En tur till Lund

Igår var jag i Lund igen. Det är en himla trevlig stad, precis som för 20 år sedan när jag pluggade drama-teater-film på litteraturvetenskapliga institutionen där. Och våren hade verkligen kommit till södra Skåne. Hela Lundagård var blå av scilla!
 
Först var jag och lunchade med min goa vän C.Klostergatans fisk (vansinnigt god fisksoppa, jag är fortfarande mätt!). Och så fick jag säga hej till hennes son nr två, J. Honom ska vi ha en riktig fotografering med någon gång framöver, men igår fick han iaf träffa iPhone-kameran - alltid en början. SÖT eller?
 
 
Efter lunch var det dags för "riktig" fotografering hos en annan mycket god vän, Irina och hennes pojkar. Men inte nog med det, det både bakades och bjöds på kladdkaka (vansinnigt god, jag är fortfarande mätt, haha!) och mysig lång kaffestund. Bilder kommer sen, jag håller på att ladda in dem i datorn nu.
 
Både C. och Irina har jag lärt känna genom att först fotografera dem. Det är en förträfflig bonus att både ha bästa jobbet, och få så fina vänner på köpet. I just love it! Kram på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0