Stolt så jag nästan spricker, gånger två!

Vilka underbara nyheter som nått mig igår och idag. Först får jag veta att min kusin Ingrid (som praktiserade här i vintras) kommit in på fotoutbildningarna BÅDE på Gamleby och Yrkeshögskolan i Göteborg. Jag skrev det förut på Facebook, men säger det igen: vet ni hur svårt det är att ens komma in på EN av dem?

Gamleby har hon bestämt sig för i alla fall, bästa valet, tycker jag. Ska bli superspännande att se hur hon utvecklas. Grattis, Ingrid!

***

Och sen kom det ännu mer. Min goa vän silversmeden Jenny har också lyckats med något suveränt. Copenhagen Jewellery Fair är Nordens största smyckesmässa. Dit kan man som nykomling skicka ansökan om att få ställa ut, och samtidigt tävla om ett mycket prestigefyllt pris. Och hon blev uttagen! Så himla coolt. Alltså tävlar hon på mässan i augusti om bästa smyckesdesign i Brand New Award, och får dessutom ställa ut under de fyra dagarna, träffa massa branschfolk och bli inspirerad. Galet roligt och jag blir så himla glad för hennes skull. Hurra!









Kommentarer
Postat av: Silversmed Jenny Kåberg

...och ansökan bestod av ditt foto på raised-kollektionen! Go Team:-)

2012-05-25 @ 19:54:48
URL: http://jennykaberg.com
Postat av: Gun

Grattis alla tre - Ingrid, Jenny och Mette!

Kramar

Gun

2012-05-26 @ 10:57:14
Postat av: Meta Ottosson

Copenhagen Jennery Fair!

Och Ingrid till Gamleby. Great!

2012-05-26 @ 14:26:35
Postat av: Petra

Du är en genuint kärleksfull människa,Mette! Så generöst av dig att dela glädjen med dem och förmedla till oss. Jag blir lite stolt när jag läser det. Underbart med kreativa tjejer!!! Lycka till önskar jag er!!

2012-05-29 @ 21:10:22
Postat av: Mette Ottosson - fotograf Båstad

Jenny, Gun & mamma, GODINGAR!!! Ni är bäst.



Och Petra... du är så himla gullig! TACK! Varje gång du skriver något på bloggen känns det verkligen att det är från hjärtat, och jag blir så jättejätteglad.

2012-05-30 @ 10:50:02
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0