Bröllopsfotograf Kullahalvön: Cim & Paulus // Skäret // Farhults kyrka

Cim och Paulus. Nu kommer jag att låta så där romantisk igen... men de har en sådan där aura av kärlek omkring sig, en bubbla där deras lilla familj är så tajt sammansvetsad, så påtaglig att man nästan kan röra vid den. Det gillar fotografen, när jag riktigt känner intensiteten i luften. Och inte nog med det: de är enormt trevliga, roliga och makalöst härliga att vara med. På Skäret (Kullahalvön) har de sommarhus och i Farhults kyrka hölls vigseln. Lovely, från början till slut.
 
När vi tog en kort paus i fotograferandet frågade jag hur de träffats. De fnissade en stund och sedan kom det en underbar liten historia. Jag tror att jag får berätta det och hoppas det blir rätt återgivet: innan de ens kände varandra, utan bara jobbade på samma arbetsplats och det var lite span på gång, kom Cims mamma och pappa på besök. "Där är mina blivande svärföräldrar", sa Paulus till sin kompis. Hehe, så rätt han hade. Mer sådant!
 
Och nu blir det många bilder igen. Några såg ni i bröllopsbilagan häromveckan. Det går bara inte att välja färre! Hoppas ni gillar kärleksfrosseri :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åh. Nu längtar jag till sommaren.
 
Tack goa Cim & Paulus!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Lotta Johansson

Wow! Hur bär du dig åt, magiskt! Som vanligt :).

Jag är ju rätt blödig och det händer med jämna mellanrum att jag blir gråtmild när jag ser vissa bilder, och nu hände det igen. Bilden under paraplyet vid havet är en sådan. Det är ett fantastiskt lugn över den, något som slår mig i magen (på ett bra sätt).

Och ja, jag älskar "kärleksfrosseriet"!

Svar: Ooooh, tack Lotta! Nu blev jag glad! <3
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-04 @ 19:36:02
URL: http://fotograflottajohansson.se/
Postat av: Solveig

Ojojoj så fint! Roligt med många bilder man får en helt annan känsla då! Jag håller med Lotta, bilden vid havet är underbar, men det är dom andra bilderna också! Du är så skitduktig på att ta varma, närvarande porträtt. Inga stela uppställningar här inte! Och dina färger - hmmm vad skall jag ta till för superlativ för dom? Som sagt - du är bäst och I LovU! kram o hälsa Timman

Svar: Goa Solveig, TACK - så roligt att höra! Det är precis så jag VILL att bilderna ska vara :-)
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-04 @ 19:51:01
URL: http://www.solveigholstein.se
Postat av: Maowlin

Oh vad jag tycker om dina bröllopsbilder! Tycker de förmedlar fin glädje och de är så färgfulla så det är som en lite bättre version än verkligheten. Gillar precis som Lotta paraply/havsbilden väldigt mycket.

Svar: Tack snälla Maowlin!
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-04 @ 20:34:28
URL: http://maowlin.wordpress.com
Postat av: Becca

Helt otroligt fint! Bilderna värmer verkligen hjärtat

Svar: Tack Becca! Roligt att höra!
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-04 @ 21:29:06
URL: http://fotobex.blogg.se
Postat av: Vinnarlinda

Suddiga bakifrånbilden i kyrkan - väldigt Mette! :-) Jättefina!

Svar: Hehe, tack Linda! Det var lääängesen jag visade en sån! Du har hästminne. Eller möjligen en egen liknande...? KRAM!
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-05 @ 10:58:54
Postat av: Hanna

Hi hi vad roligt med hans förnimmelse med svärföräldrarna! Jag älskar att höra hur människor träffades, skulle kunna göra en bok med bara såna berättelser.

Det är alltid så härligt när du lägger ut så många bröllopsbilder! Bilden vid havet är verkligen galet fin. Att det är ljust i höjd med dom är så vackert!

Svar: Hanna, TACK! Och precis så har jag tänkt...det är förunderligt att få titta in i människors hjärtan för en liten stund. Jag har en plan med mina "hur-vi-träffades-berättelser", få se om de blir verklighet :-).
Fotograf Mette Ottosson

2013-02-11 @ 23:35:26
Postat av: Hanna

Ah vad spännande!

2013-02-12 @ 18:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0