Den kreatives vedermödor

Alla ni som någon gång sysslat med något kreativt, vet nog precis vad jag menar när jag säger att det är en berg- och dalbana. Ibland tycker jag att allt jag gör ser likadant ut, och jag förgås av tristess när jag läser fotobloggar. Ibland är hela världen min och jag fullkomligt frossar i inspiration från alla andra.

Flängd, eller hur? Ingen rim och reson alltså, utan bara helt vanlig konstnärlig ångest. Ibland får jag frågan från andra egenföretagare hur man ska göra, och det gäller nog att lära sig härda ut genom de där grötiga partierna, bara. Som tur är, brukar de inte vara särskilt länge för min del. Jag (eller någon av mina närmaste) brukar lyckas sparka mig själv i baken relativt fort och se till att jag njuter av livet istället.

Idag är till exempel en go' dag på jobbet. Jag har börjat redigera Irina & Patriks bilder från Paris. Att de valde alla 281 provbilderna, ja, det är ett gott betyg som värmer länge i fotografhjärtat.


Irina & Patrik, porträtt kvällen före bröllopet, Pantheon i Paris


Kommentarer
Postat av: meta ottosson

Det är kanske mitt fel alltihop, med berg- och dalbanorna! Du är ju uppfostrad i det!

2011-05-26 @ 16:10:51
Postat av: Mika

Oj! Här var igenkänningsfaktorn stor.

Jag tror att dom perioderna som man segar ner sig är viktiga för utvecklingen. Som att man tar ett steg tillbaka och kritiserar sig lite utifrån. Jag tror man lär sig fantastiskt mycket av det.

Jag kommer gärna och hämtar blommor någon dag!!!!!!

2011-05-26 @ 20:30:54
URL: http://hemmahosmika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0