Lite mer om sköldkörteln, LCHF och humöret

Vilket gensvar jag fick av er på mitt inlägg om sköldkörteln i fredags! Tack. Det värmer att ni bryr er, och att ni delar med er. Även om det givetvis inte är ett dugg skoj att ni är fler med problem och några som har det sju resor värre, så hjälper det lite grann att höra att jag inte är ensam. Kanske er också?

Det här kommer inte att transformeras till en sjukdomsblogg, det lovar jag. Men som jag skrev i fredags blir jag oerhört glad om jag kan hjälpa någon annan i samma situation. Förra vintern började jag storgråta när jag såg Fritidsresors semesterreklam med Mads Mikkelsen på tv. Varje gång. Jag var så trött att jag bara ville ligga i en solstol i ett par år, utan att tänka på något annat än möjligen vilken bok jag skulle läsa den dagen.

Den här omgången är inte lika illa, förmodligen för att jag upptäckte det snabbare och vet att det kommer att vända framöver (hoppas jag verkligen). Dock måste jag säga att jag sedan i fredags bara blivit segare och tröttare, vilket jag hoppas beror enbart på att jag fick bekräftat att det var TSH-värdet och inget annat. Jag kanske kände att det är ok att slockna på soffan en lördageftermiddag och vakna halv åtta på kvällen... Ehum.

Några av er hade frågor till mig, jag har svarat i Kommentarsfältet i förra inlägget.

Här följer också ett par andra bra tips:

*** Anna Hallén har skrivit ett fantastiskt bra inlägg om sköldkörteln, binjurarna och LCHF på sin blogg, läs inlägget här. Tack för tipset, både Eva H och Nina A!

*** Andreas Eenfeldt (bloggen Kostdoktorn) har skrivit en av de mest intressanta böcker jag läst; Matrevolutionen. Om LCHF och fettskräcken, om vårt galna sockerberoende och vad du kan göra för att må mycket bättre varje dag. LÄS DEN. Oavsett om du tar dig an hans råd eller ej, är den ett viktigt inlägg i dagens hälsodebatt. Tack för tipset i vintras, Karin F!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0