Jag fick ett mejl från Läkare utan gränser

Och eftersom jag fick omedelbara kalla kårar av mejlet, bloggar jag genast. Du kan läsa det längst ner, och gör gärna som jag: blogga bilden, och sprid. Och skicka det där sms:et.
 
NU. Senare är försent.
 
Jag gråter för alla världens barn som inte får leva.
 
(Mer info eller skänka online? Klicka på bilden.)
 
 
 
 
Hej!

Jag mailar dig för att du har hjälpt Läkare Utan Gränser förut, nu behöver vi din hjälp igen, akut.

Just nu har över 170 000 flyktingar i Sydsudan hamnat i ett helvete av lera, misär och död.
De sitter mitt i ingenstans på en plats utan skydd, mat, vatten eller sjukvård. Dödligheten bland barn överstiger alla krisnivåer och nu kommer regnperioden som riskerar göra allt ännu värre.

Vi gör allt vi kan för att rädda liv. Akutinsatsen i Sydsudan är Läkare Utan Gränsers största just nu. Men behoven är enorma och det är få andra som bryr sig. Media skriver inte särskilt mycket om vad som händer, vi har inte massa pengar till att köpa annonser. Men vi har dig. Du kan hjälpa oss fortsätta rädda liv.


Skriv om detta på din blogg och/eller lägg upp bilden vi skickar med och länka den till http://www.lakareutangranser.se/akutfond


Tusen tack för hjälpen!

Vänliga hälsningar

Robert Höglund

P.S, Svara hemskt gärna på detta mail och berätta om du skriver något eller lägger upp bilden. Tack!

Kommunikation & Insamling
Läkare Utan Gränser / Médecins Sans Frontières (MSF)
Gjörwellsgatan 28, 4th floor
Box 34048, S-100 26 Stockholm, Sweden

(New) Office/Mobile: +46 10 199 32 14
[email protected]
 
 
 

Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen)

Skänker pengar via jobbet och privat och har fadderbarn i Dominikanska. Försöker hjälpa så mycket man kan på långt håll. Har jobbarkompisar som är i Afrika och jobbar för LUG också sedan många år <3
Kram!

2012-08-14 @ 22:09:37
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: meta ottosson

Skänker alltid tillLäkare utan gränser.

2012-08-17 @ 16:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0