50, nånting?

Jag är tillbaka på jobbet, och idag ÄR jag här på ett sätt som jag inte varit de senaste veckorna. Dagarna efter min pappa dog satt jag här, timme ut och timme in och försökte arbeta, men det hände liksom ingenting. Jag undrar vad jag gjorde egentligen, för sysselsatt höll jag mig men med vad? När jag tänker på de dagarna nu, känns det som en helt annan tidsålder.

Jag har varit otroligt ledsen varje gång jag och min pappa sagt hej då, hela livet, och så många gånger fasat för att det skulle vara sista gången jag såg honom. Ändå var jag inte det minsta förberedd på min egen reaktion. Jag som alltid klarar allt, blev sjukskriven av min läkare. Hur förstår man att ens far inte finns mer? Det kommer att ta tid.

Det är i alla fall skönt att någon form av vardag ligger framför mig. Jag skrev på Facebook nyss att halvfart nog blir bra, så det bestämmer jag. Inte 100, utan medelhastighet 50 km ett tag framöver alltså.

Och du, du som har något osagt till någon; säg det. Nu.






Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Skickar över en stor KRAM till dig! Jag vet hur för jäkla jobbigt det kan vara. Men jag lovar - det blir bättre, även om hjärtat saknar en bit <3

2011-12-01 @ 15:35:26
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Malena Spenninge

Kära Mette!

Jag läste nyss vilken sorg som drabbat dig.

Jag skickar massor av styrkekramar till dig och önskar att du kan finna lite julstämning och någon form av ljus i allt mörker. God Jul på dig, du är fantastisk! Kramar

2011-12-01 @ 19:27:57
Postat av: Lillian

Välkommen tillbaka till cyberrymden, det är kul att ha dig här. Även om det är halvfart men så får det vara. Kram från Pennlillian! :-)

2011-12-01 @ 21:15:14
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0