9 november

Idag skulle min pappa fyllt 69. Istället knackade polisen på vår dörr en kolsvart söndagkväll förra året, och berättade att min far "hittats avliden i sin husvagn". Jag kunde ta in det, utan betedde mig som om det var något helt väntat. Samtidigt som polisen berättar, ser jag på tv:n hur en häst kollapsar vid ett hinder, mitt i en hopptävling. Den dog, den med.
 
Först efter en stund förstod jag på riktigt vad som hänt, och efter det tog det många veckor innan jag alls kände igen mig själv. Jag blir aldrig densamma som förut, men de här 368 dagarna har åtminstone tagit udden av det värsta.
 
Hela veckan har jag tänkt att jag ska blogga bilder från året som gått: från vårt adjö vid kistan, från Portugal när vi tog hand om hans saker, från urnsättningen. Men nej, det känns för mycket. Jag blir gråtfärdig och trött. Fars dags-reklamen sköljer över mig vart jag än går och november är lång och grå.
 
Det får helt enkelt bli en annan gång, eller kanske inte alls.
 
Ta hand om varandra.
 
Jag och min far (Spotify)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kathy

<3 jag förstår din sorg och saknad och jag håller med om att man aldrig blir densamma <3 jag o maken har förlorat 3 av våra 4 gemensamma föräldrar och detta bara under de sista åren, varje dag minns man dom och saknar dom <3 den bästa gåva du kan ge din fars själ och din egna själ är att minnas honom med glädje och inte med sorg <3 superduperdunder kraaaaaaaam till dig från mig <3

Svar: Tack snälla Kathy!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 18:34:13
Postat av: Vinnarlinda

Jag kom ihåg att det var någon gång nu och har tänkt på dig denh här veckan. Kramar på dig fina Mette. Krama lite extra hårt på din mamma.

Svar: Tack snälla Linda <3
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 19:28:51
Postat av: Malin Landgren

Jag får en klump i halsen, ögonen tåras och känner med dig. Min mor gick bort i cancer för 22 år sedan men det känns fortfarande som igår. Tänker på henne varje gång jag tittar på mina barn och önskar att hon hade fått se vilka underbara barnbarn hon har och önskar att dom hade fått träffa världens bästa mormor.
Stor värmande och tröstande kram

Svar: Tack snälla Malin, jag hör att du verkligen vet... ledsen för din skull också. Kram tillbaka!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 19:40:04
URL: http://fotografmalinlandgren.blogg.se
Postat av: Lotte

Stor kram!!!

Svar: Tack, Lotte!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 19:44:39
URL: http://kunterbunt.blogg.se
Postat av: NinaKatarina

kärlek.....

Svar: <3
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 20:58:37
Postat av: Ingolainen


Mette, jag känner med dig i din sorg och tomhet. Saknaden försvinner aldrig, men man lär sig att leva med den. Livet får fler och fler ljusa stunder igen, allt eftersom tiden går. Ta hand om dig och de dina, kram! Ingo

Svar: Tack snälla Ingo, så fint du skriver, nu blir jag rörd! KRAM!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 22:29:47
Postat av: Solveig

Sorg är kärlekens pris. Vi fick ett riktigt jävla sorgeår både du och jag. Aldrig kunde jag väl tro att sorg kunde göra så ont. Hoppas ändå att det känns lite lättare för dig nu, du sa att det blir bättre. Jag väntar fortfarande... Vi får stötta varandra! Puss o kram och hälsa din fina man!

Svar: Solveig, du träffar som alltid så rätt med dina ord att jag började gråta... KRAM och hälsa Lennart också. Hoppas vi kan ses i vår.
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-09 @ 23:12:59
URL: http://www.solveigholstein.se
Postat av: Jenny Eriksson

Varm kram <3 Känner igen mig, det är lite extra svårt runt fars dag. när man saknar

Svar: Tack, Jenny! Ja, det känns verkligen. Kram tillbaks!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 08:59:32
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Postat av: meta ottosson

Mamma kramar lite extra varmt och hårt.

Svar: Mamma!!! <3
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 12:28:33
Postat av: Irina

Många kramar!..

Svar: Tack, Irina!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 13:45:39
Postat av: Leila

Stor Kram Mette!

Svar: Tack, Leila!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 17:06:10
Postat av: Eva

Vi skickar varma, varma tankar och en STOR kram!
Eva

Svar: Tack, Eva!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 18:06:13
Postat av: Pernilla Söderkvist

Kära Mette,
Vad fint du skriver om din pappa. Ska tänka på er båda imorgon.
Miljoner kramar

Svar: Tack snälla Pernilla, det var gulligt av dig.
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-10 @ 20:12:31
Postat av: Minna

Stora kramar till dig! <3 Minns i våras när inboxen fylldes av reklam för vad man skulle köpa till Mors dag, och hur bittert och smärtsamt det kändes att ta bort dem, ett efter ett... Men dem vi älskar och saknar finns alltid med oss i våra hjärtan och de vakar över oss, de är jag helt övertygad om.
Ta hand om dig!

Svar: Tack, Minna! Ja, du vet ju precis. Kram till dig också!
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-12 @ 08:29:22
Postat av: mia stenstrom

mina tankar har likt en fjarils vingslag fladdrat at ditt hall den senaste vackan...gamla minnen vackts till livs...kramar dig, rara Mette

Svar: Tack, Mia! Du är väldigt gullig du <3
Fotograf Mette Ottosson

2012-11-12 @ 17:15:18
Postat av: Malin

kram!!!

Svar: Tack sötis!
Fotograf Mette Ottosson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0