklas till ett yrke om hon vill det så småningom.
 
Frida i tisdags:
 
 
En av hennes uppgifter i veckan har varit att starta upp en blogg igen, som hon haft tidigare. Den hittar ni här: Frida Holmberg.
 
Så då var det dags för gästbloggeriet! Varsågod Frida :-)

 

Namn: Frida Holmberg

Ålder/skola: 14 år (blir 15 om en vecka), Lorensbergaskolan i Ludvika

D
et bästa jag vet: Mat för annars skulle jag ju inte överleva

Det värsta jag vet: Flygmyror som flyger in i ögonen

På fritiden:
Spelar jag piano och cello, åker slalom, fotograferar

Jag fotograferar helst: Fina saker som tex mina vänner, blommor och blad.


Därför ville jag praktisera hos Mette:
Jag ville veta hur det är att vara fotograf


Den här veckan har vi:
Fotograferat, jobbat i ateljén och redigerat bilder, ätit tårta och haft roligt


Den här veckan har jag lärt mig... 

...fotografera mat, redigera bilder + massa andra fotograf-tips

Om jag fick skriva ett alldeles eget inlägg här på Mettes blogg skulle jag skriva om:
mig själv, berätta om något roligt jag har gjort och visa lite fler foton.


Idag har jag:
Ätit mat, klätt på mig, fotograferat en bebis, redigerat bilder, svarat på frågor

Om tio år: Är jag 24 år och 51 veckor. Mer än så vet jag inte än.


Det här vill jag också säga:
Jag är jätteduktig på att med munnen fånga minimarshmallows som jag kastat upp i luften.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men, alltså, på riktigt. Är tjejen 15?! Så sjukt snygg (nej, nej, inte alls avundsjuk... ;))och bilderna är ju jättefina! KUL!

Svar: Viktoria, jag VET! Sjukt snygg!!!
Fotograf Mette Ottosson

2013-03-22 @ 12:00:15
URL: http://www.honkenssyrra.blogspot.com/
Postat av: Tove

Håller med dig Viktoria, helt sjukt bra. Man blir avundsjuk. Bara att gratta Frida!!!

2013-03-24 @ 17:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0