Boktips

Nu blir det kultursida här igen! Jag vill tipsa om två av min mammas senaste översättningar:
 
Lösen av David Malouf
 
och
 
Migritude av Shailja Patel
 
Jag har själv inte läst dem ännu (jag fyller år snart och sedan är det jul, you know) men är säker på att de är bra för mina litteraturintresserade bloggvänner.
 
***
 
PS. På en vecka i Playa del Cura hann jag läsa alla de här och CajsaStina Åkerströms Du och jag, farsan och Kristina Ohlssons Änglavakter - jag är snabb, eller hur?
 
Allra bäst var Livläkarens besök. Den tog helt andan ur mig.
 
 
 Läs ordentligt i helgen nu, godingar!
 
/M
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmy

meeen åh, snälla goa Mette, vet du hur glad jag blir när du skriver så? aaah, detta kan jag leva på ett bra tag :D du är bäst va!!!

2012-09-29 @ 09:26:40
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0